Risiko ved test af cpu

Diverse d.  10. maj. 2005, skrevet af Illgor
Vist: 189 gange.

Illgor

Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2005 13:05:38
Svar/Indlæg:
512/68
Hey
Har lige fået bundkort retur fra rma - ENDELIG!
Men nu vil jeg så teste min cpu som jeg oprindeligt troede var grunden til at sys ikke virkede. Det er nemlig en cpu hvor benene har været røget af og så loddet på igen. Men den skulle ha virket før jeg fik den af en m8 os selvom der var røget 2 ben af. Jeg testede og testede cpu'en og intet virkede - derfor jeg troede at det var cpuen. Men fik så testet mobo og fandt ud af at det ikke virkede. Nu har jeg så fået et nyt, men ved jo så stadig ikke om cpu virker. Ska jeg bare sætte den til og se om den virker eller kan det foresage at mobo dør? Lidt surt at brænde et mobo af bare for at se om den virker - men kan ikke rigtig se andre metoder at finde ud af det på!!
Gode forslag er velkomne til at teste cpu hvis det er meget risikofyldt at sætte den til mobo!

Laziter

Superbruger
Tilføjet:
10-05-2005 13:45:12
Svar/Indlæg:
208/3
Find et aflagt mobo der passer til din CPU og stop den der i.
Pyt med om mobo'et er hamrende ustabilt bare det lige kan boote op så du kan se at din CPU virker.

Jeg ville ikke turde ofre mit nuværende mobo for at teste en loddet CPU, Murphy's lov har det nemlig med at bevise sig selv på de mest kritiske tidspunkter.. Så hvis noget KAN gå galt, ja så GÅR det også galt..

Du kan så minimere risikoen ved at tjekke omkring de steder hvor der er blevet loddet, sørg for at der absolut ingen loddetin sidder de forkerte steder. Tag evt. en skalpel eller en lille hobbykniv og skrab forsigtigt omkring lodningerne så der ikke sidder noget der kortslutter.
Men igen, der ville jeg være for meget tøsedreng til at ofre mit mobo..

Mvh
Laziter

Illgor

Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2005 13:49:50
Svar/Indlæg:
512/68
#1 - uha - gid jeg bare lige havde sådan et aflagt mobo! Mit probleme er så bare at det er en AMD64 s. 754 - så har ikke lige så mange ekstra mobos, og kender ikke nogen som lige har et ekstra de vil ofre!
Ellers en god ide!
Jeg er sku os lidt tøsedreng når man lige har fået et splinternyt asus K8N-E deluxe ind af døren! Brænde det af er ikke ligefrem det første at man har lyst til...
Men jeg er lidt på bar bund ellers...
Tror måske jeg vil go-for-it! Bare sørge for at lodningnerne er virkelig pæne!
Hvis der er nogen der har et ekstra s. 754 mobo må de da gerne skrive her hvis de er villige til at prøve (ska dog være i kbh så!).
Men tvivler på at folk ligger inde med vildt mange s. 754 mobos (desværre_!)