TV Licens...

Hyggehjørnet d.  05. maj. 2005, skrevet af Aaroe
Vist: 710 gange.

Aaroe

Superbruger
Tilføjet:
05-05-2005 13:36:55
Svar/Indlæg:
102/27
Hey.
Ville bare lige høre om nogen af jer "sortseere" har haft besøg af Licens manden her i April måned, eller kender nogen som har. Grunden til jeg spørger, er fordi der i det brev DR udsendte i Marts måned, står at deres inspektørere starter en større besøgsrunde i hele landet til April... - men jeg har ikke haft besøg endnu :00

|Ash

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2005 14:59:20
Svar/Indlæg:
2694/107
dengang jeg boede på kollegie fik jeg også et brev. der stor at en stor den af kollegianere var sortseere og de ville komme rundt til alle.
det var da også fint nok for mig da jeg ikke havde tv. (kun tv-kort. men det kan de jo ikke se)
så licensmanden kom ialt ca. 5 gange og spurgte mig om jeg havde tv. Og det svarede jeg da nej til. jeg var på SU og havde ikke nogen mulighed for at betale licens. som jeg i øvrigt troede indgik af huslejen. men der fandt jeg senere ud at at jeg kun betalte for alle de ekstraprogrammer jeg havde.
men der gik små 2 måneder fra jeg fik brevet til der kom en licensgut.

/Ash

K1lroy

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2005 00:20:20
Svar/Indlæg:
767/119
Jeg betaler godt nok min licens, men har heller ikke haft besøg (endnu) - bor godt nok ikke på kollegie, men i ungdomsbolig - men tror ikke det mindsker antallet af sortseere..

Synes egentligt bare du skal komme i gang med at betale din licens - det går ud over alle os andre at du ikke gør det.. I det mindste kunne du jo betale radiolicens, så er sandsynligheden for at de kommer forbi også meget reduceret..

Elminster.

Superbruger
Tilføjet:
06-05-2005 00:37:47
Svar/Indlæg:
1476/44
2#

Nemlig, for de der rekvalmer er skide irriterende!!! :00 :e

Huddy

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2005 08:12:35
Svar/Indlæg:
1881/217
Tror i på, hvis jeg siger at jeg betaler min Licens, men ikke betaler den alligevel?

Nu skal i høre.
Danmark er et land hvor man ikke bliver påtvunget noget.
Men DR Licensen gælder ikke et frit Danmark. Så snart du køber et nyt fjernsyn er forretningen tvunget til at indberette det til DR licens kontoret, så der kan opkræves Licens.

Da hverken min kæreste eller jeg ser DR1 og DR2, eller hører nogle af DR´s radiokanaler, men kun TV stationer der er reklame sponseret, ser jeg ikke grund til at betale (Dette har jeg forsøgt at forklare Told & Skat - DR kontoret, men de mener at 88 % af Danmarks befolkning ser 8 timers DR TV dagligt, og at jeg er blandt de 88 %)

Så jeg har af princip nægtet at betale, da de ikke viser/spiller noget som fanger os, men efter 4 års nægten at betale, dumper der et brev ind af døren, hvor der står at Told & Skat - DR Licens trækker 5% af min løn, til DR Licensen er betalt, men det betyder stadig ikke at vi betaler DR Licens.

Da vi lever i et høj teknologisk land, ved jeg at DR sagtens kan finde på noget, hvor hvert hustand har muligheden om at betale for at få DR eller ikke betale (ála TV1000, ViaSat ect.)

Ergo, hvis DR mener at man skal betale Licens, så skal de nok få sine penge - uanset om man vil det eller ej, det kalder jeg for Diktatur og ikke Demokrati.

Har du overhovedet nogle sinde set et Giro-kort? :00

The

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2005 09:24:07
Svar/Indlæg:
2651/179
-->#4

Betaler i radiopenge ?

Her betaler vi licens. Bruger nok kanalerne meget. Da vi har: dr1,tv2,dr2,tvdk og nogle svenske. Vi har dog også en sattelitmodtager og en parabol. Men intet kort. Men det kan da også være meget underholdende at se kanaler i mellemøsten som f.eks. Aldechira eller hvordan det nu staves. Krigskanalen med logoet der ligner en palme.

