Hvad er det for en slags larm du oplever?
Du kan prøve at lytte dig frem med kabinet siden taget af. Så kan du forsigtigt forsøge at stoppe de forskellige blæsere bare en lille smule, så du kan høre om larmen daler.
Vandkøling er måske lige drastisk nok til at starte med. Hvis du finder udaf at det er din cpu køler der larmer meget, så kan du starte med at sætte en Zalman CNPS7700CU på. Den køler rigtig godt og du kan stille på blæseren. Den er nem at montere og giver et rigtig god resultat. Du kan med fordel anskaffe dig en ny køleprofil til dit chipset. Der kan godt nøjes med en passiv hvis du har rimelig godt air flow.
Det er nok mest sandsynligt at det enten er din cpu køler der larmer eller din chipset køler. Hvis det er standard køleren fra AMD du har på cpu'en er det nok ret sandsynligt at det er den. I sær hvis du har Cool and Quiet enablet. Det kan godt lave noget gøjl på de tidlige versioner af bios. Så hvis den ikke fungere så kan det ske at blæseren på cpu kører fuldhammer hele tiden. Cool and quiet afhænger af cpu'en temperatur, så hvis den måler forkert kan det ovenstående være tilfældet. Så du kan jo prøve at slå det fra og se om den så sætter hastigheden ned. Du skal så samtidig være opmærksom på temperaturen.
Det er straks værre hvis din larm kommer fra dine grafikkort, jeg er ikke klar over hvor meget de nye grafikkort fra Nvidia larmer. Men jeg har ikke hørt så mange klager, så jeg kan ikke forestille mig at det kommer fra dem.
Hvis det er dine harddiske der larmer meget så er det nemmeste at lave et par ophæng til dem, så de ikke kan overføre vibrationerne til kabinettet.
Til sidst kan larmen skyldes din PSU, hvis du gerne vil teste det kan du pille alle stikkene fra komponenterne i computeren. Bagefter kan du så prøve at forbinde en grøn og en sort ledning i PSU'en. Så tænder den, så kan du høre hvor meget den siger.
Hmm sikkert nogen der har skrevet noget af det her før det her indlæg kommer ind.... :00