Studiebærbar, 8k.

Diverse d.  03. maj. 2005, skrevet af Lusingando.
Vist: 292 gange.

Lusingando.

Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2005 13:42:52
Svar/Indlæg:
1015/47
Hej! Jeg er på udkig efter en studiebærbar..

Men problemet er bare, at jeg er lidt mere inde i stationære computere, og ikke har helt så meget ekspertise på det bærbare område. Men hvis jeg kommer med en liste med krav til en sådan bærbar, kan i så hjælpe mig med at finde den rette?..

Altså, jeg går efter en bærbar til omkring 8000 kr. Den skal KUN bruges til studier, skrive og surfe på nettet (okay, måske en enkelt film engang imellem).

Strømmæssigt skal den gerne kunne holde omkring de 3+ timer, og det skal helst ikke være et larmende monster, med en hårtørre-lignende-køler der bare drøner derudaf 24/7. Generelt skal den bare være lydløs. Jeg hader den bagerste række i klassen, hvor de billige bærbare står og brøler som en flok strømhungrende DanDryer håndtørremaskiner.

Den behøver heller ikke være forfærdeligt tung, og gerne med en taske!.. Ellers kan en sådan komme oven i prisen.

Af processorer har jeg jo kun hørt godt om Dothan og Centrino platformen, når det gælder de bærbare, men kan det lade sig gøre at finde en sådan i den prisklasse?.. AMD64 mobile kan også sagtens bruges! ;)

Maskinen skal køre med WindowsXP, så havde tænkt mig en med 512 Pc3200 RAM!..

Håber i kan hjælpe mig med at finde en der opfylder mine krav, for der er dælme mange modeller på markedet!.. Desuden skal der ikke medfølge styresytem og div. software!..
:D

Frede24

Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2005 13:51:56
Svar/Indlæg:
2192/67
Jeg må indrømme at jeg har været utrolig tilfreds med min zepto bærbare. Har aldrig nogensinde haft problemer med den. Så ville da gå efter noget Zepto igen hvis jeg skulle have en ny.
Du kan jo prøve at tjekke www.pc-direct.dk

Briston

Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2005 14:23:49
Svar/Indlæg:
2540/228
Ellers kunne du jo slå rov i en 12" Apple iBook :p

Frede24

Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2005 14:33:04
Svar/Indlæg:
2192/67
Yeah, de er bare najs sådan nogle ibooks der. Men man skal sgu lige tænke sig en smule om før man investere i sådan en bangdit. Altså hvis man får udleveret materiale via netværk osv. Jeg vil sige at man i hvertfald skal have erfaring eller en masse gå på mod for at nappe sådan en.

TwinX!

Superbruger
Tilføjet:
03-05-2005 15:51:56
Svar/Indlæg:
909/40
Jeg har lige købt en Acer bærbar til 8250, og den er rigtig lækker. den er med centrnino, og den er fuldstændig ny. Den har 128mb grafik, et eller andet intel-noget, 60gb HDD og 512mb DDR-ram, og den kører med Pci-E, synes fandme det er et godt køb :p

Den hedder Acer 4151 Lmi. Alle drivere osv er inst, og OS er winxp home. Desuden er der også dvd-bænder, der også kan klare dual-layer... Blæsren kører næsten aldrig hvis man sidder og skriver i word, og når den kører, er det ikke fordi det larmer helt vildt....

Den er købt her, og er den maskine jeg linker til...
http://www.computerbutik.dk/pr...

Som du ka se er siden ikke hlet opdateret, da det jo er en ny model, men bare ring tildem, så finder de ud af det... Desuden kan jeg oplyse at den vejlede udsalgspris på Acer's side ligger på 9000 kr, så der er også gode penge at spare, og jeg har i al fald ikke fortrudt købet...
Den er fuldstændig ny, og jeg kan i cpu-z se, at bios kun er lige over 14 dage gammel :p

Link til Acer hp:

http://www.acer.dk/acereuro/pa...

Kan kun sige god for den, og skal da også lige siges at trådløst internet er indbygget i den, og det kan både køre b/g

Vil helt klart anbefale den.. rigtig god til prisen, når man tænker på, at det er med den nyeste processor til centrino, og at den kører med ddr2 og pci-E osv...

Har prøvet at spille cs med den, og det kører den bare perfekt.....
Den vejer 2,8kg mener jeg, og den holder strøm i 5 timer hvis man bare sidder i word, og self ikke har skruet helt op for lyset i den

Tror godt jeg ka ta nogle billeder, hvis det skulle ha interesse...

Det eneste der er mærkeligt ved denne bærbar er tastaturen der er lidt skævt, men jeg synes faktisk det er super at skrive på, når man bare lige har vænnet sig til det...