Ellers er det nok primært dr1,dr2,tv2 vi ser.

Mvh.

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2005 11:28:41
Svar/Indlæg:
6624/113
Lidt ligesom Huddy, så nægter jeg at betale for noget jeg ikke bruger. Ja jeg har et fjernsyn - og ja det er fra tid til anden tændt, men jeg kigger kun på Kanal 5, som ikke er indbefattet af licensstøtten.

Jeg har skam også en clockradio, men den står til radio100fm - som igen ikke er indbefattet af licensstøtten.

Hvis folk kan få ondt i røven over de her ting, så er det ikke mit problem. Det må da være ret og rimeligt at man kun betaler for noget hvis man bruger det...

Herude hvor jeg bor nu, gider de ikke komme forbi, men da jeg boede i Roskilde var de forbi og banke på mange gange - og hver gang fik de samme besked : "Det er ikke mit tv du kan se ud fra vejen - det er min computerskærm - og jeg sidder og glor på en film. Farvel..."

Elminster.

Superbruger
Tilføjet:
06-05-2005 13:03:17
Svar/Indlæg:
1476/44
4#

Ja op til flere gange...?

The

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2005 13:16:16
Svar/Indlæg:
2651/179
-->#7

:e

Mvh.

Elminster.

Superbruger
Tilføjet:
06-05-2005 14:22:46
Svar/Indlæg:
1476/44
8#

Hvad mere kan man sige end :e

|Ash

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2005 14:32:36
Svar/Indlæg:
2694/107
Og en lidt anden ting. hvorfor betale radio licens når man kan logge ind på www.dr.dk og høre netradio uden at det koster noget?
dr burde blive reklamesponseret.
(af de penge der bliver betalt til licens får dr 90% og tv2 10%)

/Ash

nAlen

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2005 14:52:50
Svar/Indlæg:
687/9
imo burde det gøres så man betaler for de kanaler man benytter, hverken mere eller mindre... det være sig både i radio og på tv

ville ik have det store imod at betale for at se tv2, da jeg ofte glor ligegyldig underholdning der. Omvendt har jeg ret så meget imod at skal betale for kanaler som dr1/dr2 der ifølge mig sender en gang ligegylledig lort...

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2005 22:48:06
Svar/Indlæg:
2353/24
der tager du fejl, DR får alle 100%, da det nede i Brusell/Strassburg blev dømt ulovlig støøte og at Tv2 skulle betale de penge som de havde modtaget indtil nu tilbage... og det var derfor Tv2 havde et underskud på ca. 2 mia sidste år... nøjagtigt det beløb som de skulle betale tilbage.

|Ash

Elitebruger
Tilføjet:
08-05-2005 21:23:16
Svar/Indlæg:
2694/107
Det ved jeg så ikke ngoet om. men sådan var det sidst jeg checkede ;)

/Ash

greves

Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2005 12:28:49
Svar/Indlæg:
879/122
betaler min licens med glæde... dr og tv2 laver nu en gang godt tv..

Huddy

Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2005 13:17:49
Svar/Indlæg:
1881/217

Smag og behag 8)
Ganske enkelt ikke andet.

Noget som kan pisse mig af i den grad, er at DR vil til at bygge et nyt Tv Byen (eller bare bygning), for de penge som jeg giver og er tvunget til at betale, og hvor mange år har det ikke været oppe i nyhederne at DR TV/Radio har kæmpe kolonorm underskud? - Hvad gør DR så? - bygger endnu en TV kanal som folk heller ikke gider at se som de kalder DR2... Jøsses, det er virklig en måde at få overskud på.

Mvh. Huddy AKA. Det sure opstød.

Smash

Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2005 13:31:12
Svar/Indlæg:
194/13
"bygger endnu en TV kanal som folk heller ikke gider at se som de kalder DR2"

Der kommer langt flere gode udsendelser på DR2, end på DR1 eller TV2.
DR2 har en lidt anderledes vinkel på tingene, bl.a. har de fostret utallige satire-shows, hvor Mandril-Aftalen, De Uaktuelle Nyheder, Angora-drengene og senest Dolph (Wulffmorgenthaler) hører til blandt de mest kendte.

