Plasma eller projektor, og hvilken?

Diverse d.  23. april. 2005, skrevet af Ascanius
Vist: 180 gange.

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
23-04-2005 10:59:17
Svar/Indlæg:
725/128
Hej.
Jeg er på udkig efter nyt udstyr.

Jeg har lige nu en Epson EMP 835 Projektor og er på udkig efter noget nyt og bedre.
Mine formål er både at bruge den til film, men hovedsageligt vil den blive brugt til computer skærm.
Jeg har ikke DVI på min projektor og mht. Sync problemer er det noget jeg ønsker mig meget i mit nye udstyr.
Det samt HDTV understøttelse gerne 1080I og ikke bare en eller anden ussel HDTV standard.

Jeg har vel en 14000 kr, men hvis det bliver plasma kan jeg nok godt tvinge et par tusinde mere ud af ærmet da der jo ikke skal skiftes pære hele tiden.

Så er der nogen her der ved noget der kan rådgive mig til en god dlp projektor der passer til mine behov der har DVI eller en god 42" Plasma med DVI og TV tuner
Det gør ikke noget hvis der ikke er tv-tuner i projektor, men hvis Plasma vil jeg gerne have det sætter i.

Jeg takker mange gange på forhånd for gode seriøse bud.

Jesse

Superbruger
Tilføjet:
23-04-2005 11:40:20
Svar/Indlæg:
1373/34
Hvad med dette? http://www.proshop-direkte.dk/...

Ved godt prisen er lidt i overkanten på linket. Men det lykkes mig at skaffe det til en kammi for 15.000 inde ved tapeconnection og det er et superfedt tv. :e

espeholt_jr

Elitebruger
Tilføjet:
23-04-2005 11:42:00
Svar/Indlæg:
2175/186
Projector:

Panasonic AE700/AE500
Sanyo Z2/Z3

men sys du skal spørger på dahf.dk, der er de nok bedre end her

;)

kim

Overclocker
Tilføjet:
23-04-2005 11:52:53
Svar/Indlæg:
74/21
hvis det skal være en plasmaskærm kan jeg anbefale en samsung ps-42d4s jeg gav 20000 for den hos elgiganten for 6 md siden og den har tvtuner og dvi

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
23-04-2005 14:48:08
Svar/Indlæg:
725/128
Er der nogen der kan anbefale noget ikke bare er godt fordi man selv subjektivt syntes det er godt, men fordi det er bedre end andre modeller, evt. har set test, anmeldelser omtale af dem osv.

Jeg syntes det er svært at se hvad der er dårlig og godt når folk kun kommer med:

Køb den her, den er god.

Det kan jeg jo ikke vurderer noget ud fra og dermed bliver den ellers meget fine og prissatte hjælp lidt ubrugelig da den overhovedet ikke er objektiv nok.

Jeg takker mange gange for den hjælp

dahf.dk vil jeg da kigge på, ser spændende ud

dR-EsKiMo

Superbruger
Tilføjet:
23-04-2005 15:22:05
Svar/Indlæg:
456/27
sony plasma---flasher KUN i mørke-med fog(hellboy i undergroundsbanerne)

LG-- man skal langt væk..kan se alle fejl, vil sige mindst 4meter

philips--ALDRIG jeg siger ALDRIG få dig sådan en

grundig-- meget lækker, er lidt bøvlet at lege med.. men når den er oppe. ja så kører den..godt all around, ikke så godt som sony/LG

har set alle disse fladskærme de sidste ½ år (arbejder i en 2tal, hvor vi sælger disse skærme)

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
23-04-2005 15:28:28
Svar/Indlæg:
725/128
Jeg har vel 3-3.5 meter op til billedet.

Ja har selv ikke noget specielt godt forhold til Phillips om det er TV eller andet, mig og et par af mine nære kumpagner omtaler altid Phillips som blurvision.

En gang udvisket bæ at se på.

Jeg er meget til Sony, men det er for deres Trinitron/super trinitron billedrør, kender ikke til deres plasma og hvor godt det er.

Tak for opstillingen.

Har også hørt man skal holde sig fra alle der ikke selv laver noget, men kun reseller og ligesom med billedrør er der kun 4-5 "egentlige" producenter der laver alt selv jo.

Resten er bare reseller af de andre 4-5's teknologier.