TwinX!

Superbruger
Tilføjet:
03-05-2005 15:56:54
Svar/Indlæg:
909/40
link til edbpriser.dk, ka faktisk se den er noget billigere der...

http://www.edbpriser.dk/Listpr...

så er der også råd til en taske for de 8k ;)

Lusingando.

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2005 13:58:04
Svar/Indlæg:
1015/47
Jeg kunne egentlig godt tænke mig at se nogle IRL billeder af den!.. Hvis du kan uploade nogle? Men ellers lyder den da ret lækker! :) ..

Hvad med byggekvaliteten, er det robust kram?

Lusingando.

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2005 13:59:07
Svar/Indlæg:
1015/47
Kan du evt. prøve at køre nogle 3dmarks på den? Bare sådan for sjovs skyld? :D

Så siger jeg mange tak for hjælpen!..

TwinX!

Superbruger
Tilføjet:
04-05-2005 14:48:54
Svar/Indlæg:
909/40
Ka godt lige prøve noget 3dmark01se og noget 03... tror sq min far har taget kameraet med, og billeder med min telf. er sq ikke den vilde kvali... Men jeg ka tage nogle billeder i aften når han kommer hjem også ka jeg smide dem op... Men kører lige noget 03/01, men tror sq ikke man skal regne med de vilde scores :p

Ka sige at den ta'r en superPI på 50 sek. med en masse programmer kørende, og det er sq ok.

Synes også at byggekvaliteten er helt i top, den er dejlig robust, men stadig forholdsvis let...

Vejede den lige til 2885g, det er sq os fint nok sys jeg... Den viser film helt fint, og jeg synes ikke det gør noget at den kun kan køre 1024x768, da jeg ellers synes det bliver alt for småt på en 15" skærm...

Jesse

Superbruger
Tilføjet:
04-05-2005 17:15:17
Svar/Indlæg:
1373/34
Klart en zepto. Super lækker kvalitet! og kører bare der ud af

Kig på www.pc-direct.dk

Der ligger nogle test bla. på HT.dk

(For doven til at smide et link :r )

MullE2

Superbruger
Tilføjet:
04-05-2005 18:02:10
Svar/Indlæg:
541/22
Zepto rigtig godt meget stille. Tag sådan en.

RH

Overclocker
Tilføjet:
04-05-2005 18:47:07
Svar/Indlæg:
50/9
Hvad med en Apple Ibook - de er for fede og næsten lydløse.
Batteritiden skulle være lige omkring 4 til 5 timer :e

Frede24

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2005 19:03:26
Svar/Indlæg:
2192/67
Jeg var faktisk i merlin i dag, de har faktisk også en VOLD fed amitech. Damn den er nice. Den koster 10K i merlin, så er det med 14" skærm så en widescreen model. Kan ikke lige huske opløsningen skærmen kørte med, men damn den er najs.
Så er den rå/creme hvid. Den ligner ret meget en apple. Derudover havde den 1Gb ram i, 1,6 (godt nok ikke en Sonama), 60gb 5400 rpm harddisk og DVD brænder. Grafikkortet er så noget indbygget intel som er delt med ram. Derudover kan det nævnes at den faktisk har DVI skærm udgang. Det er i hvertfald noget jeg kan bruge til noget. Men det er måske bare mig :00

TwinX!

Superbruger
Tilføjet:
05-05-2005 19:27:31
Svar/Indlæg:
909/40
Så har jeg lige fået testet den førnævnte bærbar, og jeg kan konkludere, at man ikke kan spille på den... Kun cs, og andre meget lette grafiske applikationer...
Scores er som følger:
3dmark03: 925 point :e
3dmark01se: 4532 point :e

Men altså, jeg ville helt kalrt tage den, hvis du alligevel har en stationær du ka game på... Hvis du skal ha en bærbar med nyeste centrino teknologi, og met et godt gfx, som fx. et 6600gt, så skal du nok regne med at give ca. 3k ekstra for en tilsvarende maskine, bare med et 6600gt...

Jeg har desværre ikke fået taget billeder af den, da jeg faktisk bare havde glemt det :r

Krigslund

Superbruger
Tilføjet:
05-05-2005 20:27:32
Svar/Indlæg:
19/8
Har denne bærbar til salg hvis det var noget:
1,7 GHz Centrino
512 Mb DDR333
80 Gb Hd
Radeon 9700 Mobility 128 Mb RAM
DVD +/- RW
15,4" Skærm
Cardreader
WLAN - 54MBit
Har også en taske hvis det er et krav. Dit budget på 8k passer også til min prisvurdering af dyret... :)

Smid en PM, hvis du er interesseret

Hilsen
Krigslund