Vandkølings produkter

Vandkøling d.  25. april. 2005, skrevet af System
Vist: 593 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
25-04-2005 22:05:04
Svar/Indlæg:
0/11005
Hej.

Jeg er den nye ejer af CoolerKit.dk (overtager til d.1).

Jeg vil gerne høre om der er nogen der har inspiration/ideer til nye produkter på den danske vandkøling scene.

Det skal helst være produkter som ikke blive importeret i forvejen, da jeg mener vi trænger til nye spændende produkter inden for vandkøling.

Venlig hilsen

Morten.
mr.don

Elitebruger
Tilføjet:
25-04-2005 22:11:11
Svar/Indlæg:
1762/36
Nu skal jeg ikke gøre mig klog på om de er i danmark, eller om du allerede har dem, men Iwaki pumper kunne være et foreslag...

Kays

Elitebruger
Tilføjet:
25-04-2005 22:20:28
Svar/Indlæg:
406/600
Du kunne prøve at få en aftale i hus med:

http://www.1a-cooling.de

Anti-Pjerrot

Elitebruger
Tilføjet:
25-04-2005 22:30:30
Svar/Indlæg:
2126/135
Hvis du kan importere 10mm pex-rør bliver du populær - Jeg har lige brugt det til mit system og det er bare godt.
Men der er ingen i DK der fører det - Kun Silvan til en latterlig pris af 86 kr pr. meter. :x (Kan kun købes i stykker af ½ meter! x( )

sgt.hp

Elitebruger
Tilføjet:
25-04-2005 22:32:38
Svar/Indlæg:
436/69
Dejligt at der er kommet en mand til at overtage forretningen.... Glæder mig meget..

Andy.

Superbruger
Tilføjet:
25-04-2005 23:19:55
Svar/Indlæg:
1536/33
Alt inde for DangerDen produkter, især deres Heatorcores !

http://www.dangerdenstore.com/

Hvad er din erfaring med vandkøling ?

Mvh. Andy

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2005 00:21:06
Svar/Indlæg:
3169/185
http://www.watercoolingshop.co...

WACC radiatorere / resovair.. Mener det er "butikken" som laver dem selv... - De bliver ikke solgt uden for UK endnu :| - og de er fordelaktige for en del brugere da det er metal resovair der afgiver en del varme.. :|

DangerDen er nice, ja... Men en ting er sikkert, det er det som bliver dækket bedst ;) - Efterfulgt af swiftech osv...

Endvidere vil jeg såfremt det ikke allerede er optaget råde til at undersøge muligheder for at få resovair fra ThermoChill importeret, eventuelt fixe et modd til dem som en færdig løsning... - En UV-diode til sådan et i hver ende må kunne give dem grumme "biohazard" effekt i væsken hvis man bruger dyelight eller andet.. :)

Mvh. 12k

Anti-Pjerrot

Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2005 00:28:20
Svar/Indlæg:
2126/135
Jeg syntes bestemt også der mangler flere muligheder for reservoirs - de fleste er beregnede til eheim-pumper - og er grimme som f****n . Flere stilede reservoirs!

Disco

Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2005 01:44:20
Svar/Indlæg:
270/58
Vil også sige at du skal tage DangerDen salget over, hvis jeg husker rigigt er det jo kun coolerkit og studiedata der sælger det.(og studiedata har ikke haft det på lager længe).
Og hvad angår ThermoChill så står følgende på thermochill.com:
VCore (exclusive trade distributorship in Denmark)

Som #2 siger kunne 1a-cooling være en mulighed, for at få noget som ingen andre sælger...og som stadig er godt.

Og så en dark horse GlobalWIN - som et langtids sats (hvis du kan få en god aftale i hus)...skyd mig nu ikke ned med grimme ord :e Men de har gennem tiden lavet nogle rigtig gode luftkølere, og selvom de ikke er på toppen af vandkøling (de skal nok blive bedre) så har de deres 'plug-n-play' vandkøling med en masse farver og lys...og det sælger altså til første gangs købere. Hvis man kan fange dem, før de køber deres TT Big Water hos shg eller lign. butik

Zonqui

Superbruger
Tilføjet:
26-04-2005 07:52:16
Svar/Indlæg:
732/117
Vil sådan set ikke sige så meget andet end det der er blevet sagt, men om ikke andet, så held og lykke med det! :e

