Jaja, så skal man igang med mod men F

Vandkøling d.  08. maj. 2005, skrevet af DaVinci
Vist: 486 gange.

DaVinci

Overclocker
Tilføjet:
08-05-2005 03:03:38
Svar/Indlæg:
76/11
Ja så skal man igang med mod, men skal da lige ha' mit nye vand ind som det første!
Har for nyligt købt et ikke særlig brugt fuldt sæt Asetek WaterChill, osse med et Anarctica CPU hoved, og 6800GT GPU hoved mod :e
Så skal da til efterhånden igang med at få det dat i!
Det til vil jeg jo gerne ha' nogle nye slanger, da de "gamle" allerede er klippet til osv.!
Prob. er bare at siden at det er første gang med vand, så ved jeg ikke helt hvilke slanger der er gode!?
Så havd skal jeg ha'?
Det sidste jeg vil spørge er, hvilke dele af et std. fuldt WaterChill sæt, jeg måske skulle udskifte?

På forhånd tak :D

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
08-05-2005 03:10:03
Svar/Indlæg:
3169/185
Tygon.. :| - men er sq det mindste af det hele.. ;)

DaVinci

Overclocker
Tilføjet:
08-05-2005 03:18:18
Svar/Indlæg:
76/11
Og dog og dog... Det er sq vigtigt at man har klav. i det hele! Det går sq ikke hvis slangen ikke er go' nok, og begynder at lække f.eks.!

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
08-05-2005 03:27:42
Svar/Indlæg:
3169/185
Plastslanger lækker skam ikke ;) - Din pumpe's tryk er ikke så voldsomt.. Og du anvender vel normale temperature på din væske i systemet?? :)

DaVinci

Overclocker
Tilføjet:
08-05-2005 03:37:02
Svar/Indlæg:
76/11
Det går jeg ud fra, da det er stue temp. herinde, måske lidt under... Har som sagt ikke sadt det til endnu :(
Men vil sq ha' kval. helevejen gennem sys!

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
08-05-2005 03:41:35
Svar/Indlæg:
3169/185
Er lyd noget af betydning? - For er det får man ikke optimalt vandkøling medmindre man anvende chiller eller meget stor radi...

....

Skal selv til at opgradere min vandspand inden så længe...

Størst betydning:
1. Varmeafgiveren (radiator / reservoir / waterchiller)
2. Kølehoveden (hvor gode de er)
3. Væske kombinationen
4. Flow (nogle kølehoveder kræver godt flow, såsom DangerDen TDX)

DaVinci

Overclocker
Tilføjet:
08-05-2005 13:42:32
Svar/Indlæg:
76/11
Lyd er ikke en faktor, da jeg bruger høre bøffer :D
OK så hvis jeg har forstået så skal jeg ha' tygon slanger, og ved næste opgradering, så er det den bette Radi det skla ud, eller suppleres af f.eks. en Black Ice?
Hovederne har jeg forstået er ret gode.. eller hva'? osv.

Det sidste jeg vil høre, ellers er noget jeg huskede ved dit 3. punkt.. hvad med væske? Fik noget Anti Corrosion med, men skla vel osse ha' Anti alge? Havd med selve vandet? Kan jeg bruge vand fra hanen? Eller er det bedre med f.eks. kildevand, da kalk niveauet er NOGET lavere.. (Bor i silkeborg, hvor det eneste der er i vandet er lidt ekstra kalk end naturen leverer)... Eller som noget bruger, sprinkler vækse!? hvad så med blandings forholdene?

DaVinci

Overclocker
Tilføjet:
08-05-2005 13:46:39
Svar/Indlæg:
76/11
Hov hov, glemte vist lige at høre, om hvad jeg skal klippe slangerne med?

