Jeg ville slet, slet ikke kunne leve med en maskine uden enten Hyper Threading eller multi CPU'er. Jeg sidder hver dag på arbejdet og bander og svovler over at det tager en evighed (=alt fra 2 sek til meget mere afhængig af hvor travlt jeg lige har) lige enten at åbne/lukke en ekstra fil, starte et nyt program op, starte en søgning i en database for straks at tabbe tilbage i et af de andre 10-12 programmer man har kørende.
Hvad pokker hjælper det at have en maskine der f.eks. kan score 40k i 3dmark, når den lige skal tænke adskillige sekunder over hver gang den skal åbne en billed/video fil, eller som hænger 10-15 sek efter man er gået ud af et spil fordi den lige skal "samle sig osv. Det kan i DEN grad få mit pis i kog når systemet hænger eller reagerer langsomt. Derfor sværger jeg til multi-cpu løsninger og masser af ram til enhver tid. Og ja, jeg er klart én af dem der arbejder på min pc, og jeg lever bl.a af at kunne have rigtigt mange ting kørene på én gang, så oftest er det pc'en (erne) der bremser mig og ikke omvendt. Og det er lige frustrerende hver gang.
Laver man ikke andet end at spille (eller evt. benche for nogens vedkommende) på sin pc, så er der naturligvis ingen grund til at investere i dual-core cpu'er, men jeg vil anslå at de fleste der nogensinde for alvor har arbejdet med multi cpu systemer med masser af ram, aldrig igen ville kunne leve med et single cpu system uden hyper threading som et minimum. Men ok, hvis man aldrig har prøvet andet, så ved man jo ikke hvad det er man går glip af. Og er man tilfreds, så er det jo også fint nok.
Jeg glæder mig meget til at prøve en dualcore A64 og få en fornemmelse af hvor responsiv den virkeligt er IRL, for kan man få noget nær FX-55 performance i spil, samtidigt med samme responsive windows opførsel som min P4 EE havde, samtidigt med ordentlige multi tasking egenskaber, så har AMD helt klart en vinder i mine øjne.
Det jeg så synes er rigtig sjovt her er at tilsyneladende er rigtigt mange, hvis ikke de fleste (?) AMD brugere herinde nærmest indifferente over lanceringen, hvor jeg fornemmer at mange "Intel folk" finder nyheden noget mere interessant. Det er i sig selv også interessant, for det burde kunne flytte nogle markeds andele....