speedfan opfører sig strange :s

Diverse d.  05. maj. 2005, skrevet af System
Vist: 146 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
05-05-2005 12:30:31
Svar/Indlæg:
0/11005
hey!

efter jeg formatereret for mit GFX's "skyld", kan jeg pludselig se en flere temperaturer end jeg kunne med speedfan før jeg format.

ydermere er der endnu en fan den måler. dvs. 2 fans og før var der kun 1 der blev målt. jeg har kun cpu køler og gfx køler der blæser.

ovre i temperaturafdelingen spekulerede jeg over om den ene af de nye temps. der var kommet til, var GFX coren. jeg tog et screem dump af speedfan og satte bag'etter 3d mark 03 i gang. der var en temperatur der steg fra 34 til 45 grader.

jeg tror det er gfx'et selvom jeg ikke kan aflæse temperatur direkte nogen steder. heller ikke i nvidia driveren.

hvis jeg mærker omkring køleren og på bagsiden hvor kernen sidder ovenpå, så kan jeg mærke "håndvarme" ved idle og den stiger så lidt, men ikke direkte varmt når jeg kører grafik.

er det GFX'ets temperatur der pludselig er blevet synlig i speedfan?
Anti-Pjerrot

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2005 13:18:51
Svar/Indlæg:
2126/135
Jeg havde samme problem. Efter geninstallering af Speedfan kom der flere blæsere og flere temperaturer, og temperaturerne var højere end i den tidligerere installering. Tredie gang jeg installerede så kom temperaturene og blæserne rigtigt frem.

Så mit råd er at prøve dig frem indtil temperaturerne passer med eks. temperaturerne i bios, eller det du kan mærke.

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2005 13:21:48
Svar/Indlæg:
6899/119
tja........mine temperaturer på dem jeg også kunne se før, har ikke ændret sig efter format.

håber det er grafikkortets temp og blæser jeg pludselig kan se, for det ville være dejligt :e