#overclocker/røvoverclocker/anti spice girls/palle prop 2/@min jensen eller whatever du bestemmer dig for at kalde dig:
Jeg bliver lige nødt til at komme med nogle med nogle generelle kommentarer til din skrivestil.
Der er nogle ting omkring dansk grammatik du har brug for at lære for at gøre oc's brugere (og dansklærer?) gladere.
* Afsnit
* Punktum og stor bokstav
* Komma
* Retstavning
* Forskælden på tale- og skriftssprog.
Jeg er klar over man ikke kan kræve, at alle skriver perfekt rigsdansk (gør jeg langt fra selv). Alt jeg beder dig om er at gennemlæse dine indlæg før du poster dem og sikre dig at de, så vidt muligt, er skrevet grammatisk korrekt i henhold til overstående punkter.
Eksempelvis ville dit indlæg være betydelig mere læseligt hvis du erstattede talesprogsbindingerne "nå så" med skriftssprogets afsnit, punktum og stor bokstav. Generelt mener jeg at dit største problem er at talesprogets små bindeord konstant er tilstede og ødelægger dit skriftsprog.
Gør du det vil du opleve dels at du vil blive taget mere seriøst og at folk vil have lettere ved at hjælpe dig i og med de faktisk er i stand til at forstå hvad du skriver.
Misforstå mig ikke. Jeg mener oc.dk er et forum for alle. Uanset om de er mesterskrivere eller ej. At have et godt og forståeligt skriftsprog bidrager kun til at udnytte alle de dejlige mennesker der sidder klar til at hjælpe herinde bedre.
Men til dit problem
Det er i de fleste tilfælde meget svært at reparere et hardwarekomponent da fejl for det meste enten ikke er synlige eller opstår i ikke standard/udskiftbare komponenter.
Du kan alligevel prøve at kikke efter bulede/utætte kondensatorer (de små oprejste cylindre) eller andre standardkomponenter som modstande, MOSFET chips spoler osv med tydelige skader eg. brandmærker.
Finder du fejl på disse komponenter kan enhver person med rimelig beherskelse af en loddekolbe udskifte dem.
Forresten. Blev du nogen sinde helt sikker på om cpuen virkelig var brændt af. Med mindre du har testet cpuen i en anden pc ville jeg mene at det eneste komponent der døde i din gamle p3 var bundkortet.
#33 Opræt et eget indlæg til dit spørgsmål da det intet har med din p3 at gøre ;)