Ja, som det er nævnt så sender de fleste butikker varer med problemer videre - hvilket jo er helt naturligt, for mange varer må man ikke bare sådan lige lave selv - der er en grund til at der er noget som hedder certifikeret værksted.. Problemet er jo ikke at Aldi sender det videre - problemet er at Aldi ikke SELV tager det ind og sender videre, faktisk så har aldi ikke noget med Compare Service at gøre, de får bare en regning fra dem en gang i mellem..
Compare Service bruges også af Dansk Supermarked (til medion produkter) og det skal siges at, personligt har jeg aldrig oplevet lange ventetider hos dem (sidder som nogle af jer nok ved, som reperationsmedarbejder i Bilka).. Problemet er at når Aldi bare står på sidelinien, kan de ikke yde den service, som mange efterlyser, fx kan vi finde på at give kunden en ny vare hvis den anden er urimeligt lang tid undervejs. Desuden kunne jeg forestille mig at det var svært at få et nyt produkt når varen for 4. gang skal til reperation, da man så vil henvende sig hos sin forhandler (aldi) for at klage..
Så problemet er ikke at de vælger at lade Compare Service kigge på deres reperationsvarer - problemet er at de slet ingen interesse har i at kunderne får en smertefri behandling - det virker lidt som kold købmandskab, når varen er solgt - pengene i kassen, så er det slut med servicen.
Desuden får man jo hvad man betaler for - og computerne er billige i Aldi - men servicen er i bund, der er en grund til at de har hotline på næsten alle deres større produkter, for der er ingen i butikken, der kan give et råd eller vejledning..
<i>Dette er ikke reklame for min arbejdsplads, prøver bare at give et indblik i hvordan det fungere - det er let nok at sidde der som forbruger og mene at 2 uger er lang tid, men hvis din IPAQ skal en tur til holland og vende for at få skiftet touchpanel - så er 2 uger ligepludselig ikke lang tid! <i>
BTW: nu vil jeg tage på arbejde ;)