Mvh Morten

DragonOne

Superbruger
Tilføjet:
26-04-2005 11:03:55
Svar/Indlæg:
240/44
Tillykke med tjansen ;)

En ting jeg savner, kunne måske være nogen unikt-udseende varer - jeg tænker har på bla. indbygnings kits til forskellige radiatorer.. Det kunne være fedt, om der kunne blive startet en specifik coolerkit.dk serie ;)

Derudover savner jeg bla. AlphaCools produktserie herhjemme - her tænker jeg bla. på deres cooplex-reservoir serie...

En sidste ting der kunne være nice, ville være mulighed for at kunne købe stumper til "gør-det-selv-manden" - kobberklodser, plexi i forskellige dimensioner - og evt. plexi RØR.. :e

Jesse

Superbruger
Tilføjet:
26-04-2005 14:18:59
Svar/Indlæg:
1373/34
Iwaki pumper. DangerDen og Storm

Ellers vil jeg ikke sige så meget mere da det allerede er blev sagt...

The

Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2005 14:36:15
Svar/Indlæg:
2651/179
Hej Ejer.

Jeg vil mene at du skulle gå videre i jacobs fodspor, og blive ved med at handle med "rigtig" vandkøling. Altså med messingstudser, 10-12mm pvc / silicone slange osv. Der er selvfølgelig push in markedet. Men pt. Vil jeg mene at Asetek har sat sig godt og grundigt på markedet verden over. Noget enhver dansker burde være stolt af :)

Nå. Anyways det skal jo nok være nogle produkter som de andre vandkølingssider i dk ikke sælger. Altså noget anderledes. Hvis du bare har de samme produkter som de andre, vil du ikke tjene kassen.

Som Pjerrot siger, så er pex markedet så godt som urørt. Det ser faktisk meget lækkert ud, de knækker ikke let. Problemet kan være selve forarbejdelsen af rørne, hvor de b.la. Skal varmes op og bøjes. Så skulle det være i de store størrelser som 10mm og 12mm. Min holdning er at man ikke skal have de tynde slanger som f.eks. Asetek.

Måske nogle "rør" som man kunne købe i forskellige buk. Så man f.eks. kunne købe et stykke bøjet kobberør så slangen ikke knækker imellem f.eks. gfx og cpu.

Men alt i alt går det ud på at du skal kunne videre give den gode support som Jacob har givet. Her til sidst har der selfølgelig været længere imellem svarene fra Jacob, samt at produkt lageret er blevet væsentligt reduceret. Men hvis du kan følge i hans fodspor, hurtig support, hurtigt sendte varer, stort og bredt varelager, samt anderledes varer. Så vil du hurtigt kunne sætte dig stabilt på markedet. Men deri kræver det også, at du kan lægge tid og smerte i, at få det til at fungere. Finde nye anderledes og spændende produkter, samt en hurtig og velfungerende pakkeservice.

Studiedata som du nok kender, har på det sidste virkelig reduceret deres varelager. De har faktisk ikke engang et kit til radiatorene. Der er ikke et eneste sted i hele danmark hvor de har et indbygningskit til aquacomputer radiatore tilsalg. Hvilket jeg mener er et stort problem.

Mvh.

Disco

Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2005 16:50:25
Svar/Indlæg:
270/58
Mulighed for at betale med Dankort. ;)

Westvind

Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2005 17:10:05
Svar/Indlæg:
227/16
Vandkølehoveder til GFX 6800xx serien.

Innovatek - ikke til at få fat på herhjemme :(
Alphacool - ikke til at få fat på herhjemme :(
Aqua Computer - ikke til at få fat på herhjemme :(

Danger Den - for dyr :l

Jeg har haft en ordre på et Alphacool liggende i næsten 1 mdr. hos BS-Multimedia, men de har lige aflyst ordren pga. ukendt lev. tid.
(det var efter de aflyste en ordre på en Innovatek.

Disco

Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2005 17:22:09
Svar/Indlæg:
270/58
Alphacool kan man købe hos http://www.parstronic.dk/shop/...

Aqua Computer - der er studiedata.dk distributør, og de sælger det nok ikke så man kan slå dem på prisen.

