152# der er ikke "Problemmer" med halve multis i den forstand. men når du bruger 0.5 multis, sker der jo det er dine ram nedclockes til den nærmeste divider, hvilket selvfølgelig giver et performance drop...........
153# Min er P95 stabil ved 2950 1.68v........... at din comp fryser samme sted er 99% sikker pga varme. disse 1mb l2 gutter udvikler en fandens masse varme under mere vcore og load. hvis du prøver at køre testen i en anden rækkefølge tror jeg du vil se at den fryser i en anden test en den du er vand til. når min har kørt en del tests, og mit vand er godt opvarmet, fryser den ALTID under 3 test (ligegyldig rækkefølge) prøv det, for at se om det er det der er galt.....det tror jeg:)
en ting jeg synes jeg bør dele er, at jeg alle dage siden jeg fik den, har kørt prime hele natten på 2800mhz 1.52v (testfase) med den. i nat ville jeg så prøve og se om "burn in" af cpuér virkelig er rigtigt, så jeg prøvede at lade den prime ved 2800mhz 1.46v (som ikke var stabilt de første dage) og den primede hele natten uden problemmer. så der må sgu være noget om snakken, selvom det stadig virker sært i mit hoved. men så igen er det jo tit en ny bil skal køres ind osv osv
ALLE# 3dmark01 behøves ikke køres i den rigtige rækkefølge eller ud i en køre. man kan vælge "custom" og bare vælge en test af gangen, for at la´ hw køle af inden næste run. man behøves kun at køre de 4 gamtests (car,dragon,lobby,nature) for at få sin score.
hvis man er ude efter 400-600 fps mere, skal man prøve at køre testene i denne rækkefølge:
1.Dragon Low
2.Lobby Low
3.Car High
4.Dragon High
5.Lobby high
6.Nature
7.Car low
Dette gøres ved at lukke viduet hvori der står "ther is not enough tests run to....osv osv" og derefter vælge næste test. 3d01 regner selv ud efter hver test, og ligger dem sammen til sidst.
Når den sidste test er kørt, kan man prøve at køre car low igen, da 2 eller 3 run somregel kan give 200- 300fps mere. Plus at sætte programmet til "realtime inden test" (virker ikke for alle)
Derudover kan man som marc også siger køre de forskellige tests med forskellig hastighed. det er ikke at snyde, og bliver ikke set som snyd(alle gør det), da det hele jo bare går ud på at finde en måde at score flest fps på. det er ikke et stabilitets program, men et bench program. Faktisk er 3dmark meget ringe at bruge til stab test, da ens system ikke behøver at være stabilt for at gennemføre testen.
men hvis man virkelig er Benchaddict, og gerne vil score høje FPS, er det et MUST at køre med win2k sp4+ricky tweak. DX8.1 + Catalys 4.12 (giver EN DEL mere en de andre)
med 1mb l2 cpuér kan det, med de rigtige tweak, give op til 2500 fps mere. jeg kan max score 35700 med xp, men 375xx med win2k
Held og lykke alle sammen:)
SIOUX:)