Sporing

Diverse d.  25. april. 2005, skrevet af Celeb
Vist: 193 gange.

Celeb

Overclocker
Tilføjet:
25-04-2005 10:59:38
Svar/Indlæg:
3/2
Hej Overclockers.

Nu er jeg begyndt på 1.g opgaven, og fik lige en besked fra min lærer - at hvis jeg hentede noget som helst fra nettet, smed det i min opgave og skrev det lidt om, ville de kunne spore at det var hentet fra nettet, og ikke skrevet af mig.

Er det muligt, hvis jeg nu har en opgave jeg har fra anden familie, som jeg stjæler noget fra, og overfører til min opgave, kan de derfra spore det, og se om jeg har skrevet det, eller er det bare en tom trussel ?:(

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
25-04-2005 11:14:29
Svar/Indlæg:
6052/189
det de mener med at spore er at de tjekker din opgave kontra opgaver fra fx www.studieportalen.dk eller www.studienet.dk

En opgave som du har haft på en diskette, kan de ikke spore.

Medmindre opgaven har været i hænderne på den pågældende lærer =) ( logik )

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
25-04-2005 11:20:57
Svar/Indlæg:
6624/113
Det som er vigtigt, er at du skriver tingene om med dine egne ord - og det viser for det første at du ikke bare copy/paster fra en anden opgave, men samtidigt om du har forstået det du sidder og laver.

Det ER ikke din lærer du skal stille tilfreds - det er din egen stræben efter viden.

Løsningen er derfor at du læser den opgave du evt ville låne fra, og omskriver den til din egen formulering. Det vil ingen nogensinde bebrejde dig.