fejlmeddelelse når spil skal installeres...

Diverse d.  25. april. 2005, skrevet af Teresa
Vist: 326 gange.

Teresa

Moderator
Tilføjet:
25-04-2005 12:31:27
Svar/Indlæg:
2458/91
hej alle....
Ja nu bliver jeg nødt til at spørge om noget igen.... :r
jeg har lige købt stronghold 2 og ville installere det i går. det kunne jeg ikke. hver gang jeg satte det i mit DVD-drev eller CD-rom drev, så kom der er fejlmeddelelse frem. der stod: autorun.exe har fundet en fejl og afsluttes.
jeg har også prøvet at starte spille inde i "denne computer" men der skete det samme....
jeg har ikke haft problemer med nogle af mine andre spil, så derfor ville jeg have byttet spillet hos forhandleren. de afprøvede spillet på deres egen computer, og dér fungerede der fint.... så jeg har taget det med hjem igen, fodi de ville kun bytte spillet til et andet, men jeg VIL jo kunne køre det her....
jeg håber nogen kan hjælpe..... :00
kærlig hilsen teresa....

Teresa

Moderator
Tilføjet:
25-04-2005 12:34:39
Svar/Indlæg:
2458/91
jeg har forresten også fået orden på det lydproblem jeg havde i går....
takket være jer...... :e

Holberg

Superbruger
Tilføjet:
25-04-2005 13:59:31
Svar/Indlæg:
80/14
prøv at start setup.exe filen, som ligger inde i Disk1 mappen på cd'en.

dit cd drev\Disk1\setup.exe

Teresa

Moderator
Tilføjet:
25-04-2005 14:04:21
Svar/Indlæg:
2458/91
tak... jeg prøver.... :)

Teresa

Moderator
Tilføjet:
25-04-2005 14:29:57
Svar/Indlæg:
2458/91
jeg gjorde hvad du sagde, og så kunne den godt installere..... og derefter spilles, men da jeg gi ud af spillet igen og derefter prøvede at starte det igen, fungerede det ikke.... jeg prøvede også at gå ind under disk2 igen og prøvede at starte det derinde fra... men der skete bare ikke noget... jeg syntes også at spillet "hakkede" meget...... underligt, da jeg lige har købt et geforce 6600 GT grafikkort med 128 mb ram... :l

Holberg

Superbruger
Tilføjet:
25-04-2005 14:44:40
Svar/Indlæg:
80/14
ja det lyder da lidt mærkeligt, prøv at opdaterer spiller med den nyeste patch 1.1, og se om det virker.

Holberg

Superbruger
Tilføjet:
25-04-2005 14:48:11
Svar/Indlæg:
80/14
du kan få den her =>
http://www.fileshack.com/brows...

Teresa

Moderator
Tilføjet:
25-04-2005 15:12:21
Svar/Indlæg:
2458/91
det hjalp desværre ikke.... jeg får stadigvæk en fejlmeddelelsenår jeg bruger autorun og når jeg går ind under disk2/stronghold, så popper der kun et vindue op hvor jeg kan vælge opløsning og graden af skygger og sådan... me hvis jeg så derefter trykker play, så sker der intet....

Teresa

Moderator
Tilføjet:
25-04-2005 15:29:15
Svar/Indlæg:
2458/91
nu... endelig gik det i gang...... men grafikken er helt gal... halvdelen af skærmen "flakkede" mellem sort og lyseblå og den anden del af skærmen viste det rigtige billede, dog ikke helt korrekt, men det hakkede meget... da jeg så gik ud af det, så tog det ret lang tid før min skærm var normal igen.....
jeg ved ikke var der er galt...... det så helt vildt ud, har aldrig ser det før.... heller ikke med spil hvor mit gamle grafikkort ikke var godt nok.... men det burde da fungere nu, når jeg har fået et nyt grafikkort....

Holberg

Superbruger
Tilføjet:
25-04-2005 16:06:42
Svar/Indlæg:
80/14
nu ved jeg ikke hvad du har af hardware?
skriv det lige!

ellers men prøv den nyeste driver til dit grafikkort og se om det hjælper på grafikken.

