Køb af fladskærm.

Diverse d.  23. april. 2005, skrevet af Ghe2
Vist: 384 gange.

Ghe2

Superbruger
Tilføjet:
23-04-2005 18:17:49
Svar/Indlæg:
732/39
Hejsa ! Pga. pladsmangel på mit skrivebord står jeg og mangler en TFT til rimelig pris og jeg har fundet denne Samsung 913N, den får en god bedømmelse på EBDpriser, men jeg ville lige høre herinde om der er nogen der har den eller bare har set den live.
Der skal spilles en hel del på den, men den skulle være hurtig nok..8ms, men det er vist kun ved 16bit farver, men skidt det kører jeg osse kun i Cs, da man ikke kan se forskel, men tydeligvis mærke det.
Er det et ok købt eller er der andre forslag i samme prisklasse..maks 3000,-

http://www.edbpriser.dk/Listpr...

Jesse

Superbruger
Tilføjet:
23-04-2005 19:36:42
Svar/Indlæg:
1373/34
Den er udemærket. Dog skal du være opmærksom på at den "kun" har et TN panel. Det optimale vil være at få en med S-IPS panel.

Ghe2

Superbruger
Tilføjet:
23-04-2005 22:55:31
Svar/Indlæg:
732/39
Hvad er det forskellen ??? 8)

Ghe2

Superbruger
Tilføjet:
23-04-2005 22:59:11
Svar/Indlæg:
732/39
Never mind !! fandt selv ud af det på Hardware-test

Bostorm

Superbruger
Tilføjet:
24-04-2005 00:21:17
Svar/Indlæg:
256/18

Og hvad skulle der så lige være i vejen med et velproduceret TN+ panel fremfor et dårligt produceret S-IPS panel?! :00

Hele det her menageri omkring S-IPS paneler er altså engang imellem ikke særligt velfunderet.

Roedkjaer

Elitebruger
Tilføjet:
24-04-2005 01:27:30
Svar/Indlæg:
265/52
#4 Enig !!

Har selv lige købt en Samsung 913n og er fuldt ud tilfreds. Spiller selv meget CS og var godt klar over at jeg ikke ville være i stand til at kunne køre 100fps længere. Der skal dog hertil siges, at man faktisk hurtigt vender sig til at spille ved 75fps som er skærmens maks. Mener dog at have læst et sted at den egentlig er i stand til at køre ved ca. 83Hertz, men kræver at man gør et eller andet ved driverne, kan umiddelbart ikke huske hvilket.
Ud over CS, som kører max ved 100fps, kører den andre spil af den slags rigtig godt. Har indtil videre forsøgt med farcry, NFSU II og Warcraft III og alle spillene kører faktisk perfekt. Der er overhovedet ingen ghosting.

Men vil sige at jeg overordnet er meget tilfreds med min nye skærm. Har haft den i ca. en måned nu og har bestemt ikke fortrudt. Den er en sand fornøjelse at arbejde ved en skærm der producerer så fantastisk et billede.

Du kan evt læse dette review : http://www.behardware.com/arti...

Her står en masse godt. Vil dog lige kommentere deres anmeldelse en smule. De skriver at en af de store ulemper ved de skærme der afvikler spil godt, har problemer med at afspille film osv.

Man siger at S-IPS panelerne giver middel spille performance samt middel video performance. TN+ panelerne giver over middelperformance i spil, men dårligere i video. Dette gjorde mig en smule nervøs ved køb af tft skærm, men må sige siden jeg nu slev har prøvet, at jeg ikke kan se hvad de snakker om. Har set en del film på skærmen indtil videre, og jeg kan altså ikke se at det skulle være dårligt. Mener endda at de skriver at det er katastrofalt !! :l Dette er efter min mening slet ikke tilfældet.

Mit råd : Køb 913n og du vil ikke fortryde det. Synes man får rigtig meget skærm for pengene. Samtidig har den et lækkert design, som de fleste af deres skærme har, hvilket er et kæmpe plus i min bog. Men held og lykke med dit valg, håber du finder ud af noget. Ellers er du velkommen til at skrive en mail eller pm, hvis du har andre specifikke spørgsmål ang. 913n :e

Ghe2

Superbruger
Tilføjet:
24-04-2005 09:01:21
Svar/Indlæg:
732/39
Tak for svaret og linket (Go læsning) jeg snupper helt sikkert sådan en fætter med hjem fra arbejde på mandag !!

red_martians

Moderator
Tilføjet:
24-04-2005 09:29:45
Svar/Indlæg:
7881/1165
Jeg har en Samsung710T.. den er jeg glad for, så tror ik der skulle være noget i vejen med den 913N.
TN-panelet er absolut ikke dårligt... Det er en ualmindelig dårlig vandrehistorie uden noget reelt indhold. Noget andet er at kvaliteten på TN svinger enormt meget da der er mange forskellige der producere den slags paneler, hvor det kun er Philips der producere IPS. Så chancen for at få et godt IPS-panel er praktisktaget sikker. Hvad angå TN-panelet skal man ud og tjekke producenten. Samsung laver selv sine TN-paneler og de er kendt for at være noget af det bedste der findes og er på mange områder ligeså godt, hvis ikke bedre end IPS.