For et par måneder siden blev nVidia spurgt om deres fremtidsplaner. Der blev sagt at de ikke forventede de store hastighedsforøgelser, og man primært ville fokusere på at lave bedre SM3.0 support. Det lyder heller ikke sandsynligt at nVidia allerede nu vil komme med en ny arkitektur, NV40 har ikke været billig at udvikle og at droppe den efter et år ville være absurd (for ikke at nævne omkostningerne ved at have 3 forskellige arkitekturer på markedet samtidig). Så hvis G70 er dobbelt så hurtig vil det mest sandsynlige være flere pipelines, evt. lavet med en crossbar for at spare transistorer som på 6600GT (de 8 pipelines deles om 4 ROP's). Med 24 pipelines, evt. et par ekstra vertex pipes og optimeringer i SM3.0 ville man i teorien kunne opleve dobbelt ydelse i nye spil. Det vil nok være mest tydeligt i forbindelse med HDR, hvor den nuværende NV40 arkitektur ikke ligefrem imponerer med sin hastighed.
En anden mulighed er at kæde nyheden om 6800 dual kort sammen med nyheden om G70, det kunne jo være der de får deres dobbelte ydelse fra. 2x NV40 på hvert kort (med opdateringer i SM3.0 og baseret på 0.11nm) og med mulighed for at køre SLI, vil ihvertfald give god mulighed for nye rekorder i 3Dmark05. Det vil også betyde mindre produktions omkostninger for nVidia, da en NV40 med 24 pipes vil have stor die size, selv på 0.11nm. Ovenstående passer til en hvis grad, også med historien om at nVidia bad PC-sig om at hæve grænsen for hvor meget strøm et singlekort må trække.
Btw. 0.09nm produktions teknik er moden, nVidia har bare ingen erfaringer med low-k og det kræves der ved 0.09nm. Derfor vælger de sikkert at holde sig til 0.11nm foreløbig. Men det er værd at bemærke at ATI før har været forsigtig, og startet med at bygge mellemklasse modellerne med den nye teknik (RV360). Denne gang vælger de åbenbart at starte med en high end GPU, om det er fordi de føler sig pressede eller om det er fordi de føler sig sikre ved jeg ikke.