Dell 20"

Diverse d.  26. april. 2005, skrevet af MonK
Vist: 309 gange.

MonK
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2005 22:11:44
Svar/Indlæg:
285/20
Har sådan set næsten besluttet mig for at bestille en Dell 20" TFT skærm her senere iaften.

Men et Hurtigt spørgsmål hvad er forskellen på de to 20" de har sat ned kan godt se den ene er TCO99 midnigth grey og den anden er TCO03 Dual Tone??
Hvad jeg ved (tror) skulle det være noget strømspare noget.

Det er disse skærme

http://accessories.euro.dell.c...

palle
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2005 22:20:42
Svar/Indlæg:
2307/37
#0, tjah - den sidste er tilsyneladende en lidt nyere model, der derfor har fået et nyere certifikat. Men jeg vil tro, at ellers er 99,99999999 procent ens ud over farven.

Og de er jo begge med LG's fremragende 16 ms S-IPS panel, der i øvrigt også sidder i den ViewSonic VP201b, de sælger længere nede på siden til 8182 kroner.

Så køb du trygt en af Dell'erne - det er uden sammenligning det bedste skærmkøb pt. ;)



Carpe^Diem
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2005 22:42:41
Svar/Indlæg:
1155/43
Monk, hæng mig ikke op på det, men jeg mener altså det er to forskellige farver skærme...



MonK
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2005 22:53:46
Svar/Indlæg:
285/20
Faldt over et gammelt indlæg på hol. forskellen er farven på skærmen midnight grey tco99 er en sort skærm der ikke kan blive godkendt til tco03 da den sorte ramme flyder sammen med skærmen. den anden er sølv farvet.

Men havde også forelsket mig i 2005 FPW men synes prisen på 6300 var for dyrt. Men de har lige kørt nedsat pris på 5042 for den så nu ringer jeg ind og hører om jeg ikke skal have den til den pris.



El_Torro
 
Overclocker
Tilføjet:
27-04-2005 08:53:13
Svar/Indlæg:
35/0
Vil lige sige efter... lad os kalde det bitter erfaring ;)

Dell skærmen lider af afterglow, havde en men blev nødt til at sende den tilbage da jeg ikke kunne leve med det.

Ellers er det er rigtig fed skærm til kontorbrug, og tror ikke man får et bedre billede på ret mange skærme.'

Desuden er der mange tilslutningsmuligheder, hvilket også var grunden til jeg valgte den i sin tid.

Men kan du leve med det aftergow den har, hvis du skal game, får du en af de fedeste 20.1" lcd skærme der er på markedet.

Som svar på dit spørgsmpl vil jeg sige, modellen bare er blevet opdateret med nyt design og farve...




TroelsOlesen
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2005 10:33:08
Svar/Indlæg:
1996/65
Jeg fatter ikke helt hvorfor så mange kritisere den Dell Skærm ...

Jeg har selv lige købt en (TCO03-modellen), i forbindelse med det rimelig gode tilbud de kører for tiden....

Ja okai ... hvis man sidder i et fuldstændigt totalt mørklagt rum ... så kan man godt se baggrundsbelysningen på en helt sort skærm ... men det er faktisk også den eneste detailje jeg har kunne finde ved denne skærm ...

Nåe ja ... S-video og composite indgangene er heller ikke specielt gode ... men hvor mange er det også lige der bruger videosignal til en 1600x1200 skærm ..

#4 ... når du siger afterglow ... hvad sådan nærmere specifikt er det du mener med det ... !?



Jesse
 
Superbruger
Tilføjet:
27-04-2005 15:03:18
Svar/Indlæg:
1373/34
Foskellen er bare at den ene er nyere end den anden



MonK
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2005 15:31:49
Svar/Indlæg:
285/20
Wee de er sq flinke fik den 20,1 i widescreen for 5071 med moms og forsendelse besparelse på 1200 ved lige at ringe til dem.



