Media Center Software

Software d.  25. april. 2005, skrevet af Big_BEN
Vist: 238 gange.

Big_BEN
 
Superbruger
Tilføjet:
25-04-2005 16:19:29
Svar/Indlæg:
416/49
Hejsa.... jeg har givet min far en Medie Computer i gave, men mangler en grundlæggende ting som jeg ikke fik tænkt over, nemlig softwaren.....
Jeg skal bruge noget, helst på dansk, men ellers med "symboler" i stedet for teksk, da min far ikke er særlig god til engelsk.
Det skal være noget brugervenligt, der giver mulighed for TV, billeder, musik, netradio, film (divx, xvid, dvd, mpeg osv.).
Hardwaren er som følger:
MSI Mega PC barebone
onboard grafik + lyd
MSI Remote
Hauppage TV PVR350 personal video card
Hauppage remote (Denne vil jeg helst bruge da den er mest "normal"
Athlon XP Barton 3200+
512mb Corsair value
Plextor PX-708A dvd brænder
200GB Harddisk.

Jeg har prøvet min vens Windows Media Center, men den kommer op med en fejl om at grafikkortet ikke understøttes, og tv kortet genkendes ikke.

Hvad kan anbefales? Embedded linux er bestemt også en mulighed hvis det er godt til formålet.

Big_BEN
 
Superbruger
Tilføjet:
26-04-2005 14:45:47
Svar/Indlæg:
416/49
I må lige hjælpe mig her... jeg ved at der er nogen der har Medie PCer stående, så de må også kende lidt til hvad software der kan anbefales.



Big_BEN
 
Superbruger
Tilføjet:
26-04-2005 14:45:48
Svar/Indlæg:
416/49
I må lige hjælpe mig her... jeg ved at der er nogen der har Medie PCer stående, så de må også kende lidt til hvad software der kan anbefales.



Polle404
 
Superbruger
Tilføjet:
03-05-2005 12:54:00
Svar/Indlæg:
322/10
kig evt. på:
http://mediaportal.sourceforge...
den skulle være ok?
har dog ikke prøvet den.



K1lroy
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2005 20:45:44
Svar/Indlæg:
767/119
MyHTPC - synes jeg selv er ret godt, bruger det selv - og mener faktisk at du kan finde sprogfiler til det, ellers er der jo muligheden for selv at lave det (det er opensource).. Der findes rigtig mange plug-ins til programmet, så du kan næsten få det som du vil have det..

Meedio - efterfølgeren til myHTPC, men denne gang koster det penge, men til gængæld for du et produkt, som er noget lettere at installere, og sætte op - opdateringen og plug-ins kan downloades via programmet selv, så det vil jeg tro at selv din far kan finde ud af.. Ved dog ikke om der findes sprogfiler til det..

I begge programmer finder du gode ikoner! Håber det kan hjælpe dig..