Derudover er det krydret med nogle udemærkede udenlandske shows, bla. The West Wing (Præsidentens Mænd) og Men Behaving Badly.

Deres tema-aftener er også ganske gode. Korrekt, der er lidt langt mellem de spændende emner, men de er der.

Kort sagt, jeg ser mere DR2 end jeg ser nogle af de 2 andre licens-kanaler.

Anti-Pjerrot

Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2005 13:58:24
Svar/Indlæg:
2126/135
Jeg betaler licens for at få en TV-kanal der ikke er styret af ejerne af kanalen. Det er efterhånden svært at se ordetligt tv, da alle de reklamesponsorerede kanaler sender det samme lowlife amerikanske pis, med reklameblokke hver tiende minut. De sender billige genudsendelser af gamle og dårlige film, og klipper i dem efter velbefindende...

DR er den eneste kanal med politiske aktuelle programmer, der faktisk er relevante, hvis man gider bekymre sig om det land man lever i.

DR er den eneste kanal med børneprogrammer der ikke udenlandsk produceret.

De fleste herinde kender vel Troldspejlet, der som det eneste program i Dk beskæftiger sig med computerspil og konsoller. (Samt andre dejlige ting)

Der er trodsalt stadig børn i Danmark der ikke har en computer, de kan bruge som de vil.

DR er deres eneste mulighed for at se tv, der ikke har skjult reklame og usmagelige tegnefilm, selvom DR stadig gir dem populære programmer, som Justice League og andre fede Marvel tegnefilm.

DR har det eneste musikprogram til unge. Og de er ikke bange for at forny det.

Jeg betaler min Licens fordi jeg ikke er en forkælet nasser!

Ham_Selv^

Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2005 16:08:32
Svar/Indlæg:
2453/80
#17 det er fint nok du syns de har en masse guf.. men er det fair at folk der ikke enten er børn, pensioneret eller bare ikke gider se deres stener-tv skal tvinges til at betale??
fucking mafia :00 :e

Huddy

Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2005 17:46:24
Svar/Indlæg:
1881/217
Når nu jeg ikke ser det som #16 og #17 skriver, skal jeg så stadig betale min licens frivilligt? - naah, det synes jeg ikke.

Og dertil at hentyde til os der ikke betaler licens at vi er "forkælet nassere", kan jeg faktisk kun sige, læs lige #4 og #6, inden dit skarpe overblik forsvinder helt og andels.
Jeg betaler licens, bare ikke frivilligt (Læs; det trækkes over min løn, da jeg nægter at betale det (princip sag)).

Jeg ser aldrig det skrammel (Læs; Smag og behag) DR/DR2 sender, hvorfor så tvinges til at betale det? - Det er som #18 skriver - Mafia-methoder.

Men det er da fint at DR1/2 viser en masse ting som I kan lide, jeg kan bare ikke se, hvorfor jeg skal være med til at betale for noget, der kun fornøjer jer og ikke mig selv.

Min Hybridnet betaler jeg med glæde, da der vises ting der appelere til mig.

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2005 19:44:58
Svar/Indlæg:
2620/327
#19 osv. Licens er jo bare en form for skat, så det er sådan set lige meget, om du synes, det er retfærdigt, og om du ser det, du betaler for. Vores almindelige skat bliver jo også brugt til ting, som ikke alle bruger, fx biblioteker (jeg bruger selv både DR og bibliotek, så jeg er jo glad for det :) ). Det kan man jo synes om eller lade være, men vi lever i et demokrati, hvor flertallet bestemmer, hvad pengene skal bruges til. Og nu har dette demokrati altså bestemt, at vi skal have en statslig tv-kanal, og at man skal betale til den, hvis man har et fjernsyn.

Når alt det er sagt, vil jeg så også sige, at licensen er håbløst gammeldags. Hvorfor skal der være et seperat skattesystem til fjersyn og radio? Det er en dum mellemting mellem brugerbetaling og skat, og DR burde bare få sine penge af staten, altså af den skat, vi alle betaler.
Så ville alle også skulle betale efter, hvor meget de tjener, i stedet for nu, hvor det koster det samme for studerende og direktører. Og man ville være helt fri for sortseere, man ville spare en masse penge på kontrol.

