Hvilket kølehoved til 6800GT

Vandkøling d.  06. maj. 2005, skrevet af KHC
Vist: 213 gange.

KHC

Superbruger
Tilføjet:
06-05-2005 10:10:12
Svar/Indlæg:
174/41
Jeg har kigget lidt på at putte noget vand på mit grafikkort da det støjer og kommer op på 85 grader celsius :x .
Lige nu kører det kun med standardblæseren, da jeg er lidt for meget kylling til at flå den af endnu.
Det som er min bekymring og største incitament til denne tråd er : hvad med rammene? 6800GT har jo en rimelig stor ram flade som også behøver køling hvis ikke jeg har misforstået alt for meget. så enten skal jeg bruge en helt stille blæser der kan holde kortet koldere en stock køleren, eller også skal jeg igang med noget vand.

Jeg har kigget lidt på Zalman REserator, da den generelt lader til at være god og har kanonhøj LIR værdi 8) .
Men hvilket kølehovede vil kunne passe til en Reserator og samtidig være godt og køle rammene tilstrækkeligt..

Inden jeg bliver flamet alt for meget, kan sgu godt holde til noget, men synes måske det er lidt spild af plads :)
Så har jeg tjekket div fora, og de beskæftiger sig da også med 6800 GT osv, men er stadig lidt på bar bund mht:

hvilket kølehovede?

Er Reserator god nok?

Dækker løsningen rammene tilstrækkeligt?

Hvis ikke reserator, hvilket produkt så?

På forhånd tak, og hey "vanddiskussion" på andre områder er også velkomne ;)

Prinsvalium

Superbruger
Tilføjet:
06-05-2005 10:21:49
Svar/Indlæg:
461/64

KHC

Superbruger
Tilføjet:
06-05-2005 10:52:27
Svar/Indlæg:
174/41
tak for det hurtige svar. Når den brændte hans kort af, var det så pga mangelfuld isolation???

Hvis det var pga isolation, så er der vel ikke noget glat for at købe hovedet, men hvis det ikke var så er jeg betænkelig ved det.
Er dette hoved et godt et?

Westvind

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2005 11:24:34
Svar/Indlæg:
227/16
Jeg har lige monteret dette Innovatek Cool-Matic NV40/45 rev 2 i min puter - check profilen.
Det køler ram, vejer ikke så meget og passer perfekt.

Ps. Har nu en NV5 silencer til salg.

KHC

Superbruger
Tilføjet:
06-05-2005 11:29:06
Svar/Indlæg:
174/41
nice westwind.
hvilke temps har du efter du monterede det?
hvilke punmpe løsning har du, elelr hvilke kan du anbefale?

Er helt gøn indenfor vand området som i har ikke haft noget af det mellem hænderne før, men har forsøgt at læse op på hvad der har været.

Kan se dit vand er både på CPU og GPU, hvordan klarer din radi at holde det koldt, kræver det super blæsning ;) oder vie?

Westvind

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2005 11:33:56
Svar/Indlæg:
227/16
Ps. jeg måtte bore de 4 monteringshuller omkring GPU'en med et 2,5 mm bor.

De 4 skruer hertil er 2,5 mm skruer og det er lige snært nok.
Risikoen er, at kølehovedet ikke kommer i kontakt med GPU'en.

Vær meget omhyggelig, smør lidt kølepasta på og kontroller om det rører alle rammene inden endelig montering.

Pas også på, at ingen komponenter rører, så de kortslutter.

Westvind

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2005 11:40:33
Svar/Indlæg:
227/16
Lige nu er idle på GPU'en 47 grader, den når op på ca. 50 ved load.

Pumpen er en Alphacool AGB, hvor pumpen sidder inde i revesoiret.

Jeg bruger en enkelt 120 mm blæser der er justeret helt ned med en Zalman blæserkontrol. Jeg kunne sagtens få lavere temperaturer, men så stiger støjen.

JustOne

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2005 12:07:15
Svar/Indlæg:
453/31

KHC

Superbruger
Tilføjet:
06-05-2005 12:35:20
Svar/Indlæg:
174/41
Hvis jeg skal have et samlet vandkølingssystem, pump, slange etc. og så et af disse hoveder, er der så nget jeg skal gå efter eller noget jeg skal holde mig fra.

regner i første omgang emd kun at køle GPU, da min zalman blablabla copper blæse køler er helt fin til min cpu.

og tak til alle

JacobHL

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2005 13:04:35
Svar/Indlæg:
1776/116
Ellers kan du tage nogen gamle køle profiler, save lidt i dem med en nedstryger og så lidt sandpapir på búnden og så har du lavet dine egne heatsinks til dine ram.