Jeg vil nu også mene, at jeg har udtrykt mig ret klart omkring dens spilegenskaber =)
Ja den grønlige farve ved slør er næsten det, som gør den mest markant og du må have modtaget en med MVA panel.
De 4000,- er for en skærm, som har et godt kontrastforhold og et godt dynamikområde, men det er desværre på bekostning af responstiden.
Samsung 913N har en responstid på 8 ms. Jeg ved ikke hvor det med tænd og sluk stammer fra, men det er ikke korrekt
De 8 ms er den opgivne responstid for den korteste overgang, som er i sort-hvid.
Nogle steder vil du også se din Dell skærm opgivet til 8 ms, men det er i en grå-grå overgang, men igen den laveste for skærmen. Det er opnået med Overdrive, som jeg snakkede om i tidligere indlæg.
Det kan også være, at fordommen om tænd og sluk ved Samsung 913N kommer fra folks påstand om dithering på et TN panel. Der bliver ikke brugt dithering for at opnå kompensationen for farverne i et TN panel, da dithering i denne sammenhæng betyder at man ændrer de nærliggende pixels for at snyde øjet til at tro, at der er en bestemt farve i en given pixel.
Der bliver derimod brugt FRC (Frame Rate Control), som kan blande en ny farve ud fra to allerede gunstige. Mange påstår at dette giver en dobbelt reel responstid, men det er ikke korrekt. Når den første farve i en pixel er opnået gør FRC det, at den skifter hurtigt mellem to farver i en pixel konstant, så det opfattes som en ny farve.
Hvis du vil vide mere om FRC, så må du sige til, men så længe du er med på, at Samsung 913N er en 8 ms skærm, så behøver du ikke nødvendigvis den baggrundsviden. =)