Systemet stammer fra en tid, hvor næsten ingen havde fjernsyn, og dengang var det rimeligt nok, at man betalte for at have et fjernsyn. Men nu er der jo langt flere, der bruger fjernsyn end fx bibliotekerne, så hvorfor skulle DR ikke få penge fra staten ligesom bibliotekerne?

Huddy

Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2005 20:14:55
Svar/Indlæg:
1881/217
Jeg giver dig delvis ret.
Men der bliver aldrig nogle sortseer (hvis man vælger at betale deres giro-kort eller ej)
Man betaler frivilligt eller tvunget, de skal nok få deres penge om folket vil det eller ej, hvis de mener at man har fjernsyn.

Hvor vidt DR så får pengene af staten fra skatten, tvivler jeg meget stærkt på, da det ville betyde skatte forøgelse og så skal der nok lyde et rama-skrig fra den danske befolkning, men det er en beskatning hvis man vælger at have et TV.

Der er ikke noget demokratisk over noget som er tvunget, hvilket det er i den her situation. Hvis du køber et TV med TV-tuner, så SKAL du også betale licens, selv om du ikke har noget at bruge deres sortiment til, hvilket er meget fair, hvis du så kan bruger det, men det er altså ikke alle der vælger at gøre det.

Forskellen på biblotekerne og DR er, at jeg kan gå ned og låne en bog gratis på mit lokale bibliotek, men jeg kan ikke se DR gratis, selv om jeg er dansk statsborger, grunden til dette er at jeg betaler via skatten til at kunne gå på biblioteket, men stadig bliver tvunget til at betale licens hvis jeg køber mig et fjernsyn.
Og selv om licensen skulle gå hen og køre over skatten, vil jeg stadig ikke se DR1/2 da de ikke har noget der passer på mit sind.

Eks. hvis man vælger at købe en Computer, så SKAL du også købe en Windows licens på 1200,- pr. kvatal, hvis ikke så bliver det også trukket andet sted fra dig, også er det ligemeget om der er alternativer som Linux/Unix ect.

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2005 21:13:58
Svar/Indlæg:
2620/327
Du ville jo også kune se DR gratis, hvis det kørte over skatterne, hvilket jeg netop mener, det burde.

Desuden kan noget da sagtens være demokratisk, selvom det er påtvunget. Demokrati er ikke, at vi hver især gør, hvad vi vil, men at vi alle bestemmer lige meget. Licensen er en demokratisk beslutning, det står dig frit for at stemme på nogen, der vil afskaffe den på den ene eller den anden måde.
Du er da også tvunget til at betale skat, er det udemokratisk?

Anti-Pjerrot

Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2005 21:50:44
Svar/Indlæg:
2126/135
Uanset om man vil betale licens som skat, eller som der er nu. Så er man en Nasser hvis man ikke gør det. For mig er det som at snyde i skat! Hvis man ikke kan lide systemet - Så flyt til Spanien!

Jeg ser fandme heller ikke alt på DR, men der er folk der ikke har computer, og ikke har råd til en ordentlig avis hver dag.
Når jeg betaler licens, så hjælper jeg de folk med at få ordentlig TV, og ordentlig formidlet nyheder.

Der er mange gode programmer og tv-serier der er produceret for licens pengene, og uden dem ville ALT i dansk tv være produceret i udlandet!

Jeg betaler licens fordi jeg vil have godt tv, og fordi alle har ret til godt tv!

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2005 22:00:07
Svar/Indlæg:
2620/327
Jamen, jeg er helt enig. Jeg betaler også min licens med glæde, og er glad for, at vi har en statslig tv-kanal, som ikke nødvendigvis behøver at sende det, der er flest penge i.
Jeg synes bare, selve licens-systemet er gammeldags.

Huddy

Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2005 06:21:15
Svar/Indlæg:
1881/217
For det første, så er jeg altså ikke nasser, da jeg ikke ser deres produkt (Har også sagt det en del gange tidligere)

For det andet, hvis man er registeret licens betaler, men ikke betaler licensen, så trækker de det over lønnen.

