Superbruger
Tilføjet:
07-05-2005 14:57:22
Svar/Indlæg:
191/6
Baggrund:
Jeg har haft Windows XP installeret på en 10 gb partition på en sata-disk, ingen problemer med det.
For noget tid siden gik min sata-disk varm (ca 70 grader), og jeg blev nødt til at indlevere den til rep. Forinden kopierede jeg dog (med DriveImage) min boot-partition fra sata-disken til en ældre pata-disk. Derefter har det kørt fint med boot fra pata-disken, Windows kunne ikke se forskel.
Problem:
Jeg har nu fået sata-disken igen (eller rettere fået en ny), og vil selvfølgelig gerne bruge den som bootdisk igen, da den er langt hurtigere end pata-disken.
Det er dog endnu ikke lykkedes mig at få kopieret boot-partitionen tilbage på sata-disken OG få den til at boote derfra.
Jeg har prøvet DriveImage, Symantec LiveState Recovery, alm. filkopiering, og senest Acronis True Image, men ligegyldigt hvordan jeg gør, så skriver den "missing operating system" når jeg prøver at boote fra sata-disken.
Løsning:
Det er så her I kommer ind i billedet. Har nogen en ide til, hvordan jeg kommer videre, og endnu bedre, er der nogen der med held har gennemført ovenstående ?
På forhånd tak !