Manifold eller Y split?

Vandkøling d.  07. maj. 2005, skrevet af the_rex
Vist: 300 gange.

the_rex
 
Superbruger
Tilføjet:
07-05-2005 13:25:51
Svar/Indlæg:
62/12
Jeg skal ombygge mit vandkøling så jeg får et bedre flow, hvilket kun kan være en forbedring.
Det jeg har i tankerne og er blevet rådet til er at lada mine radiatorer får et parrallelt opsætning med 8-6mm slanger som passer til størelsen af EVO radiatorernes indre rør.

Har så kigget rundt efter dele og jeg kan sagtens finde slanger og omformere og således, men hvad er bedst til mit system?
Manifold fås hos vcore.dk med 5 og syv 'udspring', men kan man nøjes med at bruge 2? Altså kan de andre 'udspring' lukkes tæt?
Eller skal jeg finde nogle Y-splits istedet?

Plus hvor kan jeg finde nogle G1/4" 6mm studse til mine EVO'er? Kan godt finde 8mm studse, men nu er slangerne jeg har tænkt mig at bruge 8/6mm. Eller kan jeg godt bruge 8mm uden problemer?
Og hvor kan jeg finde et Lian-Li PC-71 sort som er på lager? Skal bruge et større kabinet for at få god plads til mit vandkøling og hardware.
Når man først har prøvet Lain-Li går man aldrig tilbage eller noget....

Mit system:
1x EVO120
1x EVO360
1x EHEIM 1048 pumpe
10/13mm slange PVC klar
Kølehoveder og sådan er ligegyldigt det skal i ikke tænke på.

M.Thomsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2005 15:17:17
Svar/Indlæg:
4112/53
Ovre fra UK kan du købe nogle manifolde, der "kun" har 2 "udspring" http://coolercases.co.uk/wc_fi... (Scroll lidt ned på siden)

Du kan købe "blænde", som du kan lukke de resterende huller tætte med, men de er svære at finde online.

Afhængit af, hvordan dit system er bygget op, kan du jo bruge de resterende huller i manifolden, til at køre dine kølehoveder "ud" fra, men det er jo "kun" på den ene manifold, at du kan gøre det i.

Jeg ville mene, at du skulle benytte dig af nogle slanger, i stil med Asetek's 10mm OD push in system. De har den rette ID til EVO, og det er noget nemmere at få fat i, f.eks. hos studiedata http://www.studiedata.dk/produ...
PC-modd.dk har også nogle, bl.a. nogle der er 90° vinklet.
Ulempen ved disse "push in" systemer er, at det stort set kun er 1/8" og 1/4" BSPT de fås til, og ikke større (Kun originale Asetek efter hva' jeg lige ved af. :| )

Hvis du vælger at køre med Y-splitter, så skal det være oppe i den store diameter, at du sætter Y'et, da der ellers ikke er vundet noget ved det! ;)



the_rex
 
Superbruger
Tilføjet:
07-05-2005 16:27:31
Svar/Indlæg:
62/12
Nu har jeg ikke lyst til at firre rundt med Push-In da jeg ikke kan lide det system og jeg bedst kan lide PVC slanger. Fandt nogle studse hos pc-modd der passer.

Hvis jeg går efter Y split så er det en stor slange, 10x13mm, der skal deles op i to små, 8x6mm, og så går de ud til radatorerne og så samler de sig igen inden de kommer til kølehovederne. Hvis jeg vælger det kan det så splitter jeg den store slange og så omformer derefter.

Tror jeg går efter Y split. Da jeg ikke har lyst til at betale ekstra for at få en manifold hjem fra england.



M.Thomsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2005 13:05:54
Svar/Indlæg:
4112/53
Jeg har lige komunikeret med ham på Vcore pr. mail.

Den med 7 afgange er i realiteten en med 4 afgange, hvor der er 4 på den ene langside, 1 på bagsiden, og en i hver ende.
Så den med 5 er sikkert kun en 2'er, som den du efterspørger.



SpinX
 
Overclocker
Tilføjet:
10-05-2005 16:20:40
Svar/Indlæg:
39/6
du kunne evt. smutte ned i din trælast eller hos din vvs mand og købe nogle "vandfordelere" som det hedder hos min trælast, med 2 udgange og en indgang. disse fordelere bliver normalt brugt til gulvvarme. jeg bruger selv to med 4 udgange og 1 indgang, de kan klart anbefales, men nu bruger jeg også 12mm ID slanger, men du kunne jo overveje det



Walenad
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2005 16:41:51
Svar/Indlæg:
1906/25
Du skal bare sørge for, at pumpen kan levere vand/tryk nok til, at begge systemer får nok at 'leve' af.

Akvarie-handlere er et godt sted at finde de rigtige stumper til den slags. Husk at hvis stumper bliver solgt som til overclocking 10 dobles prisen på luftslanger.