Overclocking til folket.....

Litteratur d.  10. maj. 2005, skrevet af Polarfar
Vist: 497 gange.

Polarfar

Senior Skribent
Tilføjet:
10-05-2005 11:08:08
Svar/Indlæg:
2309/846
Kommentar til nyhed på: http://www.overclocking.dk/new...
søhund

Overclocker
Tilføjet:
10-05-2005 11:24:02
Svar/Indlæg:
96/3
Ikke om jeg ville røre en DELL uanset hvad!!! ^^

Ne0nfarven

Superbruger
Tilføjet:
10-05-2005 11:28:15
Svar/Indlæg:
286/51
#1 Og hvorfor ikk det?

Jesse

Superbruger
Tilføjet:
10-05-2005 11:35:22
Svar/Indlæg:
1373/34
Det er da et interessant udvikling... Men jeg tror sgu ikke de bliver det store hit. Dem som vil tweake skidtet, vil nok hellere selv samle deres spand (jeg vil ihvertfald)

Men de er sikkert ganske glimrende til noops :p

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
10-05-2005 11:44:58
Svar/Indlæg:
14079/622
høhø.. hele 200mhz :P :e

Men hvad faen.. fint nok :) ;)
Mon ikke så at man kan få dem højere med clockgen

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2005 11:45:09
Svar/Indlæg:
3329/182
DELL er bare alt alt alt for dyrt :l

Så hellere bygge selv - det er også meget sjovere :p

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2005 11:48:42
Svar/Indlæg:
6052/189
Jeg har ikke noget imod Dell.. De er efterhånden blevet ret billige, og de er jo sat op ( software-mæssigt ), så de yder temmelig godt. Men ting der irriterer mig, er at de ikke satser på bedre køling. Ok, det larmer ikke, men de gange jeg har haft en P4 Dell Desktop hos mig, throttler den altså :(

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
10-05-2005 11:50:22
Svar/Indlæg:
14079/622
->#6
Wicked at de ikke har styr på det :l..

Men de der køber dell opdager ikke throttling.. de er kun interesserede i at de skal være stille :)

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2005 12:02:33
Svar/Indlæg:
3329/182
#6 Jeg synes ikke de er billige i forhold til hvad der er i dem og set i lyset af at de rekvalmer på at de har skåret mellemmanden væk :l

Men jeg kan godt lide deres design - syntes faktisk det er ret fedt.

Jesse

Superbruger
Tilføjet:
10-05-2005 12:22:35
Svar/Indlæg:
1373/34
Må give epi^zepto ret i betragtning af at de reklamerer med at de har fjernet mellemmanden. Og at det derfor burde være billigere at købe hos dem. hvilket må siges at være misvisende da det ofte er billigere at købe andre "mærkevarer" og endnu billigere at samle selv

Salkcin

Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2005 12:45:05
Svar/Indlæg:
1713/31
Dell er "billigt" - det er supporten man betaler ekstra for og den er god. Tænk at have et sted man bare kan ringe når lortet ikke virker også få en ny maskine eller lign...

Man kan ikke gøre alt op i hardware priser... det er billigere at samle selv, men så skal man også selv vide hvordan man konfigurere computeren og sender tingene til RMA (fejlbeskrivelse)

[G.N.U.]

Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2005 13:08:45
Svar/Indlæg:
2175/21
men oc mulighed+dårlig køling=for the eyes only.....hvis kølingen ikke er bedre end de plejer at være vil specielt dualcoren da throttle helt vildt....

mr.don

Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2005 13:55:02
Svar/Indlæg:
1762/36
Jeg har også kun medlidenhed med folk der køber en Dell, for de ved ikke hvad de får...

Jeg ringede til Dell og spurgte hvilke RAM der sad i en specifik maskine, svaret var 512MB...

Så jeg spurgte igen: HVILKE RAM sidder der i? Svar - "512MB"

Så spurgte jeg igen igen: HVILKET mærke RAM sidder der i? Svar - "Dell Ram" :00

De er så dygtige derinde.... :p

KHC

Superbruger
Tilføjet:
10-05-2005 14:00:58
Svar/Indlæg:
174/41
Dell support er god, men den er meget slavisk
hvis en kunde ringer ind, kører supporteren gennem et skema hvor han skal krydse af hvad han har prøvet. Hvis det ikke lige er software fejl, så kan supporteren bede kunden om at skille hele compen ad, og fejlsøge den vej. hvis kunden enten ikke vil eller kan så ja...

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2005 14:46:16
Svar/Indlæg:
3329/182
#10 Det er muligt at det er supporten man betaler for, men giver #13 ret - de sidder blot og følger en fejlretningsproces lidt ala den der er med i Windows.

Det kan godt være at der kan være 2 dages fejlretning eller hvad nu de kalder det, men det kan man også få til andre produkter.

Jeg synes stadig det er for dyrt og mange kender jo også en eller anden IT nørd som de får til at kigge på dyret i stedet.

Kein DELL für mich :00

hestenhenning

Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2005 17:11:02
Svar/Indlæg:
1137/24
#0 Hvorfor er det dårligt for deres image, at de kan clockes?