Teresa

Moderator
Tilføjet:
25-04-2005 16:17:32
Svar/Indlæg:
2458/91
på den æske jeg har købt computeren i, der står følgende:

MyCom
CPU: intel pentium-4 2800/800 MHz
Bundkort: MSI MS - RS3M-LB
Ram: 512 DDR Ram PC-3200
Harddisk: 80 GB, ATA-133
Optisk drev: 52x IDE (hvis det er CD-rom de mener så hedder det: samsung CD-rom SC-152G)
lydkort: onboard realtech
netkort: onboard lan 10/100 Mbit

udover dette har jeg købt:

grafikkort: Geforce 6600 GT 128 MB
DVD-drev (ikke brænder): Lite on DVD SOHD - 167T

jeg har været ikke i enhedshåndtering, og der siger computeren at der ikke er nogle drivere der er bedre end dem jeg har.... jeg søgte ellers til at hvad jeg næsten havde, som jeg kunne forestille mig skulle bruge en driver.... fx. lyd, skærm, drev osv.

Holberg

Superbruger
Tilføjet:
25-04-2005 16:23:42
Svar/Indlæg:
80/14
her er den nyeste driver til dit grafikkort, jeg går ud fra du bruger Windows XP.
for ellers skal du ikke bruge den!!!

http://www.nvidia.com/object/w...

Teresa

Moderator
Tilføjet:
25-04-2005 16:35:03
Svar/Indlæg:
2458/91
er det den der hedder noget ligende: microsoft@driver 9.0??????

Teresa

Moderator
Tilføjet:
25-04-2005 16:37:24
Svar/Indlæg:
2458/91
jeg har den jo nok allerede, da den ligger på grafikkortets installations CD...
der ligger både driver og directx.....

Holberg

Superbruger
Tilføjet:
25-04-2005 16:41:49
Svar/Indlæg:
80/14
nej det er under Downloads "Primary Download Site"

men her er den =>
http://download.nvidia.com/Win...

husk at fjerne den gamle først!

se lige om det løser problemet.

Teresa

Moderator
Tilføjet:
25-04-2005 18:08:51
Svar/Indlæg:
2458/91
jeg tør ikke fjerne den gamle, når der kommer alle de der advarsler fra systemet først.... han jeg ikke bare hente den nye driver og installere den...... SKAL jeg fjerne den gamle først? jeg er sq ikke meget for det...... :r

BlAzKoWiCz

Elitebruger
Tilføjet:
25-04-2005 18:15:50
Svar/Indlæg:
2732/41
15# Det bliver du nød til, det er ganske simpelt ind i nd
Tilføj & Fjern programmmer og kik efter NVIDIA drivern og slet den,
genstart så computern også henter du den nye driver,

http://www.nvidia.com/object/w...

den installere du så også skal den lige genstarte en gang til også funker det ;)

Holberg

Superbruger
Tilføjet:
25-04-2005 18:43:00
Svar/Indlæg:
80/14
ja gør som #16 skriver, og se så om det virker.

Teresa

Moderator
Tilføjet:
25-04-2005 19:07:54
Svar/Indlæg:
2458/91
oki... jeg prøver.... :o

Teresa

Moderator
Tilføjet:
25-04-2005 19:35:00
Svar/Indlæg:
2458/91
nu har jeg gjordt det....
jeg har ikke kørt spillet endnu....... men det er ligesom om... efter jeg fjernede min tidligere driver, så er fx bogstaverne og ikonerne blevet større..... hvordan kan jeg rette det?
lige efter jeg havde fjernet den gamle driver, da skulle jeg jo herind igen og hente det link i havde givet.... da kunne jeg godt se at skærmen den ikke helt kørte så godt... når jeg scrollede nedad, så rykkede skærmen sig i hak... men det gør den heldigvis ikke efter jeg hentede den nye driver...
men hvorfor er alt på skærmen så stort?
jeg pøver og så lige at køre spillet nu....

