Banlist på router eller hva fanden ?

Software d.  26. april. 2005, skrevet af Zulu_ugh
Vist: 197 gange.

Zulu_ugh
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2005 15:33:45
Svar/Indlæg:
397/31
Hej

Vi har på min arbejdsplads lidt/mange IT problemer, som vores ellers flittige ITnød ikke kan finde tid til at løse.
Enkelte af vores PC'er (ialt 5 stk) ud af ca. 20 kan ikke komme på feks. microsoft.com, Mcafee.com eller bare krak.dk.

Min egen syge teori er at vores router på en eller anden måde er blevet hacket og vi derfor ikke kan besøge bla. ovenstående sider.

Andre der har oplevet tilsvarende problem (og løst det!)

Tager man en af computerne med hjem og sætter til sin egen forbindelse er der ikke noget problem og man kan komme på alle sider/domæner.

Hvorfor der kun er fem der driller og ikke alle maskinerne er også en gåde.

Det er en Linksys router - kan desværre ikke huske typen.

Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2005 07:20:49
Svar/Indlæg:
6052/189
timer den ud når i prøver at åbne hjemmesiden ? eller kommer den op med en http-fejl ?

I har selvfølgelig sørget for at maskinerne er spyware-frie og virus-frie ikke ?

Og at de er fuldt opdateret mht windows'et ?



Zulu_ugh
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2005 08:19:18
Svar/Indlæg:
397/31
Den timer ud - "Siden kan ikke vises"

der er tjekket for virus med Mcafee og AVG og spyware mv. med AVG og Pestcontrol - intet fundet.

Windows er XP (home) med SP2.

Enkelte computere har til tider selvantændt - altså de står og kører selvom ingen har brugt dem. En kollega slukkede 5 styk i torsdags (alle XP, men ikke de samme som dem jeg har nævnt i #0" - det er åbenbart sket før med de pågældende computere).

Vi er en offentlig virksomhed/institution hvor det ret småt med licenser til bla. gode firewalls og da den IT ansvarlige har arbejde til op over begge ører er det lidt svært at få noget gjort ved det af de normale kanaler.



Zulu_ugh
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2005 08:19:22
Svar/Indlæg:
397/31
Den timer ud - "Siden kan ikke vises"

der er tjekket for virus med Mcafee og AVG og spyware mv. med AVG og Pestcontrol - intet fundet.

Windows er XP (home) med SP2.

Enkelte computere har til tider selvantændt - altså de står og kører selvom ingen har brugt dem. En kollega slukkede 5 styk i torsdags (alle XP, men ikke de samme som dem jeg har nævnt i #0" - det er åbenbart sket før med de pågældende computere).

Vi er en offentlig virksomhed/institution hvor det ret småt med licenser til bla. gode firewalls og da den IT ansvarlige har arbejde til op over begge ører er det lidt svært at få noget gjort ved det af de normale kanaler.



Zulu_ugh
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2005 08:20:32
Svar/Indlæg:
397/31
sorry for dobbelt post :(