OC af Dell Inspiron 8600 - how?

Overclocking d.  22. april. 2005, skrevet af Ezistef
Vist: 137 gange.

Ezistef

Elitebruger
Tilføjet:
22-04-2005 18:45:33
Svar/Indlæg:
385/67
Jeg har noteret, at der lige har været en tråd om overclocking af bærbare, men denne tråd gav mig ikke hellt svar på, hvordan jeg evt. kunne overclocke cpuen i min Dell Inspiron 8600.

Der sidder en Dothan 2.0 cpu i maskinen og blæserne starter meget sjældent, så jeg ville gerne foretage et let oc af cpuen, da jeg er sikker på, at kølingen ikke vil være et problem.

Er der nogen, der kan hjælpe mig? Jeg regner selv med, at det overclock bliver nødt til at blive gennemført via en winbaseret program (som fx clockgen), da BIOS ikke giver mulighed for oc.

I den tidligere tråd om oc af bærbare, var der en fyr (gæst), som havde oc hans Pentium M fra 1.6 ghz til 2.2 ghz med et program, han kaldte noget i retning af DON (så vidt jeg huske) - har søgt efter dette oc program uden svar.

Hvordan får jeg oc det Dell svin? 🙂

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
22-04-2005 19:24:55
Svar/Indlæg:
3799/43
prøv SetFsb eller Speedfan.. men vil ikke anbefale dig at overclocke en bærbar pc.. hvis du en dag sidder med den så den ikke kan få frisk luft ender det nok galt.. samtidig skal du jo også lige tænke på varmen fra chipsættet