Volt i Amerikansk PSU?

Diverse d.  23. april. 2005, skrevet af Overbuary
Vist: 206 gange.

Overbuary

Elitebruger
Tilføjet:
23-04-2005 19:20:46
Svar/Indlæg:
1762/50
Hej Tweakere!

Jeg har lige et spørgsmål angående køb af ny PSU...
Jeg modtog min nye NorthQ 4775-400 og oplevede en irreterene hyletone (har været oppe før) fra den. Derfor har jeg besluttet mig for at sende den tilbage og købe min en anden...

Jeg har lige siden udgivelsen slikket mig om munden bare ved tanken/ synet af en OCZ ModStream 450Watt. og tror at den er næst på min indkøbsliste. Jeg fandt den på Edbpriser.dk og så for det første den koster mellem 8-900,- også er den ingen gang på lager nogen steder i Danmark?

Derfor kiggede jeg udenlands :e

I tyskland er den dog på lager Flere steder, men med fragt kommer den til at koste Nogleunde hva' den gør i Danmark.

Hva' så med over atlanten ?:(

Jeg fandt den så igen på newegg.com, der er den også på lager og til den fantaskiske pris af lige under 500,-

Jeg blev så lidt i tvil da jeg lige kom i tanke om at de bruger 115V og ikke 230V som i Danmark? På billederne Står der AV Input: 95~132Vac / 190~264Vac og den registreres på OCZ's hjemmeside som international og der findes nemlig også en der KUN Bruger 230V?

Mit spørgsmål er så: Kan jeg bare bestille den fra newegg.com, modtage den i DK til den forventede pris af de 5-600,- og samtidig fungere i Mit system?

Der er nemlig en lille rød "knap" på den og det ser ud til at men bare kan regulere den fra 115V til 230V?

"Puuuhaaa, noget af en Roman"

Håber at nogle kan hjælpe!

mvh. Overbuary! 8)

Gummiben

Overclocker
Tilføjet:
23-04-2005 19:29:19
Svar/Indlæg:
111/1
Altså i og med der er angivet 2 spændingsområde vil jeg umiddelbart tro at der ikke skulle være nogen problemer med at køre den på 230V som vi gør herhjemme.....
Og ja, har før set omtalte lille røde knap på PSU'er... Husk nu for guds skyld at stille den rigtigt... Ellers kan du godt regne med en heftig udskiftning af HW :e

Jesse

Superbruger
Tilføjet:
23-04-2005 19:29:55
Svar/Indlæg:
1373/34
Det burde du kunne! Ellers kan du gå ned i den lokale radiobiks og købe en transformer koster ca. 100 kr. ;)

Big_BEN

Superbruger
Tilføjet:
23-04-2005 19:42:33
Svar/Indlæg:
416/49
Husk at bestiller du fra USA skal du formentlig lægge 25% moms + noget told oven i. Så derfor bliver det igen næsten samme pris som i DK.

Jesse

Superbruger
Tilføjet:
23-04-2005 19:45:02
Svar/Indlæg:
1373/34
Man kan også bare kende en som bor og så få ham til at sende det som en gave... Så er der nemlig ingen told og moms :e

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
23-04-2005 19:48:20
Svar/Indlæg:
4657/53
den bliver sikkert dyre end i dk.
fragt fra usa koster. moms + told + en bøde for og forsøge at indføre vare til dk.

hvis du ikke kan få en i dk så køb en i EU, så spare du told . moms og bøde

Ham_Selv^

Elitebruger
Tilføjet:
23-04-2005 19:52:48
Svar/Indlæg:
2453/80
#5 hvorfor tror du man får en bøde for at købe en vare i usa ?:(

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
23-04-2005 19:56:42
Svar/Indlæg:
3712/44
PSU'en kan sagtens bruges, bare husk at stille knapåpen rigtigt INDEN du tænder den..... Mange nyere psu'er detekterer selv spænding mellem 90-240V.

Mht. den aktuelle psu mener jeg EU har nogle skrappere krav til bla. aktiv pfc end man har i USA, hvorfor den ikke nødvendigvis er CE mærket, hvilket den sådan set skal være for at være "lovlig". Igen, den virker fint uden. Nogle firmaer laver forskellige modeller af samme type psu til markeder med strammere miljø regler, det mener jeg faktisk også at OCZ gør.

Men du skal så også være heldig for ikke at skulle betale moms af den (og hele fragt beløbet tilmed), så det er slet ikke sikkert at den bliver specielt meget billigere end hvis du fandt én i DK (EU).

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
23-04-2005 20:01:31
Svar/Indlæg:
4657/53
hvis pakken bliver "taget" i tolden. så får du en bøde.
med mindre pakken bliver sendt som vare der skal fortoldes.
på den anden side er der ikke mange bikse i usa der sender til dk.

Overbuary

Elitebruger
Tilføjet:
23-04-2005 20:18:35
Svar/Indlæg:
1762/50
Jeg siger TAK! For de hurtige svar og Den gode hjælp! ;)

Ved bare stadig ikke om jeg skal købe den i DK eller USA!

Der kommer an på prisen i sidste ende da jeg kører med aviser :00

mvh. Overbuary! 8)

Overbuary

Elitebruger
Tilføjet:
23-04-2005 20:21:42
Svar/Indlæg:
1762/50
Ellers hvis nogen finder den et billigere sted eller kan skaffe den billigere (LOVLIGT) Så må i MEGET Gerne Skrive! ;)

mvh. Overbuary! 8)

The

Elitebruger
Tilføjet:
23-04-2005 20:25:07
Svar/Indlæg:
2651/179
-->#8

Du får ikke nogen bøde.´

I princippet går gaver sendt som "gave" direkte igennem tolden. F.eks. Hvis du har været på besøg i usa, men har glemt din bærbare der henne. Så sender din bekendte den hjem fra usa. Så er det nok lidt åndssvagt hvis du så skal betale 30% af nyprisen for at få sendt din egen vare hjem fra usa.

Men ja. Selvom man sender som "gave" kan den godt blive nuppet i tolden og beskattet. Faktisk kan det nogle tider bedre betale sig at oplyse en falsk lavere værdi. F.eks. 25% af den rigtige værdi.

Jeg ville personligt vælge at købe den i danmark. Både pga. leveringstiden og told osv. Hvis du bliver snupper så kommer det til at koste godt det samme.

Mvh.

Myth

Elitebruger
Tilføjet:
23-04-2005 20:52:30
Svar/Indlæg:
675/55
HVIS du vil handle i USA, så glem Newegg.. de sender nemlig ikke til DK, eller mange andre steder..

"Does Newegg.com ship internationally?
Newegg.com does not currently ship internationally; we only deliver to locations within the United States and to Puerto Rico."

Jeg ville gå efter et sted i tyskland eller england hvis det var mig.. og ellers købe den i dk..