tv-out og støj

Diverse d.  13. maj. 2005, skrevet af tf-uno
Vist: 186 gange.

tf-uno

Elitebruger
Tilføjet:
13-05-2005 14:22:23
Svar/Indlæg:
317/39
hey.
har længe haft min server sat til mit tv, men er ved at være pisse træt af at når man skruer op på forstærkeren (som lyden fra pcen er sat til) kommer der støj i højtalerne..! man høre det ikke, når man høre musik.. men det er stadig træls, især når man ser film..
men piller jeg tv-out stikket ud så forsvinder summen..!!
hva dælen kan problemet være.. kan det være fordi der ikke er jord der hvor serveren er sat til..?

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
13-05-2005 14:41:25
Svar/Indlæg:
4033/364
hmm, det kan skyldes at kablerne ikke er skærmet .. kan måske have noget at gøre med at lydkort og graffikkort bruger samme ressourcer (prøv evt. at sætte en monitor til.. og så aktiver TVout (uden at kablet er sat til)....

tf-uno

Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2005 11:03:07
Svar/Indlæg:
317/39
hmm.. hvorfor skal jeg sætte en monitor til..!
for når jeg har den stående med tv-out til, også trækker kablet ud, forsvinder støjen.. (så er det jo ligemeget om der er sat en monitor til..)
eller hva mener du.
har også tænkt på det med skærmningen af kablet.. men synes bare det er underligt det går i lyden..
hvis jeg skruer ned for de hvide farver i win, bliver støjen mindre..
men bare ikke så let og se noget så :00

espeholt_jr

Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2005 11:08:03
Svar/Indlæg:
2175/186
"sys det er underligt det går i lyden" <- det går jo i alting... billede, lyd, webcam osv. osv.

det er så begrænset hvor meget man egentlig hører/ser forskel, men det er der... uden god afskærmning ihvertfald

tf-uno

Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2005 16:42:29
Svar/Indlæg:
317/39
når okey..
kan sku godt ske det er fordi det er et lorte kabel... det er hvis også bare sådan et billig et fra aldi eller hvor det nu er fra..

red_martians

Moderator
Tilføjet:
15-05-2005 17:51:43
Svar/Indlæg:
7881/1165
:-o.... TV-out burde da ikke ha noget med lyden at gøre, jo mindre at lyden også kommer den vej igennem.... Hvad siger dine PC-højtallere... Er der også støj i dem??

Whistler

Superbruger
Tilføjet:
15-05-2005 20:59:32
Svar/Indlæg:
207/0
har du det hele på samme fase? og vender fase og nul på samme måde på alle stik?.

eventuelt så bind alt sammen i samme jord, det burde også kunne fikse det.

tf-uno

Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2005 13:27:11
Svar/Indlæg:
317/39
red_martians
jeg har jo ingen pc højtaler til, da pcén er sat til forstærkeren..

og om det hele er på samme fase er sku et godt spørgsmål, da det ikke er mig der har trukket strøm i huset :)
men havde også tænkt på om det ikke ville hjælpe hvis pcén var sat til jord..

har lige prøvet med et andet tvóut kabel.. der er der ikke helt så meget støj,, men støjen er der stadig..
så det er nok bare fordi det kabel ikke er skærmet..! :(