Nu skulle jeg ikke kunne gøre mig klog på hvor vidt man nedsætter levetiden på CPU´er ved clock.
Men jeg ville mene at det kommer an på hvordan man clocker ( Om enes system er ustabil eller stabil)
Eksempelvis AMD, laver jo ikke en ny model kerne hvert gang de smider en hurtigere CPU på gaden. Men de ændre på FSB/Multiplier/Volt.
Eks. en TB´er er ikke en total nyudvikling af kernen, men et "overclock" af den tidligere model (En 1700+ med lidt ændringer fra AMD´s fabrik er faktisk også en 2400+).
Det jeg vil frem til, er at de på sin vis er designet til at blive overclocket, og derfor ikke burde dø med tiden.
Men som sagt tidligere, skal jeg ikke kunne gøre mig klog på dette (det er det jeg har regnet mig frem til :00 )
Din fejl kan ligge 1001 steder + en million andre steder end CPU´en.
Jeg går stadig og undrer mig over den gang jeg blev nødt til at clocke ned fra 2300MHz. på en 1700+ TB´er til standard clock, da min maskine lige pludselig gik total ned. Et par dage senere, begyndte mit GFX at slukke for skærmen men maskinen kørte stadig som den skulle i Windows og det hele (Tog den på RealVNC fra den bærbare)
Da jeg endlig fandt fejlen, viste det sig at PSU´en ikke kunne levere nok strøm til CPU, Bundkort, GFX og HDD´s, så jeg skyndte mig at bestille en ny PSU, da den kom, blev den selvfølgelig sat til med det samme og vupti - så kørte jeg 2300MHz., og GFX´et slukkede ikke for skærmen.
Så fejlen kan ligge alle mulige steder på din maskine. Jeg vil råde dig til at tjekke din PSU først ;)