Kunne ikke være mere enig 😉
Men ang. Samsung, så kender jeg dem ikke sådan ydelses messigt, men har brugt den et par gange... Synes det er en rigtig lækker disk, forstået på den måde, at den har en behagelig lyd, hvis man kan sige det? og den ligger "godt i hånden", så de giver et godt og tilfredsstillende helhedsindtryk (som der sikkert er en del benchluddere der vil stikke op hvor solen ikke skinner, men synes da det er et ret vigtig punkt, hvis man skal være tilfreds med sit system) 😉 Og så har jeg endnu ikke hørt at nogle af dem er brandt af endnu...
Men helt enig i at WD er kongen blandt harddiske, og har altid været det! De har ikke altid været de hurtigste, men det er de lige for tiden, og jeg tror endda deres nye udgaver med fluid lejer, endda også er støjsvage...? 😉 Men en rigtig kvalitets disk!
Seagate har jeg godtnok siddende i min workstation her, men kun af én eneste grund, den er støjsvag, eller rettere næsten lydløs. De er opgivet til omkring 22dB. og 25dB. når den arbejder, og det er ikke ret meget, skulle jeg hilse og sige! Igennem tiden har jeg haft rigtig dårlig erfaring med Seagate, og den forrige Seagate jeg købte (200Gb. Baracuda) gik der bogstaveligtalt ild i... Men den disk jeg har kørende nu, der må jeg jo nok indrømme at jeg efteralt faktisk er ret tilfreds :) men det er absolut ingen sprinter, men guld værd i en HTPC!
Men lige meget hvilken disk du køber så HUSK en hd køler!!!! ALLE harddisk mærker bliver ufattelig varme når køre med de hersens 7200rpm eller mere. Og det medføre at de køre sig selv ihjel! En typisk levetid for en harddisk uden køling, er efter min opfattelse omkring 3md. og i mange tilfælde meget mindre, men selv med de billigste kølere kan man forlænge den levetid, helt op til hvad man måtte forvente af en harddisk kunne holde til. Men det kræver altså at temperaturen bliver holdt nede!