#15 Nemesis er en græsk hævngudinde som giver folk hvad de har fortjent. Som regel benyttes det vel negativt, at man bliver straffet for at være overmodig? Det var ihvertfald den betydning jeg lagde i det, at ATI mener de kan "vinde" med AMR /Crossfire og de derfor vil blive "straffet". Undskyld hvis jeg misforstod.
Min pointe er egentlig bare at man ikke skal tage The Inq særlig alvorligt. For mindre end en uge siden fik vi af vide at G70 ville bruge op til 225w, lidt senere skriver de at der kommer en singleslot køler på... Altså kort sagt at begynde at diskutere om ATI har problemer med R520 og sammenligne den med NV30, på basis af rygter hentet fra The Inq er da ikke ligefrem sagligt vel?
Begge firmaer har været meget tys-tys med deres nye kort, derfor er der mange rygter. Nogle af dem er totalt åndsvage, og nogle af dem kunne være reelle nok. Men hvis man f.eks. kigger på Crossfire rygter er der vidt forskellige meninger om hvilke kort der vil understøtte det og hvordan. Der har ikke været en officiel dato for frigivelsen af R520, det tætteste var en udtalelse fra en Sapphire medarbejder om release i juni og at Valve's "Lost Coast" vil have understøttelse for SM3.0 HDR kunne også tydes i den retning. Uover det har Dave Orton sagt til investorer at de godt kunne forvente ekstra indtjening i dette kvartal. Så man må vente at se, at sige at ATI har en NV30 på vej uden at vide noget som helst om chippen, er ihvertfald tåbeligt.