jeg har lige fået et msi k8n neo2 platium og en amd 64bit soket 939 3000+ og jeg har omformatered den men når jeg tænder den tar det rigtig lang tid når den loader windows det tar ca. 2 min.
og når jeg laver en bencmark med 3dmark03 eller 3dmark05 så låkker den bare når den har kørt lidt hvad kan der være galt. og jeg har også opdateret bios til version 1.5 med winflash. jeg har også prøvet at oc. den. håber i kan hjælpe mig fordi jeg skal holde lan-party imorgen. :(
jeg har sat cden i og så trukket på den der hedder one touch setup. jeg tænkte på om jeg skal sætte det stik på bundkort med 4 pin. fordi det har jeg sat på. :e
kan jeg ikke godt få at vide hvordan jeg skal instalere driveren er det rigtigt at man skal trykke på one touch når man skal instalere alle driveren. ?:(
FFS da-.... si mig #0 ved du intet om computere overhovedet ???
altså start med at tjæk dine ram de skal sidde i de 2 ram slots ind mod cpu´en altså dimm 1 og 2 og ikke 1 og 3... altså i en lilla og i et grønt slot... så er de sat rigtigt op det er lidt specielt ved MSI´et...
og det der one totch tror jeg ikke installere alle driverne dem ska du jo installere manuelt en ad gangen bare husk selve Nvidia driveren ellers mangler du din IDE controler og så kan jeg sku godt forstå at det går lidt langsomt... :p
->#16 hehe.. men skal rammene ikke side i 1 og 3 hvis de skal køre dual ? Har godt nok ikke ejet et s939 system men det mener jeg bare at have set/hørt :)
->#0 Hvis du har kunnet montere køler osv kan du vel også finde ud af at browse en CD ? :)..:P
#17 det er jo netop derfor jeg skriver at MSI´et er lidt specielt... for på det skal de IKKE sidde i 1 og 3... men parvist... på mit nuværende (939) DFI NF4 board skal de sidde i 1 og 3... for dual channel og bedst oc evne... men på MSI ´et er det altså anderledes... det board er godt men har sine særheder...
er efterhånden helt AMD64/bundkort/ram expert... med mine ca 5-6 A64 bundkort + 3 cpu´er (snart 4) + mine utallige forskellige ram combo´er til dem... damm det er heldigt man ved noget om sagerne ellers var jeg sku blevet helt forviret... :e
#0 nu jeg tænker over det ska du nok også lige sætte dine sata diske i sata 3 eller 4 controleren for 1 og 2 er ikke låste... = ingen oc ved brug af 1 og 2... :p en anden lille særhed boardet har...
jeg har lige været inde i min enhedshåndtering og der er et spørgsmåls tegn ude foran nvidia nforce networking controller. kan det være det der er galt ?:(
the name>> Det kan tyde på, at du ikke har installeret din nForce-driver, som faktisk (så vidt jeg ved) danner baggrund for alle dine enheder. Controllers, lydkort, netkort osv osv (hvis du benytter onboard).
jeg har lige været inde og hente og hente nforce 3 driver og der står om jeg vil instalere IDE SV og der trykket jeg ja og så gik det sku hurtigt da den startede op. :e