Ram problem, eller diverse?

Diverse d.  02. maj. 2005, skrevet af Huddy
Vist: 142 gange.

Huddy

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2005 09:26:55
Svar/Indlæg:
1881/217
I går aftes begyndte min server pludselig at crashe, så jeg blev nødt til at rykke strømmen fra og sætte den til igen for at få liv i den.
Den kommer så op igen, og jeg begynder at undersøge hvad det kunne skyldes, men kommer ikke frem til noget.
Der går en time, også ligger den sig igen, jeg får liv i den igen med samme trick som tidligere.
Jeg går så ind og lukker ned for F@H, får at se om det kan være stress, jeg lader den stå natten over, og da jeg komme ind på kontoret her til morgen, køre den fortsat som den skal, så jeg bliver enig med Huddy om at det bedste nok ville være at tage backup, da den har stået i 4-5 minutter og taget backup, crasher den igen, så begynder jeg at blive underlig - hvad kan fejlen skyldes, tænker jeg, kan det være en Ram blok der ikke gider mere, og ligger sig når den kommer i brug.

Jeg prøver at fejl-finde på serveren med andre Ram til at starte på ( Dem som sad i server er Reg. ECC.) og den kommer op og køre, jeg beslutter mig derfor at lade den stå og brumme, mens jeg tager ECC Rammene med på Arbejde for at se om de kan være syge, men ingen af de maskiner jeg sætter dem i, vil starte/boot op med dem, nu kommer spørgsmålet så. Kan det være rammene der er noget galt med?

Og jer, som mener at en format skulle kunne gøre tricket, bedes holde jer væk, da dette er en server med DNS, AD-struktur, mail ect.

Huddy

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2005 15:43:47
Svar/Indlæg:
1881/217
Ej, hvor skuffende, jeg troede at folk herinde kunne svare på alt ligefra prisen på Post-it´s til hardware dimser og dingenoter :e

Har prøvet med nogle andre Ram hele dage, og det ser ud til at virke, men vil helst sige at det var det før jeg får en bekræftelse på at det kunne være det ;)

jaec

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2005 16:07:46
Svar/Indlæg:
133/11
har du prøvet at køre en memtest ?:(

Huddy

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2005 16:10:10
Svar/Indlæg:
1881/217
Nope, det har jeg ikke, for jeg vil have så lidt nede-tid så mulig, så memtest tager alt for lang tid :l

//Edit - men hvis du kender et program der kan køres fra Windows og helst uden at blive installeret, er jeg klar på en test ;)

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2005 18:09:36
Svar/Indlæg:
10398/435
formatering er løsningen! :e just kidding ;)

har du prøvet at stresse den med de nye ram i? og hvis ja, gik den så ned?

hvis den ikke crasher efter du har skiftet ram, så ville jeg mene at det er rammene den er gal med.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2005 18:15:14
Svar/Indlæg:
10398/435
Prime95 kan godt teste ram og kræver ikke install. Tag en Torture Test i "Blend" mode.

Direct DL: http://mersenne.org/gimps/p95v...
HP: http://www.mersenne.org/freeso...