Forbinde 2 Windows XP PCere med et LAN kabel.

Software d.  10. maj. 2005, skrevet af jondmac
Vist: 211 gange.

jondmac

Superbruger
Tilføjet:
10-05-2005 23:19:54
Svar/Indlæg:
43/32
Hej,

Jeg står og har store problemer med at få min ene pc (med internet adgang og tilsluttet hjemme netværk) til at lave en forbindelse med min bærebare win xp laptop via et Lan kabel mellem de to computeres netværks kort.

Jeg har ikke engang kunnet få dem til at "se" at de er tilsluttet et netværks kabel.

Jeg er på internettet med min PC via trådløst netværk, og har også on board LAN på min PC.

Har tjekket min firewall også.

Hvad kan problemet være? ?:(

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2005 09:37:44
Svar/Indlæg:
6052/189
Problemet er at det kræver et specielt kabel, når det skal gå direkte fra netkort til netkort.. Kablet bliver kaldt et "krydset" kabel, eller "crossover".. Ned i den lokale fona / merlin, eller bestil et over nettet.. ( sure penge med fragt så, hvis du kun skal bruge 2 meter fx :P )..

Mvh

foo

Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2005 09:44:18
Svar/Indlæg:
1685/240
Det kunne lyde som om du vil bruge et almindeligt kabel ja, problemet er at i din port på netkortet er ind og udgange fastlagte, dvs at hvis du bruger et almindeligt kabel så vil du sætte indgange til indgange og udgange til udgange de to maskiner imellem - det er det man ændrer ved at krydse kablet, så man på den måde kan sætte indgang til udgang...

Grunden til at man kan bruge de almindelige kabler til routere, HUBs, switches etc. er at deres porte ikke er fastlagte der ligger små smitche til hver connector i porten så man med µP kan bestemme om det skal være ind eller ud... :)

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2005 09:50:30
Svar/Indlæg:
6052/189
#2:

haha jeg kom først !!1111one