Meget underligt problem, har virkelig brug fo

Diverse d.  13. maj. 2005, skrevet af huh?
Vist: 260 gange.

huh?
 
Superbruger
Tilføjet:
13-05-2005 14:12:49
Svar/Indlæg:
149/39
Da min PSU pludselig gav alt for store mængder af strøm (se profil for billede), bestilte jeg en ny. Den får jeg så først mandag, men jeg skal bruge min computer til noget vigtigt her i weekenden. Derfor tænkte jeg på om 2x 360 watt Chieftec PSU'er kan sættes til min comp sådan at den ene giver grafikkort strøm, og den anden giver bundkort + diverse. Eller skal der en anden opsætning til?


! Da tråden har udviklet sig til det problem der er med min computer så set bort fra det første her i #0 og læs længere nede !


Zy!Rex
 
Superbruger
Tilføjet:
13-05-2005 14:57:00
Svar/Indlæg:
231/33
Kan ikke rigtig se dit problem,

Hvorfor ikke bare smække en psu i og kører på den, den skal nok klare dit system,

Mvh The Zy!Rex



Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-05-2005 14:59:59
Svar/Indlæg:
10398/435
#0, jo det kan du godt. Den du ikke slutter til bundkortet, vil dog ikke selv starte op når du tænder computeren. For at den skal starte uanset hvad, skal du "shorte" to ben på 20pin stikket. Disse to pins er den sorte og grønne...



Zy!Rex
 
Superbruger
Tilføjet:
13-05-2005 15:00:05
Svar/Indlæg:
231/33
og forresten, det kan ik regne med de programmer som du måler din forsyngen med.. Få heller fat på et Måle Værk eller noget hedder det vist :D



huh?
 
Superbruger
Tilføjet:
13-05-2005 15:05:20
Svar/Indlæg:
149/39
#1 Har/kender ingen der har en min. 450 watt strømforsygning jeg kan bruge/låne. Der er problemet ;)

#2 De skal starte op helt samtidig? Det lyder lidt farligt med to, ved ikke rigtigt om jeg er meget for det.

#3 Det er ikke galt med bundkortet, den måler korrekt temperatur og northbridge bliver varm pga for meget volt, kan man mærke. Brændende varm, hvilket resultere i shot down.



kibidk
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-05-2005 15:22:13
Svar/Indlæg:
722/35
De chieftec's du snakker om kan da godt trække din comp, især da du - ifølge din profil - ikke har overclocket noget, og hvis du lige slår alt overflødigt fra imens. Så prøv lige det og check så i øvrigt lige om speedfan giver de samme sjove tal som med din Levicom. Som jeg har sagt i en anden af dine tråde, så er der ingen grund til at invester i en ny psu, sålænge du ikke har vished for at det er den det er galt med - og så du ikke kommer hjem med den nye psu og opdager at lortet stadig går ned.



tornberg
 
Superbruger
Tilføjet:
13-05-2005 15:30:49
Svar/Indlæg:
480/124
Du kunne prøve med en bios update og se om det løser problemet.



M.Thomsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-05-2005 15:31:06
Svar/Indlæg:
4112/53
En chieftec 360W PSU kan godt trække dit system alen, med det hele tilsluttet!
Har du haft skiftet din NB køler? For ellers er det ikke den der er problemet, med mindre du har hevet blæseren fra!

Som jeg lige tolker speedfan, så er det din CPU-blæser, der ikke køre, og det er derfor din maskine crasher.
Dit chipsæt skule kunne køre stabilt ved en temp på op til 70°C, så det skulle ikke vere det den er gal med!




clawhammer
 
Overclocker
Tilføjet:
13-05-2005 15:38:37
Svar/Indlæg:
6/1
ang 2 stks psu´s kan det lade sig gøre og ja også at de blive sluttet til dit mobo. jeg har sådan et stik som fulgte med min cooler master case :D (som understøttet 2 stks psu´s), det eneste du skal gøre er at på din psu er der 2 kabler der hedder power_on stik 13 og 14 (sort og grøn kabel).

alså, dit nuværne primary psu er psu 1 og din nye er psu 2 så skal du bare gøre.