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
25-04-2005 19:56:19
Svar/Indlæg:
6052/189
grunden til at ikoner og andet er blevet større er fordi driverne har resat sig selv. du fjernede dem, og så starter kortet bare i en tilstand for at være sikker på ikke at skade det.

det ændrer du under egenskaber for skærm og derefter indstillinger.

giv en et hak eller flere under skærmopløsning så du kommer højere op end de 800 x 600 den står til nu..

du finder egenskaber for skærm ved at højreklikke et tomt sted på skrivebordet og sige egenskaber =)

Du skal muligvis tilpasse skærmens kanter bagefter. Gør man med knapperne på selve skærmen..

Det med at skærmen hakker er fordi driverne er windows's egne.. de er ikke just anbefalelses-værdige =)

Men jeg kan ikke lide at du sagde at grafikken flimrede og viste farvede pletter..

Dette tyder på at grafikkortet bliver for varmt..

Hvis du efter driver-installationen, inde i Stronghold 2 oplever pletter og flik-flakker skader det kortet. Det må IKKE se sådan ud.

Der er 2 løsninger hvis det fortsætter. Enten er kortets køler defekt ( temmelig usandsynligt ).. Eller også er der for varmt inde i din maskine. Du kan afprøve det med at der er for varmt i maskinen, ved at skrue den ene kabinet-side af. Det kan sagtens gøres imens maskinen kører. Bare du ikke piller derinde =)

Mvh

Holberg

Superbruger
Tilføjet:
25-04-2005 20:15:41
Svar/Indlæg:
80/14
det er helt normalt at den ændre opløsning

det ændre du som #20 skriver

højre klik på skrivebordet=>vælg egenskaber=>indstillinger som er oppe i højre hjørne.
derinde er der noget der hedder "skærmopløsning" den ændre du til 1024*768 eller hvad nu din skærm kan køre. Vælg så anvend.
så skulle den være tilbage til normal.

Holberg

Superbruger
Tilføjet:
25-04-2005 20:22:15
Svar/Indlæg:
80/14
jeg har læst i et stronghold forum om de problemer du har, og der er mange der har den fejl "eller noget der ligner".

men prøv lige at se om det virker.
ellers må vi prøve noget af det de skriver.

Teresa

Moderator
Tilføjet:
25-04-2005 20:33:53
Svar/Indlæg:
2458/91
jeg har ordnet det med skærmens opløsning nu..... den ser fin ud nu.

det dér med pletterne og den halve sorte skærm, gjorde den "kun" én gang.... men spillet "hakker" stadigvæk, såden ligesom hvis man ikke har et godt nok grafikkort, og nu har jeg ellers den driver i anbefalede herinde..... før havde jeg et radeon 9100.... jeg dette kunne jeg jo ikke køre nye spil med. Så jeg valgte i torsdags at give 1700 kr for et nyt kort, som forhandleren sagde kunne køre alle de nye spil.... men det hakker (næste9 ligeså meget som med det gamle kort... jeg kan godt spille, men når jeg begynde at få bygget mit "samfund" op til noget større, og får nogle soldater, så begynder den at hakke mere.... ligesom hvis der ikke var hukommelse nok.... især hvis jeg kører musen rundt på kortet i spillet, så kører den i store hak....
jeg har ikke haft bøvl med min køler før.....
nogle gange er de CD ér jeg fjerner fra computeren sådan ret lune i det.... men ellers har jeg ikke. ikke andet end hvis jeg mærker på siden af computeren så kan jeg mærke at den er lidt lun.... har det noget at sige?

Teresa

Moderator
Tilføjet:
25-04-2005 20:35:55
Svar/Indlæg:
2458/91
HVAD SKRIVER DE.....? HVOR HAR DU FUNDET DET HENNE?..... ER DET TIL STRONGHOLD 2 eller bare de gamle?

pedersen

Superbruger
Tilføjet:
25-04-2005 20:44:01
Svar/Indlæg:
139/8

Denne tråd er lidt griner... hehe ...

Søg og du skal finde... Google...

http://www.google.dk/search?hl...

http://stronghold.heavengames....

