Skift af bundkort = windows død.

Software d.  03. maj. 2005, skrevet af Gläserbeine
Vist: 200 gange.

Gläserbeine
 
Overclocker
Tilføjet:
03-05-2005 08:13:11
Svar/Indlæg:
22/19
Efter at have opgraderet maskinen med et nyt bundkort, kan jeg ikke længere komme ind i windows..

Jeg fik installeret kortet, og det startede ok op, men så gik der noget galt, den ville ikke starte windows op..
Jeg kørte derefter en ny installation af windows, som meget uheldigt gik i stå!!

Nu kan jeg slet ikke komme videre.. Hver gang jeg starter, kommer jeg ind i installations menuen igen, og desuden er den belvet voldsomt langsom til det..

Er der kun en ting at gøre, formattere lortet??

Det viste sig efter den mislykkedes installation, at jeg havde glemt at koble SATA fra, men dette er desværre ikke fejlen nu..
?:(

foo
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2005 11:02:48
Svar/Indlæg:
1685/240
det kunne godt lyde som om en formatering var den nemmeste måde at komme godt ud af dette problem...

Har jeg forstået det rigtigt hvis jeg siger at du slet ikke kan få en installation igang igen?

\\foo`



Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2005 11:14:11
Svar/Indlæg:
4230/89
det kunne godt lyde til at den bare skulle formateres..!!

det første: at du skifter bundkort, så mangler windows en del chipset driverer mm... så det var sikkert derfor den ikke startde op... hvis den så bagefter ikke vill installerer nyt...tja.. formater din HDD, og geninstaller...



Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2005 13:01:50
Svar/Indlæg:
6052/189
Det er ganske normalt at skulle formatere efter man har skiftet bundkort, specielt hvis det indeholder et andet chipsæt end det gamle..

Personligt var jeg utrolig heldig da jeg gik fra nforce2 ( med nvidia IDE-driver installeret ), til et oem IBM-bræt med P4 og i865G-chipsæt...

Den bootede første gang uden nogle som helst problemer :e

i865 4 teh wIn :e



Gläserbeine
 
Overclocker
Tilføjet:
18-05-2005 12:48:23
Svar/Indlæg:
22/19
Jeg har fået det til at virke... formatterede og nu kører det super!!