Westvind

Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2005 17:43:35
Svar/Indlæg:
227/16

Med "ikke til at få fat på herhjemme" mente jeg det som også er situationen hos Cooltronic - de er ikke på lager, og de ved ikke hvornår produktet kommer (hvis de kommer) :x

Man må vel købe i udlandet :l

SpinX

Overclocker
Tilføjet:
26-04-2005 18:49:07
Svar/Indlæg:
39/6
jeg kunne tænke mig at DangerDen's nye maze4 GPU til 6800gt og ultra blev solgt i Danmark. studiedata har dette kølehoved men kun til 6800 non og gforce 3-4-5 serierne.

Derudover kunne jeg godt tænke mig at kunne købe manifold'ere (fordellere af vand) i 1/2" udgaver Der ikke er noget sted i Danmark man kan købe en sådan ting, så det ville være nice.

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2005 18:50:26
Svar/Indlæg:
3532/303
Hey du.

Det lyder skide godt med en fortsættelse :D
God support, en enkel pæn, funktionel hjemmeside og så sørg for at sæt dig ind i varene som jeg har oplevet at mange andre computer(+tilbehør) sælgere ikke gør. Så er jeg stort set tilfreds. Hvis du har problemer med support kan du jo altid henvise dem til oc.dk :D Der kan svares på næsten hvad som helst :D

Mvh. Rage

hestenhenning

Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2005 19:06:42
Svar/Indlæg:
1137/24
Er enig med #5! Måske også lave en aftale med Weapon på XS om nogle af hans berømte shrouds dertil! :)
De er virkelige effektive og noget som ingen andre har på markedet!

Er også enig med #1! Men tror de bliver alt for dyre for mening mænd, men muligheden kunne være dejlig :)

Jeg kunne også godt tænke mig, at vi kunne få nogle "alm" 120mmx38mm (de andre er delta og sunon Xtrme), at rive i til vores vand, da de giver noget mere luft til samme lydniveau :)
De ville også være perfekte til Weapon shroud'en og heatcores'ne, da de næsten kræver 120x38mm'er!!
Panaflo's 120x38mm er specielt ønsket! :)

Hvis du kunne få det omtalte i din shop, så har du alt hvad der skal bruges til det ultimative vandsystem! Og tror også du ville kunne få kunder fra mange EU lande!
/Thomas

The

Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2005 19:11:51
Svar/Indlæg:
2651/179
Drop efterkrav, det sætter din økonomi i spænd.

Mvh.

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2005 19:34:17
Svar/Indlæg:
2664/97
ja.. VISA, det er godt :) og meget nemmere synes jeg :)

tornberg

Superbruger
Tilføjet:
26-04-2005 19:41:22
Svar/Indlæg:
480/124
Betaling via netbank (Nordea), som belangsmidel er at foretrække.
Har set nogle sider, hvor det er en mulighed ved køb af vare.

Anti-Pjerrot

Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2005 22:13:13
Svar/Indlæg:
2126/135
Husk at udlåne produkter til tests her på oc.dk! Så vi kan se hvad vi kommer til at købe :)

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2005 23:32:46
Svar/Indlæg:
4112/53
Jeg er enig med #17 ang. nogle manifolde.
Herude kan man købe nogen der er i blå anidoseret Alu http://coolercases.co.uk/wc_fi... , men de er "for små" til "de store" vandkølings systemer. Det nytter ikke noget, at hullet i "hoved linien" ikke er større end 11mm, når der f.eks. er 5 afgange, da det ikke vil være stort nok til at forsyne alle 5 huller/slanger, selvom det kun er 6mmID. (Du kender jo selv til pumpeteknik/teori formoder jeg)

Jeg er bl.a. igang med selv at fremstille en manifold, hvor der bl.a. er 19mm "gennemgang", og 1/2" BSPT i (hver af) enderne, til at montere slangestudse til 14-20mm ID, og så med 7 "udgange" i 3/8" BSPT, da det er nok til at få et gennemstrømningsareal på de 11-12mm, hvilket er de største "forbrugere" der PT er i vandkølingshovederne.

