bærbar i aldi

Diverse d.  25. april. 2005, skrevet af System
Vist: 311 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
25-04-2005 18:52:29
Svar/Indlæg:
0/11005
Hej.

Jeg er ikke så teknisk anlagt. Jeg mangler en bærbar pc og har set et tilbud i aldi, der gælder fra onsdag d 27. se den på aldi.dk under 'aktuelt'. Det er en Intel® Pentium® M 730 Mobilprocessor (1.60GHz). Intel® 915GM chipsæt 1x PCI Express card/54.
Jeg skal bruge den til almindeligt hjemmebrug, kontorbrug og til at skrive manuskripter på. Er det et godt tilbud - eller noget hø?
Jeg har et par tekniske spørgsmål:

Hvor meget vejer den?
Kan jeg tilslutte min printer, osm har et gammelt bredt stik med en masse ben (altså ikke USB)? Og hvis ikke - findes der så adapter-stik til USB?
Kan jeg tilslutte min gamle Psion 5mX som har et hun-stik med 9 huller / infrarød øje?

Al hjælp vil være hurra
Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
25-04-2005 18:54:41
Svar/Indlæg:
4263/107
De 3 sidste spørgsmål aner vi intet om. Hvis det ikke står hos Aldi, så må du næsten forfatte et brev og sende til Medion (det er du vel god til gætter jeg mig til ?:( :e)

[Edit] Kiggede lige bag på min egen Zepto 4200. Den har sådan et old gameltprinterstik som du snakker om, IR, og vejer ca. 3 kg.

Den er fra sidste efterår, og Zeto bruger stadig det "chassis". Jeg gætter mig derfor til at det også er muligt at Medion også bruger det.

jacobsen

Superbruger
Tilføjet:
25-04-2005 19:29:05
Svar/Indlæg:
199/62

Ved langt de fleste nye bærbare er der ikke en parallel-port (bred printer stik) da der kun bliver solgt til USB idag. Jeg har haft ringet til midtdata.dk for at høre om de ikke havde en stik/adapter fra parallel --> USB( da jeg selv havde problemet ), men det kunne ikke lade sig gøre. Desuden havde ingen af deres nye bærbare havde Parallel port.

Jesse

Superbruger
Tilføjet:
25-04-2005 19:41:05
Svar/Indlæg:
1373/34
Da den blot skal bruges til at skrives manuskrifter osv. på er det en ganske udemærket computer.

Dog tror jeg du vil få en del problemer med at få sat din printer til...

o27

Elitebruger
Tilføjet:
25-04-2005 19:56:42
Svar/Indlæg:
937/191
til dit forbrug vil jeg mene det er en super lækker laptop til fornuftig pris. Har dog lige købt en Acer til min venninde der udelukkende skal bruge den til at surfe og skrive opgaver på. De har en på tilbud til 5999kr hos tdc.dk fra idag, godt nok kun en sempron 2800+ men med 2x256mb pc2700ram og ATA-100 HDD på 60gb så syns faktisk det er et godt tilbud og måske et noget billigere alternativ ;)

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
25-04-2005 22:54:20
Svar/Indlæg:
3943/44
Sandberg har en usb til Paralle port converter men mener at den koster ca. 200kr

tja det er jo et spørgsmål om du skal have den med!
Den Acer som tdc har til salg er i hvertfald kvali og man får noget for pengene, mener også at den har et lidt bedre grafikkort.
Men Medion er hurtigere og lever lidt længere per opladning. og så er der jo en masse software med, det er der ikke med aceren.

Men jeg skal ikke komme med noget bestemt forslag, bla. fordi jeg arbejder i aldi og det der for kunne opfattes som reklame.

Men mit forslag er at du skal se på hvad du har brug for.