Køb ikke i aldi

Diverse d.  11. maj. 2005, skrevet af Artax
Vist: 687 gange.

Artax

Overclocker
Tilføjet:
11-05-2005 21:49:31
Svar/Indlæg:
100/11
Jaa der har været et par stykker her inde som har spurt til aldi´s vare og om det var noget man skal købe. Før i køber noget i aldi så se lige her.
http://www.dr.dk/nyheder/tv/Ko...
http://www.dr.dk/nyheder/tv/Ko...
Syntes at det er meget dårligt at hvis de sig at man får en ny bærbar så er det en som er brugt af en anden. Det er bare så folk lige tænker sig om inden at de køber it i aldi.

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2005 22:10:52
Svar/Indlæg:
3640/1231
Godt jeg ikke har oplevet det (eller handlet i Aldi)...

Tror nok jeg kunne falde over en flue, og vælte det halve af butikken på vej ud af den... hver dag x( x( x(

Karsten-B

Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2005 22:13:36
Svar/Indlæg:
1248/70
Alle tiders at sådanne ting kommer frem i offentligheden, så man kan være klar over hvad man går ind til .. man hører jo ellers aldrig noget dårligt om Aldi.

---CB

Spiffen

Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2005 22:21:52
Svar/Indlæg:
3162/78
Efter det var i tvavisen tror jeg sq ik der bliver solgt så mange af de Lab's mere...

OcDevil

Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2005 22:28:52
Svar/Indlæg:
1262/95
Man får hvad man betaler for. Hvorfor mon Aldi kan lave sådanne knald tilbud engang imellem??

kibidk

Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2005 23:14:10
Svar/Indlæg:
722/35
Personligt kunne jeg nu heller aldrig drømme om at købe den slags varer i en butik, hvor gulvet jævnligt flyder med tomme og halvtomme papkasser, hylderne med rådne varer og køledisken med tysk mælk der plejer at smage af fiskemel.

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2005 23:20:59
Svar/Indlæg:
1972/260
Jeg har aldrig haft problemer med aldi.... selcom jeg har haft en defekt vare....

TwinX!

Superbruger
Tilføjet:
11-05-2005 23:31:10
Svar/Indlæg:
909/40
Har kun hørt dårligt om Aldi's bærbare, så sådan en tør jeg ikke at købe :e

Dog synes jeg, at det er somom folk ikke ved, at de får hvad de betaler for... SErvicen er sparet væk, også må folk bare fatte det, eller købe det i en computerbutik for nogle flere knaster, eller lade være med at whine 2tm!

Jeg arbejde selv i netto 5-15 timer om ugen :e Og jeg ved ikke hva man skal høre på. Hvis Aldi skulle have en så god service som kunder forventer, jah så skulle det hele nok også sættes væsentligt op.... Grunden til dette er, at der sidder en klam pølsetysker og kaster sig rundt i penge og bare alder andre gøre det beskidte arbejde... x(

Men ok, self skal kunderne have deres ting tilbage efter reparation, men når noget bliver retuerneret i netto, synes jeg så slet ikked er er problemer... Mener bare der kommer end mand 1 gang om ugen og ta'r retur, også er den skid slået, det burde Aldi nok lære noget af :p

Seballe

Superbruger
Tilføjet:
11-05-2005 23:42:27
Svar/Indlæg:
913/114
Nej hvor er sådan noget klamt! Aldi, tror ikke jeg gider handle der mere! Klamt mand! Dårlig service! Dårligt ALT!

Big_BEN

Superbruger
Tilføjet:
12-05-2005 00:00:19
Svar/Indlæg:
416/49
Jeg har aldrig haft problemer med compare....
PSUen i min mors Medion computer er gået 3 gange ved strømafbrud, og hver gang fik jeg lov til at pille den ud og køre ind og få den byttet med det samme, og kom hjem med en ny.
Så absolut ingen problemer der.

