Elitebruger
Tilføjet:
17-04-2005 15:12:47
Svar/Indlæg:
588/68
Hej gutter
Jeg har lige investeret mig i et sæt OCZ Gold VX ram og en booster. Jeg har siddet lidt og leget med én stang ram og boosteren, og er stødt på nogle små irritationsmomenter, som jeg gerne ville have verificeret, og forhåbelig løst.
Hvis jeg eksempel hvis sætte boosteren til 3,4 V, aflæst i bios (booster siger vist 3,4/3,5 V) og jeg så booter. I win aflæser jeg vha smart Gardian og den siger ca. det samme. Men lige så snart jeg kører burnin, enten Prime95 eller superPi så falder Vdimm ca. 0,8 V til 3,32 V. dette gør den uanset hvad den står på.....
Det værste spring jeg har set er hvis den sættes til 3,5 V (bios aflæst) så i win, kan den springe fra 3,45 V til 3,66 V under burnin!! Og det er lidt for meget for min smag. Men kan man stole på aflæsningerne i win/bios?
sagen er så den, at jeg skal have Riska til at modde den, så jeg kan bruge den i dimm 3, sammen med 2 512 blokke, dvs. molex stik, potmeter og evt. mosfets skal flyttes over på modsatte side. Men vil det hjælpe at skifte potmeteret ud, eller hvad?
Jeg kører for øjeblikket med en Aspire strømforsyning, 500 W , men kan den være skyld i det? Ud fra målingerne i win, er den ikke sær ustabil.
Mvh Tz