Probs med P5AD2-E P. chipset - igen

Bundkort / CPU d.  22. april. 2005, skrevet af Soldaten
Vist: 436 gange.

Soldaten

Elitebruger
Tilføjet:
22-04-2005 08:17:55
Svar/Indlæg:
286/42
Jeg sendte for ti dage siden ovenstående til RMA med følgende fejlbeskrivelse:
Fejlbeskrivelse: 1) Under opstart sker der intet når jeg trykker Ctrl-I. Det er derfor ikke muligt at oprette et array. 2) Under installation af WIN XP tastes F6 og der bedes om chipset SATA/RAID driver diskette, men den kan ikke læse fra drevet. 3) I forsøg på opdatering af bios kan den heller ikke læse fra floppydrev. Jeg har forsøgt med to forskellige floppydrev, som virker fint i en anden pc. Jeg har prøvet med flere forskellige kabler og de er vendt rigtigt. Der er fire SATA diske og to optiske plextor IDE drev i maskinen

Forhandler har testet og fundet kortet defekt og jeg har fået et nyt kort. Problemet er nu at nøjagtig den samme fejl opstår. Det er et nyt kort, da serienummeret er et andet. Denne gang har jeg dog fået "lov" til at opdatere bios via cd, så det er den nyeste bios det kører på.

Jeg følger anvisningerne på side 5-31 i manualen og dog sker der intet når jeg trykker Ctrl-I. Silicon chippen kan godt se HD, så det er ikke dem.

Serienummeret ligger meget tæt på det første. Kunne man forestille sig at der er tale om "en dårlig sending", eller gør jeg noget forkert.

Jeg er ved at være desperat, så jeg håber nogen kan hjælpe. Meget gerne nogen der har kortet.

Soldaten

Elitebruger
Tilføjet:
23-04-2005 10:08:05
Svar/Indlæg:
286/42
slet ingen med et bud - Hjælp!

xzipet

Elitebruger
Tilføjet:
23-04-2005 10:26:52
Svar/Indlæg:
378/136
Jeg har lige fået samme kort fra DEVIL_DK her fra siden, men jeg kører ikke selv lige pt med sata diske, men mener han brugte sata diske. Så prøv at skrive en PM til ham det kan jo være han kan hjælpe.

Xzipet

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
23-04-2005 10:43:06
Svar/Indlæg:
6531/410
Er du sikker på du bruger de rigtige sata stik på bundkortet ?

du har to sata kontrollere på kortet.

at den ikke kan læse fra dit adrev lyder sært

er du sikker det adrevs kabel vender rigtig.

Soldaten

Elitebruger
Tilføjet:
23-04-2005 17:11:01
Svar/Indlæg:
286/42
Jeg bruger de fire SATA RAID stik der er på række. De fire andre kan jeg da ikke køre RAID på.

Stikket er vendt rigtigt. Jeg startede nemlig med at vende det forkert og så lyder det jo konstant.

Det første jeg havde testede de jo også defekt ved forhandler.

Lockheed

Elitebruger
Tilføjet:
23-04-2005 18:44:42
Svar/Indlæg:
503/516
#4 Nu er jeg jo ikke ekspert eller noget, men du skulle nok kunne køre RAID på begge kontrollere på dit kort. Den mest fornuftige kontroller at bruge er ICH6 kontrolleren, som er den øverste. Den hvor de sidder i en klump på fire stik. De stik som sidder i bunden på en række, er til SIL3114 kontrolleren. Ydelsen på ICH6 er noget bedre i RAID end på SIL, derfor er den at foretrække.

Mvh

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
23-04-2005 19:30:01
Svar/Indlæg:
6531/410
kan kun være enig med #5
du skal i bios og sætte ich6 til raid.

var jeg dig ville jeg dog holde mig langt væk fra raid
men det er jo op til dig.

Soldaten

Elitebruger
Tilføjet:
24-04-2005 22:06:09
Svar/Indlæg:
286/42
Så kom den lille comp op at køre. Jeg tog nok lidt for givet at jeg skulle bruge SATA RAID stikkene. I hvert fald har jeg aldrig drømt om at bruge de rigtige (jeg store @#§¤$ idiot). Det mystiske er, at nu vil A-drevet lige pludselig også være med. Det er sq underligt.
Stor tak til #5 og #6. Også for PM fra #5.

Hvad skulle vi klovne gøre uden OC.dk??