Briston

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2005 07:38:00
Svar/Indlæg:
2540/228
Anders Trentemøller producerer da sin musik på en Medion klap fra Aldi :)

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2005 09:33:55
Svar/Indlæg:
4018/217
jeg har haft problemer med min medion bærbare og den har jeg købt i fredgård inden de lukkede jeg fik problem med den og den blev send ind til compere og der gik 3 måneder før jeg fik den tilbage!!!

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2005 09:59:17
Svar/Indlæg:
4230/89
jeg så også profilen...

rent ud sagt.... "FUCK DE STINKER"
jeg havde sgu blevet hidsig hvis det var mig det gik ud over... x(

Sneglehunden

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2005 10:12:43
Svar/Indlæg:
2502/221
Hmm hvor usselt :D

12# LOL, sidder faktisk og fråder en pakke Mentos nu :p

the

Superbruger
Tilføjet:
12-05-2005 10:20:50
Svar/Indlæg:
1019/119
jeg køber heller aldrig i aldi det er virkelig en dårlig forretning min halv far siger at det er den bedste forretning der findes fordi det er så billigt men jeg syntes sgu det er en lorte forretning lige ud. x(

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2005 10:28:49
Svar/Indlæg:
6531/410
nu er der sikkert rigtig mange der har handlet pc i ALDI
og så trækker kontanten 2-3 stykker frem.

minder lidt om når en eller ander flamer et firma her på oc.dk

man høre altid fra de dårlige oplevelser men ikke de gode.

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2005 10:41:53
Svar/Indlæg:
4018/217
vil lige sige at jeg også har hndlet i aldi.
jeg har både købt fladskærm og bærbar men jeg ved at compare ikke er et sted med styr på tingne jeg har selv venten 3 måneder på at få min vom tilbage men den var ikke købt i aldi. tror ikke det er aldi der er noget galt med men compare.
jeg kan godt give 15# ret

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
12-05-2005 10:47:16
Svar/Indlæg:
14079/622
->#15
Kan godt følge dig..
Folk er svære at stille tilfredse, og der vil altid kommer klager, uanset hvor godt et firma gør det.
Men utilfredse kunder eller ej, det er helt klart uacceptabelt at der skal gå 3 md. før kunderne får byttet lortet.. :l

Dog har jeg kun hørt det modsatte, altså at de havde en god bytteservice.. men.. ja :00

Nanok

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2005 11:05:32
Svar/Indlæg:
246/53
Har selv kQbt en Medion dvd afspiller i Aldi, den var defekt (lyserQd skaerm) der var ikke noget problem, var nede med den sagde hvad der var galt, og gik hjem med ny der virkede.

teko

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2005 11:15:07
Svar/Indlæg:
873/19
Det væsentlige i det program er jo ikke at der var en der fik en brugt, eller at det tog lang tid, det væsentlige er at de ikke vil modtage de produkter de har solgt i deres egne butikker.. Det kan man så diskutere om er forkert, for umiddelbart slipper man for et ekstra led på den måde, men såvidt jeg ved er det ikke tilladt rent lovgivnings mæssigt når det nu er forbrugerkøb..
Skal dog lige siges at jeg har købt en skærm der gik i stykker hos Aldi, vi kørte ned med den og fik adressen på medion, og kørte ud til dem med den, det tog 20 minutter hver vej, og kom hjem med en nyere og lidt forbedret model.. Så for mit vedkommende, der bor tæt på medion, er det fint nok..

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2005 11:38:43
Svar/Indlæg:
4230/89
#Lol! :00

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2005 11:52:14
Svar/Indlæg:
6531/410
det må være lovligt for næsten alle sgærme modtages heller ikke hvor de er købt ved rma men man skal kontakte nogle andre der så kommer med en anden skærm og tager den defekte med.

