hvilken skærm...3500 kr

Diverse d.  09. maj. 2005, skrevet af NOKKEN
Vist: 178 gange.

NOKKEN

Overclocker
Tilføjet:
09-05-2005 22:09:01
Svar/Indlæg:
7/2
hej igen...

lige et spørsmål....

min skærm er ved at være død...så en ny skal der til....meeeen hvilken???.....har kigget på fladskærme....men ved ikke rigtigt...jeg bruger den til alt...osse til spil....hvilken skal jeg købe, har kigget rundt men synes ikke rigtigt jeg kan blive klog på det....vil ca. bruge 3500kr. kan man få en flad. til 3500 kr som osse er go til spil??.....

den skal være 19"

har set lidt på en samsung (8ms) til 2800....men den er uden dvi.....er det noget man skal gå efter...dvi altså.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2005 22:47:26
Svar/Indlæg:
10398/435
BenQ FP937s+ 8ms TN+
Samsung 19?N 8ms TN+
Xerox X??19 8ms TN+

TN skærme er ikke imponerende til film, men de styrer pænt til spil..

NOKKEN

Overclocker
Tilføjet:
09-05-2005 22:56:59
Svar/Indlæg:
7/2
ok...men kan det betale sig at købe en flaskærm...kan man ikke få meget mere for pengede hvis man er ligeglad med pladsen

NOKKEN

Overclocker
Tilføjet:
09-05-2005 22:58:19
Svar/Indlæg:
7/2
og forresten....hvilken af dem du har nævnt synes du er best??

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2005 23:12:37
Svar/Indlæg:
10398/435
jeg købte min BenQ fordi den vandt en test hos Tomshardware. og fordi.. Xerox, på trods af nice design, har den ulempe at den reflekterer alt hvad der er bag dig (pga. den glasrude der er foran). samsungen havde ikke dvi og den ser girly ud...

du skal også ha et par minusser om benq'en. den er over-bright, men det kan jo indstilles. og så synes jeg ikke at foden er imponerende flot.

NOKKEN

Overclocker
Tilføjet:
09-05-2005 23:27:40
Svar/Indlæg:
7/2
fedt....BenQ bliver det så...Mange tak...smutter lige ind og bestiller en....

rasmuslarsen

Overclocker
Tilføjet:
10-05-2005 15:45:39
Svar/Indlæg:
77/31
Illuminati:
Nej det gør Xerox skærmen langt fra. Der sidder en lignende glasfront, som på Sony skærme og udover at det er anti-refleksivt, så er det typisk kontrasforstærkende.

Du vil ikke opleve refleksioner konstant, men det kan opstå, præcis ligesom det kan på en CRT skærm.

rasmuslarsen

Overclocker
Tilføjet:
10-05-2005 18:06:17
Svar/Indlæg:
77/31
19" versionen er 8 ms (grå-grå) og 20 ms (sort-hvid), men hvad har det med det andet at gøre? =/
Eftersom den bruger en elektrisk spændings regulerende teknologi, så falder det producenterne naturligt at opgive den laveste, som nu er i en overgang fra en gråtone til en gråtone.

TN paneler snyder ikke med farver, men bruger FRC (Frame Rate Control) til at kompensere for de manglende farver.

Der ér forskel i farverne fra et TN panel og f.eks. PVA paneler. Både dynamikområdet, men så sandelig også når der skal skelnes mellem farver.
Ligeledes kan der være fejl i FRC algoritmerne, hvilket medfører farver der kan være ved siden af, men også en glitrende effekt.

Til en grafiker, ville et TN panel ingenlunde være et oplagt valg. Det er et faktum.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2005 18:48:20
Svar/Indlæg:
10398/435
#6, har du siddet ved sådan en skærm? jeg kan i hvert fald sige den reflekterer en del. jeg kunne glo ud i min vens stue på en semi sol dag med persiennerne nede via skærmen. (snakker her om zerox 17"...) Hvor at en almindelig tft reflekterer lige omkring ingenting overhovedet.

rasmuslarsen

Overclocker
Tilføjet:
10-05-2005 21:29:16
Svar/Indlæg:
77/31
Ja det har jeg. Hvis du læser på min side, så kan du også læse en test af den.
Jeg har haft den stående to steder herhjemme, og har 2 bekendte som begge havde den.
Det er selvsagt, at der forekommer refleksioner når der står i sol direkte på skærmen og at en mørk glasplade reflekterer lettere end et gråligt panel, men det er det samme med mange CRT skærm, hvilket ikke synes at irritere folk.

Jeg betvivler ikke dit udsagn, men beretter blot at det ikke nødvendigvis er sådan.