Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2005 13:42:52
Svar/Indlæg:
1015/47
Hej! Jeg er på udkig efter en studiebærbar..
Men problemet er bare, at jeg er lidt mere inde i stationære computere, og ikke har helt så meget ekspertise på det bærbare område. Men hvis jeg kommer med en liste med krav til en sådan bærbar, kan i så hjælpe mig med at finde den rette?..
Altså, jeg går efter en bærbar til omkring 8000 kr. Den skal KUN bruges til studier, skrive og surfe på nettet (okay, måske en enkelt film engang imellem).
Strømmæssigt skal den gerne kunne holde omkring de 3+ timer, og det skal helst ikke være et larmende monster, med en hårtørre-lignende-køler der bare drøner derudaf 24/7. Generelt skal den bare være lydløs. Jeg hader den bagerste række i klassen, hvor de billige bærbare står og brøler som en flok strømhungrende DanDryer håndtørremaskiner.
Den behøver heller ikke være forfærdeligt tung, og gerne med en taske!.. Ellers kan en sådan komme oven i prisen.
Af processorer har jeg jo kun hørt godt om Dothan og Centrino platformen, når det gælder de bærbare, men kan det lade sig gøre at finde en sådan i den prisklasse?.. AMD64 mobile kan også sagtens bruges! ;)
Maskinen skal køre med WindowsXP, så havde tænkt mig en med 512 Pc3200 RAM!..
Håber i kan hjælpe mig med at finde en der opfylder mine krav, for der er dælme mange modeller på markedet!.. Desuden skal der ikke medfølge styresytem og div. software!..
:D