Jeg skal til at bygge en gamer maskine. Spørgsmål :i
Hvilken CPU/MB/RAM/GFX skal jeg købe...
Pris er lidt ligegyldigt.. dog skal det nævnes at en cpu til 5.000,- ville være spild hvis jeg ka opnå 80% ved halv pris. så hellere ofre de extra penge på GFX og ram feks.
Men mener du at den ultimative superfede gamer maskiner er med en 5.000,- kr AMD 64bit ka jeg forstå ;) ( det bare med hvilken heheh) så sig mig dit bud evt et lille link til en artikel ;)
på forhånd tak for hjælpen her den dejlige varme forårsdag Torsdag 12 maj 2005 8) så der mere styr på CPU udgivelse og priser..
#2 IMO er en FX ikke prisen værd når bundkortene godt kan klare høj HTT og en san diego har 1mb cache også... Og de 1gb PC4400 har skod timings, hvis man endelig skal købe noget andet så da nogle TCCD ram ;)
Men hvis jeg var dig, ville jeg vente på athlon64 X2 og så måske r520 og G70 (ATi og nVidia´s kommende gfxkort :). men måske går der ret lang tid :l). Men da bundkortet har pci-e og s939 kan du jo altid opgradere :e ;)
Hvorfor ikke tage mere end 1GB ram? Han skriver at han skal have en ultimativ superfed gamer maskine og hvis han har pengene var det da bedre med flere ram.. Måske kan han godt klare sig med 1,5GB men med 2GB er han da meget mere fremtidssikret da de nyere spil jo begynder at suge ram!
Altså, nu har mit system ikke kostet 20.000+++, men personligt syns det det er en ultimativ fed gamer maskine, uden at gå helt amok med 2 x grafikkort, FX processorer, osv. :)