For det trejde, er forskellen på Skat og DR, at jeg nok skal få noget ud af skatten, selv om det ikke er demokratisk at betale Skat - hvis jeg kommer til skade, er det eks. Skatten der betaler for mit syghus besøg, hvis jeg bliver arbejdesløs, kan jeg gå ned og få Bistand, vores veje bliver belagt med astfald pga. Skatten, sygdag penge, bolig sikring og meget meget mere.
Men DR Licensen får jeg ikke noget ud af, da de ikke viser noget som jeg gider at bruge min tid på, uanset hvad i siger, og taler for DR´s sortiment af udsendelser, så ser jeg det stadig ikke.

Så man kan ikke samlige DR licens med Skat.

Hvordan kan det være at Nasse, når jeg ikke ser det?

Anti-Pjerrot

Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2005 09:27:23
Svar/Indlæg:
2126/135
#25 jeg har ikke bil - hvorfor skal jeg betale for motorveje jeg ikke benytter... Jeg går ikke på biblioteket, hvorfor skal jeg betale for det... osv...

Jeg mener godt skat og licens kan sammenlignes.

Det er sådan samfundet er - Og hvis man vil leve ligeværdigt med alle andre, så betaler man det der skal betales. Man kan ikke fravælge at betale noget af det, bare fordi man ikke bruger det.

Derfor betaler man licens og skat.

Det er rimelig enkelt.

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2005 14:09:53
Svar/Indlæg:
3329/182
Jeg har det nøjagtig som mange af jer herinde allerede har givet til kende. Jeg syntes nemlig heller ikke det er fair at skulle betale for noget man ikke bruger. Godt nok så jeg Krøniken da den blev vist, men søndag aften er jeg som regel alligevel hjemme hos mine forældre og så ser jeg det hos dem.

Jeg så hellere at man kunne betale lidt for evt. at se et program eller en film i stedet for at man skal betale for deres fulde opvisning som jeg i øvrigt ikke kan andet end at grine af.

Jeg benytter hverken DR 1 eller DR 2 og jeg har en radio, men da der ikke er en radiokanal i Aalborg som kan levere min stil høre jeg ikke radio og jeg nægter i al uendelighed at betale licens til DR.

Deres regler er da også total latterlige. Selv om man har et fjernsyn som kun er koblet til en PlayStation og IKKE noget TVnet skal man betale licens.

Hvis jeg engang skulle blive snuppet ville jeg da klart bede en advokat om at se på sagen og om man kan finde nogle "huller".

Men det kan ligestilles med ideologi ligesom Anti-Pjerrot får hoppet lidt på sporet af. Men som liberal mand vil jeg nu mene at man skal betale for det man benytter.

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2005 14:21:56
Svar/Indlæg:
6624/113
Nemlig - man skal betale for noget man benytter - ligesom man ikke skal betale for noget man ikke benytter, så længe man har muligheden.

Jeg mener slet ikke man kan sammenligne Licens og skat - da det "produkt" man betaler licens for at benytte, kan vælges fra.

Det har ikke en skid med nasseri at gøre...

Jeg mener absolut heller ikke det er relevant at skrue Licensen hen på skattebilletten - for så er det da ulige konkurrencevilkår for de andre tv-stationer? Afskaf det ældgamle system og indfør brugerbetaling på hvert enkelte program - eller er DR1/2 bange for at man så faktisk kan se hvor få mennesker der ser deres lorteudsendelser?

mr.don

Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2005 17:29:32
Svar/Indlæg:
1762/36
Hvad så med bands som Nephew? De var DR (P3) som brugte/bruger penge på at opdage nye danske navne...
Det går pengene jo også til. - Programmer som karriere kanonen...

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2005 18:02:24
Svar/Indlæg:
6624/113
Programmer som jeg ikke ser - og derfor ikke vil betale for...

Det er hele pointen.

Men hvad faen er det for noget fis med statstilskud til nye musikbands? Jeg ser fanme ikke nogen muligheder for statstilskud når jeg beslutter mig for at køre racerløb på topplan eller skal lære at danse?

Huddy

Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2005 08:24:54
Svar/Indlæg:
1881/217
#27, 28 og 30

Nemlig, nemlig og nemlig.

Det I faktisk mener, er at Sajmon og jeg, har en masse penge tilgode hos jer, da det startet da i anskaffet jer Internet og derfor skal tvinges til at betale os, for hvis i har Internet, så besøger i helt sikkert også vores hjemmesider og benytter vores tjenester. Selv om I faktisk aldrig har besøgt vores sider eller kender adressen.