Så en manifold, hvor der er mulighed for f.eks. at vælge imellem 2-6 afgange, + mulighed for tilslutning af 2 pumper (½" BSPT helst, til nød NSPT). Og den skal selvf. laves i Messing, rustfrit stål eller anodiseret alu, da der jo er mange forskellige metaller i et "normalt" vandsystem!!!.

Få fat i nogle "ekstreme" pumper (God P/V kurve), der kan klare noget seriøst modtryk (2-4 bar)

Messing "albuer", "Forlængere"/reduktioner, T- og Y-stykker, som der også er på den side jeg linkede til først i dette indlæg.

Nogle resoir's, hvor der er 4stk 3/8" BSPT gevind (2 på tilgang, og 2 på afgangs siden), eller 2stk ½"BSPT gevind.

Enig med de andre. Betaling med kort eller kontant forudbetaling på konto som mulige valgmuligheder.
Som sagt før, så "undergraver" efterkravet din økonomi.

Disco

Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2005 00:29:55
Svar/Indlæg:
270/58
#23: Du kan prøve at kigge lidt i tråden herunder (den er ret lang). Det er helt klart nogle fede ting han laver, og de virker! Men man kan jo kun gætte sig til hvad portoen ville ende på :l Men du kunne jo bestille en og så få nogle til at lave det i DK :e :r :r

http://www.xtremesystems.org/f...

hamilton

Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2005 10:48:38
Svar/Indlæg:
1419/29
Hej
Tilykke med tjansen ;)
Men indbygningskit til radiator, det er svært at få fat på i danmark så det kunne være fedt, vis du kunne skaffe nogle fra enten Htf,alphacool eller aqua computer.

Men syntes da der mangler noget:
swiftec(ikke sikker på det staves sådan)
Koolance. De er lige kommet med en helt ny Lian-li serie med h20
Copperfield tjeck det her link: http://www.tweakup.dk/article/...
Nogle af alphacools sæt de er meget billig, og af høj kvalitet

Også måske nogle chiller's :D

hamilton

Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2005 11:06:58
Svar/Indlæg:
1419/29

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2005 11:51:50
Svar/Indlæg:
4112/53
En ting mere, der kunne være int. ville være nogle vandkølede PSU'er, der kan levere min. 20A på 12V, og gerne mere! :D

The

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2005 19:12:10
Svar/Indlæg:
2651/179
Evt. en aftale med rododendon herinde fra, så i også kan sælge waterchillere

Mvh.

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2005 21:04:35
Svar/Indlæg:
3169/185

Myth og rod.. :| Skulle jeg mene det var hvis jegi kke husker helt galt.. Hvem får noget ud af det? - de fleste aner ikke hvad en waterchiller er - og dem som gør ved hvor de kan få's :)

- 12k

The

Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2005 20:14:04
Svar/Indlæg:
2651/179
-->#31

Yep. Myth og rododendon. De får begge penge. Når de sælger den istedet for radiator.

Mvh.

red_martians

Moderator
Tilføjet:
30-04-2005 22:16:24
Svar/Indlæg:
7881/1165
Personligt kunne jeg godt tænke mig at se nogle flere gode pæne og effektive indbygnings-kit.
(evt. sammensat er os brugere selv, således at vi ved køb kan få alt nødvendigt tilbehør med.. f.eks. lidt henaf når man samler en computer hos SHG)
Jeg kigger selv lidt rundt i øjeblikket, da jeg muligvis er intereseret i noget på et tidpunkt, og føj hvor er det marked uigennemskueligt. Der er flere typer af hvad som helst. Og jeg er faktisk stået af, da de ting jeg overvejer ved jeg ikke om passer sammen, hvad der følger med til dem, og hvilke slanger og fittings osv. jeg skal bruge. Måske jeg skulle opfordre nogle herinde til en købsguide for at gøre det marked lidt mere gennemskueligt!! :l :l :l

StylaH

Superbruger
Tilføjet:
30-04-2005 23:44:13
Svar/Indlæg:
63/6
Noget med TEC, og strømforsyninger der til (billigere end switechs udgave), så er jeg glad :) !

Westvind

Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2005 10:27:29
Svar/Indlæg:
227/16

Svar på #14: Det var et NexXxos NVXP-2 6800GT

Men nu jeg har bestilt et Innovatek Cool-Matic NV40, som bliver leveret i morgen.