Jeg vil dog lige opfrordre dig til at se dig godt for når du anskaffer et. Jeg købte for nogen tid siden et Gecube 9600pro. Det viste sig så senere at det kun kører 400/400 og ikke 400/600 som et 9600pro normalt gør. Alle benchmarkingprogrammer viser RV350 som gpu'ens kodenavn hvilket er rigtig nok så vidt jeg da ved, men kigger man på selve chippen, står der blot Radeon9600. Så jeg er lidt i tvivl om sandheden med det der "pro" også fordi den ikke clicker bedre end 400@445 på kernen og 400@470 på ramklodserne. Og desuden følger kortet ikke ATI's referencedesign. Så Gecube kan ikke anbefales.
Jeg ville nok købe et 9550 (ikke SE), som koster under 500, og som er den samme chip, der bare kører langsommere, så det kan sagtens køre som et 9600pro, uden at udvikle mere varme - har jeg læst.
Ja det er et godt valg, og ja chippen kan clockes vildt men det er bestemt ikke alle 9550 kort der kan trille afsted med 400 MHZ, et andet lille problem er at der er langsomme ram moduler på sådan et 9550. Men et ok valg til ca 500,00 kr. ;)
#0 nu ved jeg selfølgeligt ikke om du er ATI fan eller sådan noget men ellers kan 6600 kort og 6600GT vist køre hurtige + clocke bedrer end ATi 9600pro kort´ne...
samt at et Nyt 6600 koster ca 800-1100 kr. = omkring dit max.. og så kan du jo sikkert altid finde et brugt 6600/6600GT til en billigere penge...
og kan det ikke være der ja så tror jeg heller ikke at et 9600Pro kort kan være i din barebone.. ;)
#4: Det er fordi at i 256 mb versionen kører rammene langsommere end i 128 mb versionen, så ved du det
Det er ikke korrekt, nogle GeCube Radeon 9600Pro 128mb kører kun 400/400Mhz, så derfor skal man undersøge sagen grundigt inden man køber.
Man skal have fat i GECUBE RADEON 9600 PRO 128MB EXTREME EDITION el. GAMEBUSTER som kører 400/600Mhz som er normalen. Her er en test af GAMEBUSTER som kører 400/600.http://www.tweak.dk/tests2.php...
#19: Hmm ok. Men ser er der jo tale om fusk fra GeCube :l så kan man jo ikke regne med noget som helst. Dit kort kan jeg se har TSOP Ram, men det i linket til testen har BGA-Ram ,og der skal være BGA-Ram på de "rigtige" kort, da de kører 600mhz.
#21 Jeps, my point exactly - man kan ikke regne med noget. Jeg har endda set en artikel fra Bulgarien som omtaler, at teksten på chippen kan være udraderet, så man ikke kan se hverken serienummer, type eller noget andet. Se her:
Så er det nok også en 9600non-pro der er bios-clocket til pro hastigheden på 400mhz. Det forklarer måske også at den ikke kan clocke meget over 400 før der kommer artifact.
Anyway, det er hvert fald det første, sidste og eneste Gecube-kort jeg har købt.
Coren er i forvejen ude at køre sit yderste og 5ns TSOP ram er i forvejen ude omkring sit max ved 400Mhz. Hvis det var de normale BGA 3.6ns ram der var på så var der noget OC at hente.