Hvis bruger får at vide, at han bryder garantien ved at gøre, så er det jo ikke Dells problem! Så har de ren mel i posen og kan sige det er brugeren der har gjort en fejl!
Hvis det er indenfor garantien, så har de sikkert sørget for nok køling skal i se ;)
/Thomas

Tz

Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2005 22:21:47
Svar/Indlæg:
588/68
Hmm, jeg har massere til overs for dell. På skolen (HTX) har vi i de sidste 3-4 år kun købt dell, og det er maskiner der virker. Nu har jeg ikke erfaring med så mange andre større "mærkevarer", men hvis man endelig skal købe en samlet lødning, eller bærbar for den sags skyld, så vil jeg helt klart vælge dell.

En af mine farbrødre, som står for alt it købet på en større virksomhed, har heller ikke haft andet end kanon gode erfaringer med dell. Det kan godt være de koster, men deres service er kanon....

At de så bruger dårlige kølere, det er så en anden siden af sagen, men jeg tror ærlig talt ikke man finder det meget bedre hos andre mærkevarer af samme størrelse og kvalitet....

Jeg vil self aldrig selv kunne finde på at købe en del, da jeg skal have det selvgjort :p Men ellers fed udvikling.

#3 når du siger at de sikkert er ganske glimrene til noobs, så tror jeg du har ret, og med god grund. Gad vide hvor stor en del af Dell´s kunder som er tweakere som os?? Eller for den sags skyld, hvor stor en procentdel er tweakere af alle computerejere, nok en rigmelig lille del.....

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2005 22:47:51
Svar/Indlæg:
1972/260
#Et skridt i den rigtige vej... lad os bare håbe at man får samme muligheder som man har ved at samle sin compu selv i fremtiden.... Jeg krydser fingre for det.....

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2005 00:07:43
Svar/Indlæg:
1996/65
Jeg ved ikke hvorfor så mange brokker sig over Dell .... Jeg har ihvertfald ikke oplevet andet end god service i forbindelse med min bærbar ...

jeg har engang ringet til dell support og fortalt dem at min harddisk lavede problemer, og jeg havde kørt deres dell dianostig ting ... og fejl koderner gav jeg så manden hos dell support ... Han svarrede at det nok var harddisken, og hvis jeg selv kunne udskifte den, så ville de sende en ny med det samme ...

Jeg ringede til Dell support en tirsdag kl. 15:30, lige inden de lukkede, og næste morgen kl 7:40 stod der en fragtmand uden foran mit hus med en ny harddisk ... hvis ikke i kalder det god service ... så ved jeg ikke hvad er ...

Det er faneme hurtigere levering end PostDK ...

Men ja man betaler for den service, så Dell er ikke de billigeste på markedet, men hvis man er heldig og bestiller når de kører en eller anden form for special tilbud. Så kan man sagtens få en god pris ...

OmegaOne

Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2005 06:45:32
Svar/Indlæg:
25/6

Jeg forstår det heller ikke.

Jeg har dog ikke erfaring med deres nyere serier, men jeg ved at Odense Teknisk Skole kun bruger dem. De får jo så også yderligere rabat idet de er en uddannelses institution osv, mener det nærmer sig 15% rabat på alle køb.

Men de gange hvor der har været problemer, om det er en server eller en kontor maskine, har der stået en Dell-mand ude foran døren prompte, kl 0730 og ventet på vi andre mødte på arbejde. Det er rart, synes jeg.

Men hver sin smag :) Lad dem der har noget imod Dell have det, og lad os der synes de er et eksempel for resten af branchen, om det :)

- Om det så er positivt eller negativt at man nu kan overclocke sin Dell maskine.. Tja - Jeg ville nok også hellere samle min egen hvis jeg endelig skulle overcloke..

Kim

Superbruger
Tilføjet:
11-05-2005 12:14:46
Svar/Indlæg:
772/50
uhh oc en dell det er jo hvad man elsker en presscott der bliver endnu varmere!.... syns det er et billigt salgstrick men fuck det. det jeg har set af dell har virket ok, jeg ved så ikke om de stadig gør det med deres psu'er som før.... møjirriterende at skulle ha en Dell PSU(medmindre man ved hvad det er de gør, og man kan lave det om selv). men ja kender da nogen der lige har købt en dell.. den rassler.. grunden til jeg aldrig vil andbefale dell (andet end til bærbare måske) er fordi de køre kun Intel...

espeholt_jr

Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2005 20:56:32
Svar/Indlæg:
2175/186
Dell er efter min mening noget af det bedste pc kram man kan købe som mærkevarer...

og sammensat en computer med identisk indhold, og fandt ud af de er fantastisk billige... Hvis det ikke var fordi man kan downloade ulovligt software, så er de stortset ligeså billige... Man får self. ikke MSI, Asus osv. ind i dem men alligevel....

Og kvaliteten i deres dele er også gode... ny teknologi, hvilket mange mærke ikke lige just har... og intel chipsets :) nam