Holberg

Superbruger
Tilføjet:
25-04-2005 20:47:06
Svar/Indlæg:
80/14
det er da godt du kan spille nu.
men ja det lyder som om den løber tør for hukommelse.

Holberg

Superbruger
Tilføjet:
25-04-2005 20:56:45
Svar/Indlæg:
80/14
prøv det her

I am posting this in the hopes that it will end all the threads complaining about lag, and while this only helps, chances are you will still experience some annoying amounts of lag, there are still serious issues with graphics and hardware compatibility that the development team really needs to work on.
But for now, this should at least help everyone lower their lag, so here we go.

Instead of having to set all the graphics to low, run the Stronghold 2 Graphics configuration, and set everything to high, then turn off shadows, and lower the draw distance to 1/4 of the slider (move it to the left).

The key here is mainly lowering Draw Distance.

Teresa

Moderator
Tilføjet:
25-04-2005 20:59:58
Svar/Indlæg:
2458/91
så der VAR problemer med 2 eren?
jeg prøver at kigge på de links....
mange tak..... skriver igen snart....

Teresa

Moderator
Tilføjet:
25-04-2005 21:14:52
Svar/Indlæg:
2458/91
jeg bliver nødt til at vente til min søsters kæreste kommer i aften... han er bedre til computere og engelsk end jeg, for jeg tør ikke begynde at pille mere.... er bare for at jeg ikke forstår forklaringen på engelsk og kommer til at gøre noget helt galt....
jeg skal nok skrive om det virker når han har kigget på det....
men mange tak indtil videre...... stay cool...

Teresa

Moderator
Tilføjet:
25-04-2005 21:53:47
Svar/Indlæg:
2458/91
Jeg har lige læst den NONSTER lange liste af fejl inde på den side i gav mig....
alle de samme fejl...

autorun ville ikke køre spillet.....
dårlig grafik..... halv sort skærm...
grafikken hakker på trods af udemærket grafikkort.....
musse-problemer...

mærkelige fejl i spillet som gør det UMULIGT at spille:

nogle gange kan man ikke tjene penge ind (hvilket er altafgørende)

folk på slottet arbejder lige pludselig ikke....(hvilket også er altafgørende)

nogle gange forsvinder folk på slottet bare ud i den blå luft....

og MANGE andre problemer...
det havde INTET med mit system at gøre.... det er spillet der ikke er spilbart...

der er en liste på ca. 20 sider hvor der konstant bliver tilføjet nye fejl på....

men kan jeg aflevere det igen til forhandleren?
han sagde i dag at han enten kunne bytte det, men så ville han tage 10% af prisen.....eller også kunne jeg tage det med hjem igen og prøve at ordne problemet....

men det ER jo producentens fejl....... så kan forhandleren da ikke tage 10% af prisen.... kan han?

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
25-04-2005 22:53:03
Svar/Indlæg:
6052/189
Tror såmend det er et spørgsmål om at vente på at programmørerne af stronghold 2 får lavet en kæmpe update, så de får ordnet alle fejlene.

Med henhold til bytteloven omkring software, har forhandleren faktisk givet dig en fordel. Du har brudt pakken, og dermed brugt software'n. Fra det punkt kan han faktisk nægte at tage det tilbage. Men han er en god mand, og vil gerne mod at du mister 10%.. ~ 35kr vel..

Mvh

Teresa

Moderator
Tilføjet:
26-04-2005 00:40:21
Svar/Indlæg:
2458/91
jamen ok da..... så må jeg bare håbe at han stadig vil tage den tilbage....
men det kunne også være at jeg skulle beholde den og bare vente på de patches der kommer ud.... nå men det må jeg lige tænke over....
tak for hjælpen alle sammen.... at i har tålmodighed til at hjælpe mig er jeg meget taknemmelig for...

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2005 08:19:21
Svar/Indlæg:
6052/189
hehe..

uden at virke stodder-agtig, er det vel fordi du er en tøs =)

Det er sgu lidt noget andet at hjælpe en 14 årig CS'er, med sit "100 fps" problem :p

Kom snart igen :e