Jesse

Superbruger
Tilføjet:
12-05-2005 13:07:29
Svar/Indlæg:
1373/34
Aldi :00

Hvad kan man forvente af sådan en gang pølse tysk kæde

illuzioN

Superbruger
Tilføjet:
12-05-2005 13:46:14
Svar/Indlæg:
264/40
#15, er uenig. Hele problematikken ligger jo i at Aldi er på kanten af købeloven, idet de betaler sig fra deres ansvar. Dernæst overtræder det hyret firma Comp@re konsekvent købeloven hos de 2 i udsendelsen, hvilket for mig er helt grotesk. Specielt ham som modtager den "ny" bærbar, hvorpå der ligger fortrolige ting.
Efter udsendelsen håber jeg forbrugerstyrelsen går ind og kikker nærmer på Comp@re.

Har selv købt en computer i Aldi for 3 år siden. Der har været problemer med grafikkortet 2 gange, men oplevede ikke nogen problemer. Kort reparationsperiode.

Muffe

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2005 13:53:24
Svar/Indlæg:
96/16
I er da latterlige.. rigtig mange computer forretninger gør dette, fx. næsten alle SHG.dk's samsung skærme får behandlet reklamation udenfor SHG..

Men nu er Aldi selvfølgelig også et supermarkede, men alligevel, som jeg har forstået det kan man sagtens få byttet sine ting, dog bare igennem f. eks. Medion

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2005 14:02:56
Svar/Indlæg:
4018/217
alle gør det bla. fona, marlin og elgiganten.
den computer jeg havde havde købt i fredgård med fuld forsikring og der blev den sendt ind til noget de kalder elektronincenteret og vidre til compare det tog 3 måneder for at få den tilbage og en anden gang to det 2 måneder.
det var en medion og der står også en dansk hotline på kassen jeg fik den i og når man ringer til den får man fat i compare. det er ikke aldi der er noget galt med. derimod compare og medion. Den brugte computer var nok en nede fra compare som var blevet væk fra en anden!

K1lroy

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2005 15:18:16
Svar/Indlæg:
767/119
Ja, som det er nævnt så sender de fleste butikker varer med problemer videre - hvilket jo er helt naturligt, for mange varer må man ikke bare sådan lige lave selv - der er en grund til at der er noget som hedder certifikeret værksted.. Problemet er jo ikke at Aldi sender det videre - problemet er at Aldi ikke SELV tager det ind og sender videre, faktisk så har aldi ikke noget med Compare Service at gøre, de får bare en regning fra dem en gang i mellem..

Compare Service bruges også af Dansk Supermarked (til medion produkter) og det skal siges at, personligt har jeg aldrig oplevet lange ventetider hos dem (sidder som nogle af jer nok ved, som reperationsmedarbejder i Bilka).. Problemet er at når Aldi bare står på sidelinien, kan de ikke yde den service, som mange efterlyser, fx kan vi finde på at give kunden en ny vare hvis den anden er urimeligt lang tid undervejs. Desuden kunne jeg forestille mig at det var svært at få et nyt produkt når varen for 4. gang skal til reperation, da man så vil henvende sig hos sin forhandler (aldi) for at klage..

Så problemet er ikke at de vælger at lade Compare Service kigge på deres reperationsvarer - problemet er at de slet ingen interesse har i at kunderne får en smertefri behandling - det virker lidt som kold købmandskab, når varen er solgt - pengene i kassen, så er det slut med servicen.

Desuden får man jo hvad man betaler for - og computerne er billige i Aldi - men servicen er i bund, der er en grund til at de har hotline på næsten alle deres større produkter, for der er ingen i butikken, der kan give et råd eller vejledning..

<i>Dette er ikke reklame for min arbejdsplads, prøver bare at give et indblik i hvordan det fungere - det er let nok at sidde der som forbruger og mene at 2 uger er lang tid, men hvis din IPAQ skal en tur til holland og vende for at få skiftet touchpanel - så er 2 uger ligepludselig ikke lang tid! <i>

BTW: nu vil jeg tage på arbejde ;)

Briston

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2005 15:21:05
Svar/Indlæg:
2540/228
#18 jeg syntes eller det ser ud til at den er helt gal med din computer :e