El_Torro
 
Overclocker
Tilføjet:
27-04-2005 16:56:04
Svar/Indlæg:
35/0
svar til #5

Kritiserer skam ikke skærmen, skriver blot jeg ikke kunne game på den, hvis jeg ikke gamede så meget som jeg gør, ejede jeg den stadig ;)

Det jeg mener med afterglow er der var lysspor på den skærm jeg havde ved hurtige bevægelser, f.eks i NFSU2, skal ikke forveksles med ghosting, da jeg mener synes det ligner "skygger"...





rasmuslarsen
 
Overclocker
Tilføjet:
27-04-2005 17:04:48
Svar/Indlæg:
77/31
El_Torro:
En efterglød kaldes slør eller trail.
Ghosting er et analogt fænomen, som kommer af forstyrrelse på signalet og derved laver et slags forsinket "ekko" af billedet og kan godt ligne skygger.

Jeg tror derimod du har overset noget i NFS =/ I Need for Speed Underground 2 er det netop meningen at der skal trækkes lysspor efter stoplys, gadelygter, billygter osv.! Det er for at få det til at virke mere hektisk. Dog kan dette, som kaldes lighttrail i spillet, let slås fra inde i indstillingerne for Need for Speed.

Jeg siger ikke, at den enkelte ikke sagtens kan opleve slør på skærmen, blot at lige netop i NFS er der mange som misforstår det med lighttrail.



SoundWave
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2005 17:13:12
Svar/Indlæg:
3011/103
#7
Der var du vist heldig :) Jeg er enormt glad for min, og vil nødig undvære den.

Jeg ved ikke hvad afterglow er, men den lider lidt af backlight bleeding, men det generer ikke mig. Kunne aldrig drømme om at sende den tilbage pga. af så lidt.

Håber du bliver glad for den.



El_Torro
 
Overclocker
Tilføjet:
27-04-2005 17:36:23
Svar/Indlæg:
35/0
svar til #9

Tror du jeg er dum siden du skriver sådan?

Kan kun fortælle af mine erfaringer jeg gjorde med den skærm jeg ejede, den havde afterglow som var generende ved f.eks fps spil eller andre spil af lignende karakter.

Som sagt tror jeg du har misforstået mig... :)

Ville blot fortælle man kan få sig en grim skuffelse hvis man regner med en lcd kan leve 100 % op til en crt ved gaming... Er ihvertfald den erfaring jeg gjorde mig...



Lynge
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2005 17:45:35
Svar/Indlæg:
485/57
Jeg har lige pakket min ud... og kan kun sige den er max lækker! Kan ikke sige så meget til kvaliteten af billedet før om et par timer;)



TroelsOlesen
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2005 18:03:29
Svar/Indlæg:
1996/65
#8... om der er afterglow eller ej .. er vist et spørgsmål om hvem man spørger ... jeg, personligt kan ikke se det... men jeg kan lige ane de 16ms refreshrate i NFSU2 drag race ... men ingen lysspor eller noget i den stil ... :i



rasmuslarsen
 
Overclocker
Tilføjet:
27-04-2005 18:24:31
Svar/Indlæg:
77/31
El_Torro:

Jeg insinuerer ikke, at du er dum. Jeg forholder mig blot til hvad du skrev og slutter af med:
"Jeg siger ikke, at den enkelte ikke sagtens kan opleve slør på skærmen, blot at lige netop i NFS er der mange som misforstår det med lighttrail."

Jeg kender dig ikke er personligt og aner intet andet om dig end hvad jeg læste i sidste indlæg og der beskrev du kun Need for Speed.
Jeg må åbenbart have taget fejl af din sidste sætning, da jeg så det som om, du sagde at du oplevede afterglow som skygger, men at de ikke måtte forveksles med ghosting, som var lysslør.

Så med forbehold for misforståelser, behøver du ikke at blive personlig. =/



#15
o27
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2005 18:33:50
Svar/Indlæg:
937/191
til den pris på 4400kr som den lige har været solgt til er jeg ikke i tvivl om at det er det bedste køb pt!
Har selv haft min en måneds tid og den er suveræn, ingen pixel fejl overhovedet og backlighting er der en mikroskopisk smule af ved helt sort skærm - men det er jo så heldigvis ik så tit det sker ;)
Så kan så absolut klart anbefale skærmen



El_Torro
 
Overclocker
Tilføjet:
27-04-2005 18:37:39
Svar/Indlæg:
35/0
Skrev som sagt jeg tror vi misforstod hinaden, håber ikke du tog det alt for personligt hvad jeg skrev? :)





rasmuslarsen
 
Overclocker
Tilføjet:
27-04-2005 19:07:35
Svar/Indlæg:
77/31
Nej. Ingen skade gjort =)