1. du finder power_on på begge psu´s stik 13 og 14.

2. fra dit nye trækker du 2 kabler fra power_on til din psu 1 power on og sætter dem sammen, derefter connecter du din 20/24 pins connector til mobo og giver strøm til BEGGE psu´s og trykker på power kanppen på din case og walla så kører det

se evt. min profil for billeder af stikket...

//claw

nye pics på profilen, nu men watherchill :D



huh?
 
Superbruger
Tilføjet:
13-05-2005 16:20:48
Svar/Indlæg:
149/39
#5 det var også det jeg lige tænkte på, om hvis jeg hev cd-drev og diskette-drev + diverse blæsere og casemod fra og KUN har bundbræt, gfx og hdd tilbage, om det ville virke. Prøver jeg lige så.

#7 Har jeg sat min cpu blæser forkert i bundbræt? Tjekker jeg da lige så. Men så burde der vel være warnings i windows, eller?

Angående temp på bundbræt så når den næsten derop til 70, screenshot er fra idle ikke efter hård load. Den kommer ca. op på 65 så lukker den, og da der er mere end køligt i mit kabi kan det simpelthen kun være fordi den får for meget volt, vil jeg mene.

#8 Jeg er ikke så meget for det kortslut halløj, så jeg prøver lige med den ene psu først, men ellers tak for fremgangsmetoden.



#10
huh?
 
Superbruger
Tilføjet:
13-05-2005 16:51:53
Svar/Indlæg:
149/39
Okay jeg har nu sat psu'en til og tjekker speedfan, samme volt :x :x :x Så det er vel mit bundkort! For ¤#%&$ da så skal man til at have bøvl med shg i 1 måned igen!!



M.Thomsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-05-2005 17:11:57
Svar/Indlæg:
4112/53
#10 Hvis du køre med 4 RAM blokke, så burde dine RAM "kun" køre PC2700. Har du været ude i BIOS, for at manuelt at sætte RAM'ene op at køre PC3200 (1:1 FSB 200) igen?
Har du det, så OC'et du nemlig, og det giver din NB mere at lave, hvilket forklare temperaturen!!! :i

Du svarede ikke på, om du har rørt ved din NB køler ?:(



#12
huh?
 
Superbruger
Tilføjet:
13-05-2005 17:25:08
Svar/Indlæg:
149/39
#11 jeg har 2 x 1 gb ram pc3200 så det burde være normalt. Jeg overså vidst det med at røre, jo northbridge bliver brændende varm så noget tyder på tempen passer.

Jeg har tjekket i bios for det med volt. Bios viser korrekte volt + korrekte temps. Vi har også målt +12v og det viser også nok så fint +12v

Såå jeg er virkelig på bar bund. Er de volt der står i speedfan fake, og hvorfor bliver northbridge så varm?



#13
huh?
 
Superbruger
Tilføjet:
13-05-2005 17:26:02
Svar/Indlæg:
149/39
Til det jeg lige skrev: Noget tyder på tempen i speedfan er rigtig, for den viser 55 grader på nb og når jeg mærker er den meget varm som jeg siger.



-GeeK-
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-05-2005 19:43:01
Svar/Indlæg:
229/9
#13 nogle msi kort viser altid 55 grader eller derover, ligemeget hvor kold eller varmt det er. Mit gør også :l Jeg havde engang en tråd om det herinde, og der var andre end mig der havde det samme problem. Du kunne jo lige prøve at holde en vilder blæser op foran NB'en og se om tempen skifter :i



#15
huh?
 
Superbruger
Tilføjet:
13-05-2005 19:53:36
Svar/Indlæg:
149/39
#14 det jeg mener er at den bevæger sig derop efter at være på 40 i idle.

#alle

Vi har nu fundet ud af det ikke er psu'en, vi har målt og snakket med en ekspert (en ven), og han mener bestemt ikke det er psu. Et eller andet er galt, men hvad? Jeg har lige gamet Doom3 i 1½ time uden den lukkede ned, så nogen gange kan jeg game og andre gange ik. ?:(