Alger fremkommer ved tilførselen af luft og varme. Luft skal der uendeligt lidt til - varme er man jo gerne rigeligt forsynet med i et vandkølesystem. Hvis man tror at demineraliseret vand og afspændingsmiddel er en god ide, så synes jeg da man skal bruge det.
Men så tag lige et billede om 3 mdr når dit system er fyldt med alger og alle slanger har fået en klistret hinde indvendigt - og ydelsen desuden er dalet ca 20%. Been there - done that. ;)
Algedræber er ikke nogen ringe ide, dog skal man lige være opmærksom på at der findes mange forskellige afskygninger og produkter. Det man vælger skal bare ikke være aggressivt overfor kobber - thats all.
Ren Pool - har ikke prøvet det, men jeg gider heller ikke betale for så meget spild.
Glowmotion og water wetter, eller hvad alle de sære ting nu hedder, har jeg også prøvet. De danner ret ofte både hinde på slangerne, og udskiller partikler...
Kølervæske, bruger jeg for øjeblikket, og det fungerer fint. Det er det som suverænt har holdt længst uden udskilning af noget som helst, slanger der får hinde på indersiden, og ydelse der dropper. Mit nuværende vand er 1 år gammelt - selvom det er blevet hældt på 4-5 forskellige setups.