Kort : ATI readon 9200 har siddet flere timer nu og prøvet at få farver på tv'et men unden held... Har geninstalled Drivere etc etc... bruger S-Video kabel fra comp. til Tv'et
Af en eller anden grund har en del grafikkort problemer med farve, lige meget hvor længe man roder med drivere, tweaks og indstillinger. Jeg kan ikke lige huske årsagen, men problemet løses nemmest ved at anskaffe et specielt "colorfix" kabel til 50-70 DKK.
Jeg oplevede også engang sort/hvid da jeg brugte TV-out selvom det havde været vist med farve før. Jeg fandt så ud af at det ikke er lige meget hvilket kabel man tager i skuffen - har kabler fra både nVidia og Ati kort liggende og når man undersøgte dem var der denne forskel:
Ati kort ser ud som til højre (efter min erfaring), men de kabler der følger med nVidia ser ud som til venstre og det gør de 5 meter man køber i Aldi, Merlin, etc. også... derfor har jeg oplevet sort/hvid hvis jeg ikke har brugt kablet der fulgte med mit Ati som ser ud som det til højre. For at det er langt nok bruger jeg så en adapter fra det "Ati kabel" til analog hvor jeg så har en lang analog forlænger som går ind i sådan en scart adapter der fulgte med til min playstation :)
Jeg havde også problemer med farverene og gjorde som alle venligt hjælp med, men det var først da jeg skiftede scart stik til en anden indgang i tv'et det virkede.
#SCART er ikke et "format" som s-video, composite, component osv. men et stik der kan sende flere forskellige formater... deriblandt s-video, composite, component, og så lyd osv. (ved ikke om det kan sende flere ting, men tror det ikke)