Elitebruger
Tilføjet:
18-04-2005 22:17:09
Svar/Indlæg:
23132/740
Tjah...
For første gang i lang tid, er jeg tilfreds med min computer. Den står færdig og er bare dejlig.
Kan huske i sin tid, da man kom hertil, og 'alle' bare havde det fedeste af det fede. Det var lige til at få komplekser af, og man var aldrig helt tilfreds. Man fik en fed CPU, men havde et "skod" bundkort. Fik et nyt bundkort, men så var CPU'en enten forældet eller kølingen ikke tilstrækkelig.
En ond spiral af selvbebrejdelse og skyld vældede ned over sindet.
Roligt og støt, fik man opbygget en computer der holdt til det den skulle. Et monster med kompressorkøling, high-end grafikkort osv. Men alligevel var man ikke tilfreds. Hvorfor?!
Ikke fedt, at have brugt monstermange penge på en computer, man ikke havde tid til at nyde. Endnu engang vælder skyldfølelsen af uopnåelighed ned over en. Hvad gør man?
I lang tid kan man gå og føle, at man ikke helt slår til. Lidt latterligt, og og med, at computeren ikke på nogen måde repræsenterer ens personlighed. Hvis endelig man følte sig lidt "ovenpå", så skulle Macci, Oppainter eller Lars nok sørge for, at man stod tilbage med en dårlig smag i munden.
Man undskylder, over for sig selv og andre, at det ikke er fordi man går op i 3Dmark eller SuperPi. En elite af nørder der står væsentligt højere end sig selv, fik en til at føle, at det her bare ikke dutter.
Utallige forsøg på, at sige til sig selv, at det er "godt nok" holder ikke vand. Man er bare nødt til, at finde ud af med sig selv, om man vil eller har midlerne til det.
Det tog mig også omkring 4 år, at få bygget min "drømmecomputer". Et monster af et system der lydløst kværnede 7-kabale ved 4,25 GHz. Latterligt i sig selv, da man har skudt langt over målet. Tilfredsheden var der, når 'FarCry', 'Doom 3' eller 'HL 2' trillede henover skærmen med en "ok" FPS-rate. Ok!
Jeg har igennem tiderne her på OC.dk overværet utallige "små" nørder, blive haglet til jorden, da deres system ikke er optimalt. Det er som om, at der til tider hersker et anarki, hvormed folk glemmer hvad de selv sidder med. Langt størstedelen af de fede computere herinde tilhører en lille elite af nørder. Langt de fleste "derude" er tilfreds med mindre.
Alligevel sidder man med en dårlig smag i munden. Af og til, så frister man svage sjæle til lige at bruge et par ekstra hundrede kroner på hardware, de i realiteten ikke kan se eller mærke forskellen med/på.
Hvorfor?
Hvorfor skal nørder bare være bedre end andre? Hvorfor forsøger vi gang på gang, at lige være lidt mere korrekt? Milimeterkorrektheden er vores største svaghed, men også en af vores styrker. Den presser os til at gå videre, presse på og opnå bedre resultater end tidligere.
Uanset hvor meget omverdenen ryster på hovedet af os. Så sidder vi alligevel som små konger i vort lille kongerige der hedder "Min computer".
Efterhånden som tiden er gået, er min interesse for vold-OC faldet drastisk. Jeg har - desværre - ikke tiden til at gå op i det med liv og sjæl. Det har medført en "anderledes" prioritering hvad angår hardware.
Jeg er fandme stolt af min computer. Den ligger ikke på ORB'en eller bliver rated særlig højt. Men det er ligemeget. Jeg er pisseglad for den, og kan ikke huske hvornår jeg sidst har været så tilfreds med den.
Vil uden at rynke på panden påstå, at der sidder high-end hardware i den. Det er ikke en FX'er, korrekt. Der er ikke 2 Gb af de ledeste OC-ram i den. Der er ikke det vildeste AGP/PCI-express grafikkort i.
Men den er lækker at se på, og kører som en drøm.
... eneste problem:
Mit lydkort, min skærm og min binding til computeren gør, at jeg nu kan spille 'Doom 3' så "realistisk" at jeg næsten ikke tør.
Fandme da noget af et dilemma :l
;) :e