Jeg er efterhånden blevet træt af, at min puter ikke er lydløs, og jeg er efterhånden også træt af at bruge penge på at købe blæsere, som viser sig alligevel ikke er helt lydløse, derfor har jeg bestemt mig for at det nu er tiden til at prøve vandkøling. Jeg har tænkt på det en gang imellem og er blevet skræmt af tanken om: vand + elektriske komponenter + mig til at installere. Men nu skal det være.
Så hvis der er nogen, der kan forklare til en vandkølings - noob, hvilke ting, som for en rimelig penge kan købes til mit system ville jeg blive glad. Det skal nok helsk kunne passe ind på en af mine cd-rom drev pladser, eller en af de to harddisk pladser, da mit kabinet har nogen specielle plader (som jeg kunne forestille mig at det ikke ville kunne installeres i). Grunden til at jeg laver en ny tråd (hvis der er nogen som skulle harmes over dette) er at vandkøling så vidt jeg har forstået skal passe overens med ens kabinet, og så kan det godt være en jungle at finde rundt i.
Mit sys:
A64 3200+ Socket 939 Asus A8N SLI Deluxe Powercolor ATI X800XL
Efter hvad jeg trods alt tror jeg ved om vandkøling, er det nok kun muligt, for de 1500 - 2000 Kr. jeg vil give, at køle GFX og CPU, men er selvfølgelig åben over for realistiske bud på om chipset, PSU eller HD's også kunne køles med vand.
Det skal understreges at jeg gerne vil have det så lydløst som muligt, men selvfølgelig også gerne vil overclocke lidt :r
Inde på www.pcmodd.dk kan du købe et entry sæt til 1000kr og et gfx hoved ved siden af til 300kr. Det køler rigtig godt og er meget lydløs min bror har det selv dog bare til en celeron med prescott core.