Skal vi gå til Dans sammen? :e
Har nemlig ikke interesse i at blive Racer-køre, da jeg ikke kan få staten til at betale mit kørekort :e

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2005 18:26:04
Svar/Indlæg:
23132/740
-> Alle

Har læst tråden igennem, og det jeg siger nu er ikke for at drage konklusioner eller endelige kommentarer til hvad I allerede har skrevet... men:

Jeg er "imod" licens, i og med, at jeg ikke ser fornuften i det. Licens er noget man betaler for en "modydelse" eller tilladelse til "noget". I dette tilfælde at benytte et TV med tuner/gøre nytte af Danmarks Radios ydelser.

Kan ikke se fornuften i at skulle betale for visse kanaler man ikke benytter. En brugerbetaling, hvor man betaler for hver enkelt kanal giver straks meget mere mening.

Jeg har ikke noget imod at betale for en kanal jeg ser meget ('Discovery' f.eks.), og hvis nogle af pengene går til DR for vedligeholdelse af antennenet osv. er det fint for mig. Gider ikke at betale for lorteprogrammer som 'Boogie', da jeg ikke ser dem. Det samme gælder de utallige genudsendelser man bliver prakket på, da man ikke har valgt dem.

Så Licens giver mening, hvis man drager nytte, men samtidig har i tanke, at det går til noget "godt".

Omvendt, til alle jer "whinere" der brokker over at skulle betale Licens, når I ikke bruger TV'et til andet end at spille Playstation på (for lige at sætte det på spidsen), så køb dog en almindelig monitor. En skide skærm uden tuner. Så svært er det vel ikke?!

Der er bare gråzonenen, hvor man som forbruger ikke har valget. Dét er jeg imod.

Lad os gå ud fra, at jeg ikke betaler Licens (:00), men betaler for mit kabelTV, dækker det mine behov, er det så ikke i orden?!

Gør det mig til en nasser, at jeg ikke vil betale for en ydelse jeg ikke drager nytte af? Kan godt gå med til 'skat', da det danner fundamentet for velfærdsstaten der giver mig SU og min søster penge, så hun kan overleve (er enlig mor).

Vil gerne give til en gerning hvor, ikke bare jeg selv, men folk der har det sværere end jeg drager nytte af det. Men for fanden hvor kan det irritere mig, at skulle betale kr. 1.xxx,- for noget jeg ikke benytter... Synes ikke engang det er til nytte. Det er jo så bare min holdning...

Elminster.

Superbruger
Tilføjet:
11-05-2005 18:30:42
Svar/Indlæg:
1476/44
32#

Så er det vist trådens endeligt..!

kibidk

Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2005 10:59:29
Svar/Indlæg:
722/35
Licens er grundlæggende forkert, da man bliver påtvunget at betale for noget man ikke nødvendigvis vil gøre nytte af, ej heller direkte har valgt. Man kan f.eks således ikke fravælge DR/DR2 i kabeltv-pakkerne så vidt jeg ved.
Endnu mere forkert bliver det, da man skal betale licens når man anskaffer sig et fjernsyn - altså anskaffer sig muligheden for at benytte sig af KONKURRERENDE tv-kanalers programmer. Licens er derfor i mine øjne også at sammenligne med et gammelt formynderrisk organ, der skal sikre, at Danmarks Radio's seertal ikke falder - og at "OverDanmarks Smagsdommere" dermed er med til at bestemme hvad vi ser på tv.
Hvis licensen skulle retførdiggøres, så skulle det faktisk være som det var med telefonnettet i "gamle dage" - dengang en del af abonnemenet var leje af en telefon.
Så hvis man skal betale licens, så burde man vel egentlig have udleveret et tv til benyttelse så længe man betaler licens.

Q-jo

Superbruger
Tilføjet:
14-05-2005 20:31:49
Svar/Indlæg:
303/35
#1 - tv-kort er heller ikke under licenspligt ;) men ellers ja så var det heller ikke muligt for dem at se du har det.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2005 16:21:15
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #35

Alt der indeholder en tunerdel, er underlagt licens. Om så det er et TV-kort, en radio eller et TV ;)