Jeg har planer om at sætte en server op. Jeg har en cibercity 2048/ca.400 forbindelse, så det kan vel godt lade sig gøre?
Det skal være en så billig server så muligt, og jeg har en 160 Gb sata disk jeg har tænkt mig at sætte i den.
Jeg ved dog overhovedet ingenting om software på sådan en server... Kan den køre med windows?
Jeg er ikke sikker, men kan det ikke lade sig gøre, at ligge ting ind på serveren, som så kan hentes via nettet? evt. med password? Ellers havde jeg tænkt mig at kører hl2/cs:s/bf2 server med den... altså ikke noget ekstremt, kun til vennerne :)
Hvor billigt kan den sættes sammen? jeg havde tænkt mig selv at bygge kabinettet, og evt. køle den passivt med den her:
Det nemmeste vil nok være at smide Windows på den, hvis du er vant til at arbejde med det. Det vil også fungere helt fint til det du vil bruge den til.
Mht. til at lægge ting ind på den som skal hentes via nettet evt. med password kan du installere en FTP-server på den eller bare en alm. web-server med kodeadgang.
Har du overvejet et VIA Epia bundkort? Det køber du med CPU, VGA, lyd, LAN osv. og det burde være nok til at trække læsset. Så mangler du kun en stang RAM. Det har dog ikke SATA-porte. Men der findes jo convertere, hvis det endelig er. http://www.edbpriser.dk/Listpr...