Black

Elitebruger
Tilføjet:
08-05-2005 13:47:49
Svar/Indlæg:
2749/122
#6 brug aseteks antialgie middel som man som real for med eller ka købe ved shg.dk + demi vand... så sku den vist være hjemme... eventuelt ka du så købe noget antikorektions middel og komme i også (bare for en sikkerhedsskyld) :e

Black

Elitebruger
Tilføjet:
08-05-2005 13:49:49
Svar/Indlæg:
2749/122
#7 jeg købte en slange kniv ved studiedata.dk men først brugte jeg bare en saks .. og det gik sku fint nok.. bare klip/skær så lige så muligt da det nemt går galt hvis du klipper/skærer ulige....

men studiedata har en slange kniv og den er mega go.. du skære lige vær eneste gang hvis dui bruger den... det er mega dejligt... lige meget hvor meget du ryster på fingrende så virker den kniv bare 110%.

:e

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
08-05-2005 13:50:55
Svar/Indlæg:
3169/185
Klippe slanger med... - Ehm, jeg brugte bare en skarp grønsagskniv :P

Tygon er udemærket da den er MEGET fleksibel :)
Hvis budgettet ikke er problemet... Vil jeg anbefale dig at lave en lille boks lidt som med Prometeia / Lightspeed... - Og så have det som et stort reservoir... - Burde fungere perfekt.. :)
Men hvis radiator så en ThermoChill 120.3 ;)

Mvh. 12k

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
08-05-2005 13:52:59
Svar/Indlæg:
3169/185
Vil så sige modsat af Black Angel - de kan sagtens være en anelse skæve, er ikke noget problem, men vil klart anbefale du ikke bruger in-line crap såsom Asetek ;)

DangerDen er at fortrække IMO... Eller f.eks CUplex / Polarflow eller hva de nu hedder ;)

Mvh. 12k

DaVinci

Overclocker
Tilføjet:
08-05-2005 14:11:13
Svar/Indlæg:
76/11
#8/#9 > Ja som sagt har jeg heldigvis allerede anti-corr, så skal ha' noget demi-vand og anti-alge :D tror sq osse at jeg lige snupper sådan en slange klipper fra Studiedata...

#10/#11 > Grøntsags kniv? :i
Nej pengene er ikke det store prob.... Men tid er desværre da jeg ikke har så meget af det pt... Men vil da alligevel overveje det med boksen...
Nu har ejg det sådan en perfektionist gen :r , (undtagen når det kommer til værelset :p ) så vil gerne ha lige slanger... Mht. inline crap. Mener du så addictiver eller hva'?
Vil osse gerne ha' sådan noget DangerDen eller Polarflow, men SÅ mange penge har jeg heller ikke :(

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
08-05-2005 14:49:19
Svar/Indlæg:
3169/185
Mener at det ikke skal være sådan noget push-in noget hvor slangerne sidder inde i fittings...

Slangerne skal uden om fittings... ;)

- 12k

Black

Elitebruger
Tilføjet:
08-05-2005 14:54:45
Svar/Indlæg:
2749/122
#13 WHY ... det gir sku da ingen ydelses messig forskel... ;)

altså for det første laver asetek fint nok vandkøling... da det er nemt at samle for folk som ikke har prøvet sådan noget før... inclusiv mig... så derfor er det okey.. ville dog personligt forsøge mig med en 3*120mm eller 2*2*120mm´s da en enkelt 120mm ikke køler nok til ordentligt oc... og desuden er aseteks normale slanger altså også fine nok... de er jo tilpasset systemet.. + at man ikke skal blande Asetek vandkøling med et amerikans mærke for så går der kuller i flow´et... de systemer køre helt forskelligt.

ud over det vil jeg så også sige at du ska sørge for at få en ordentlig pumpe da det har meget at sige...

Zonqui

Superbruger
Tilføjet:
09-05-2005 07:56:39
Svar/Indlæg:
732/117
#14 er det ikke lidt at modsige dig selv lidt... Du skriver ganske rigtigt at det europæiske og amerikanske vandkølingsmarked er bygget op på to forskellige måder, og derfor ville det ikke være så smart at blande de to ting. Dernæst skriver du at han skal ha en ordentlig pumpe :00 :p

Men okay, hvis #0 køber en Thermo 120.3, så vil jeg godt give dig lidt mere ret i det med pumpen, men ellers kan han sagtens nøjes med en Hydor L20 og højst en L30.

Mvh Morten