Zepto Znote 4200 Power

Litteratur d.  25. april. 2005, skrevet af System
Vist: 7857 gange.

System
 
Overclocker
Tilføjet:
25-04-2005 23:15:16
Svar/Indlæg:
0/11005
Zepto's prisbelønnede Znote 4200 er igen kommet på besøg her på redaktionen, og denne gang i.

Læs mere her: http://hwt.dk/LiteratureDetail...
Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2005 16:29:51
Svar/Indlæg:
2353/24
God test!

Hvormeget støjer den? da det for mig er vigtigt at en bærbar ikke støjer ret meget, når blæseren kørere.



DxB^
 
Superbruger
Tilføjet:
30-04-2005 17:11:40
Svar/Indlæg:
183/26
God artikel, ville dog aldrig røre en zepti igen. Ikke på grund af computeren, de er skam gode nok, men pågrund af deres rma/service.

Havde i 2004 købt en Zepto 2125. Efter nogle måneder gik grafikkortet i stykker, desuden var en af skruerne der holdt bagsiden af skærmen fast, knækket, (dvs plastiket rundt om skruen).
Fint de er kendte det og den blev sendt til rma via forretningen den blev købt i. Skal lige nævnes, da vi afleverede den sagde ekspedienten; uhh den bliver nok svær. de er rimlig bøvlede at have med at gøre.

Efter 1 måneds tid (!!!) kom der et brev om at nu var den klar til afhentning. Grafikkortet var lavet, men ikke låget.. JAMEN. Så den blev sendt ind igen, og over en række telefonsamtaler hvor de brokkede sig ver at det ikke var deres skyld, gik de endelig med til at lave den. så gik der endnu 3uger 1 måneds tid, og jeg kunne atter hente den. Jow jow, låget var fikset MEN denne gang var der istedet en stor fed ridse hen over låget (hmmm pest eller kolera). Endnu en gang blev den sendt tilbage, efter en lang række telefon samtaler. De ville endda have have os til at gå uden om forretningen, og vi så selv skulle sende den!! Det ligner satme da ikke noget, da det så er os der hænger på evt fragt skader. Dårlig forsøg i at senere kunne tørre den af på kunden, Zepto!!! Så havde vi fået nok. Syns selv vi havde været utrolig tålmodige. Efter en smule beklagelser gik butikken med til at give mig mine 13.000kr tilbage som maskinen kostede. Forretningen (vil hellere sige en af danmarks store kæder, undlader navnet da de ikke havde noget med den dårlige service at gøre) ville derefter heller ikke have noget med Zepto at gøre.

Ny hurtigere zepto? Nej tak!!!



KIJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2005 19:00:07
Svar/Indlæg:
499/767
#1 --> Znote 4200 støjer lidt når blæseren kører, men ved normalt brug er det ikke altid at den kører, men det er heller ikke noget der generer helt vildt. Spiller du spil, hvor systemet bliver belastet med fuld styrke, kører blæseren op på fuld hastighed, hvor larmen er mere påtrængende. Harddisken er af de mest lydløse jeg har hørt...



#4
kb
 
Superbruger
Tilføjet:
01-05-2005 16:14:27
Svar/Indlæg:
181/32
#2 enhver producent kan lave fejl, og zepto har lavet en af de grimme i dit tilfælde, men generelt er zepto kendt for en service der er LANGT bedre end andre notebook producenter, prøv fx kig på hol og søg på zepto, så vil du se det.
men ja der sker smuttere, og i dit tilfælde er det ikke iorden.

men en ting er hvad man læser og noget andet er hvad man oplever, og 2 i min klasse har haft zepto'er der gik i stykker, den ene havde en pixelsfejl (og skulle have skiftet skærmen) og den andens bundkort brændte af, kan du gætte hvor lang tid det tog at få dem lavet?
3 dage i begge tilfælde, desuden er de normalt altid rare og flinke når man ringer til dem, også selvom man vil spørge om de mest ideotiske ting.
har selv en zepto znote 4200, og jeg må inrømme at jeg er mere imponeret af servicen end jeg er af maskinen, synes tastatur/skærm er middelmådige (tastaturet er dirkete dårligt)




Anzelz
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2005 22:15:02
Svar/Indlæg:
2343/272
HAHA LOL:P
Min Z-note 4200 med 1.5ghz dothan og 768ram får 2915 i 3d-mark 03.. ROFL var der nogen der sagde nærige drivere fra zepto? Også uden Powerplay.. Buh

#2 - Jeg har nu ogs haft en del probs:S Både mit bundkort og min hd har været futtet af, og så har jeg fået pixelfejl på skærnen pga. af deres EGET logo bag på skærmen: /
Min bror har har ogs fået en fejl, de sendte 2 putere til ham:P
Synes dog de er flinke nok med support..:)



balderk
 
Overclocker
Tilføjet:
03-05-2005 12:17:51
Svar/Indlæg:
9/0
Jeg er lidt bekymret over at se det udtrykt i denne anmeldelse, at man håber at få lov til at anmelde deres nye maskiner også. En sådan holdning harmonerer ikke udelukkende godt med den uafhængighed man ellers gerne vil se hos en anmelder.

Jeg bliver også nødt til at påpege et par misforståelser:

- Der er hverken noget der hedder MR9700PRO eller go6600GT! Det er Zepto selv, der har opfundet endelserne PRO og GT for at prøve at skabe associationer til succesrige desktopmodeller. Det er meget svært at kalde det andet end decideret vildledning af forbrugeren!

For yderligere information - søg eventuelt efter zeptos nye på edbpriser

->#4

Hvad angår forummet på HOL, er det jo inficeret af Zepto-folk, der sidder og reklamerer på det skammeligste. Prøv at lægge mærke til, hvor ofte de svarer på kritiske spørgsmål.

Det er da også værd at bemærke, at de er 2 i din klasse med Zeptoer, der er gået i stykker.



KIJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2005 21:24:48
Svar/Indlæg:
499/767
#6 --> Det er ingen hemmelighed at vi generelt gerne tester producenternes nye modeller, og jeg mener at den holdning fint harmonerer med vores uafhængighed - jeg kan ikke helt forstå hvordan du kan dreje den hen på det modsatte...
Da de nye modeller er lige på trapperne, valgte vi at tage disse informationer med i artiklen, dels på grund af nyhedsværdien, men også for at gøre læserne opmærksomme på de alternativer da snart kan fåes til Znote 4200, og dermed også understrege at Znote 4200 er en ældre computer.

Det er kendt i computer-verdenen, at OEM-producenter mange gange benytter sig af andre modelnavne på eksempelvis grafikkort, gerne fordi der er små forskelle fra standard-produkterne - Medion er et godt eksempel på dette - om du vil kalde det vildledning er op til dig selv.

Hvis vi får en Zepto-maskine med GeForce Go 6600 til test, vil jeg da tjekke om den kommer med samme specifikationer som er angivet på nVidias hjemmeside for dette grafikkort... ;)