Orphaned files for 3. gang

Diverse d.  15. maj. 2005, skrevet af Satter
Vist: 204 gange.

Satter

Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2005 19:11:54
Svar/Indlæg:
103/22
Så skete det fandme igen(¤/!")(#/!()¤/¤!)=#(=!"

Jeg er så røv træt af windows :(

Jeg har opgraderet hardwaren i min filserver (fra TUSL2-C/1.4Ghz til IC7 MAX3/3.0ghz) og naturligvis i den sammenhæng installeret en ny system disk, og en frisk installation af Windows XP med SP2. - Den kørte 2K med SP4 før.

Jeg har 2 gange før været ude for, at windows fucker data op på mine 200gb diske, så denne gang var jeg klar over, at 48BIT LBA problematikken skulle løses INDEN jeg satte disken til :D
- Da 48bit lba er understøttet som default af SP2, regnede jeg ikke med, at det ville give nogle problemer.

Efter jeg sætter mine 200gb diske i begynder windows !#/()=/#¤!)(#/"!= at råbe op om orphaned files! - RECOVERING ORPHANED FILE...står på i 5min, og efterfølgende er de filer som windows eftersigende skulle have RECOVERED ubrugelige #(!")"¤!#%!#

GOD DAMNIT. Er der nogen der har en idé om hvad dette skyldes? Det skal lige siges, at jeg benytter en Promise Ultra100 TX2 controller, men jeg kan sefølig ikke huske om de pågældende dreve sad på controlleren i det gamle bundkort :( - Jeg tvivler dog på, at det er den som skulle være problemet da INGEN af de pågældende "orphaned files" fejlede noget da jeg pillede disken ud af den gamle maskine...

Jeg har en 200GB disk mere som skal i, men det er jeg sgu ikke meget for efter at de 2 andre er blevet fucket up! :( Diskene fejler intet fysisk.

HJÆLP!

Hvidgaard

Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2005 22:42:46
Svar/Indlæg:
1548/24
Hvordan sætter du dem til? hot-plug? eller når maskinen er slukket?

steen

Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2005 23:06:19
Svar/Indlæg:
2870/65
Har haft det samme problem med den samme TX2 controller...det kostede mig ca. 240 GB uvurderlige data.

Jeg var desværre nødt til at lowlevel formatere disken for at få dem til at makke ret.

Inden da lod jeg windows recover de orphaned files...og så kopiere resterne over på en anden disk, men da var skaden sket...real bad shit.

Siden da har jeg opdateret bios på controlleren. Det hjalp syntes jeg. Da jeg var sikker på at det fungere igen solgte jeg controlleren.

Prøv at søge på I-nettet efter et lille tool som hedder Active Undelete...nice lille tool. Er ret kvikt til at genskabe data med...og nemt at bruge...selv om det senere skal registreres.

Good luck

Satter

Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2005 00:11:06
Svar/Indlæg:
103/22
#1 kunne aldrig finde på at sætte noget som helst til min maskine, imens den var tændt :e

- CRAP så det er sandsynligt at det er controlleren der fucker up? :/

Kortet har den nyeste Bios, og den har det kørt med siden jeg fik det.

Problemet er at de "orphaned files" som windows RECOVER jo ikke er en skid RECOVERED??...De er der, men er corrupte, hvor fedt er det så? :( - Jeg kan ikke finde nogen nogen form for logik, vedrørende hvad/hvor det er den fucker data op. Hvis det nu var sådan, at det var den NYESTE data som blev korrupt, så ga' det måske mening. Jeg defragmenterer altid mine dreve, og alligevel er fejlene spredt ud over disken på underlig vis :(

Satter

Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2005 10:52:24
Svar/Indlæg:
103/22
Efter at have googled i et par timer, fik jeg et par løsningsmetoder.

Det viser sig, at den driver der medfølger med SP2 _IKKE_ er 48bit lba kompatibel - det får man bare INGEN indikering om, da Disk Manageren er i stand til at vise den fulde kapacitet af drevet...

Inden jeg satte diskene til controlleren, havde jeg forsøgt at opdatere driveren til det, med den nyeste fra Promises hjemmeside, men windows påstod at driverne var ens. Så det gik jeg jo ud fra, at de var :D

- MEN DET VAR DE IKKE! Jeg satte diskene til controlleren på bundkortet i stedet, og vupti! - Så var alt min data indtakt igen :D

Så jeg er BARE one happy camper :e

- Jeg tvang så windows til at tage imod min promise driver, og nu spiller diskene også fint på controlleren :e

steen

Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2005 10:53:28
Svar/Indlæg:
2870/65
Det kunne jo også være at det var disken som er problemet. Det har jeg desværre set på en Samsung 160 GB jeg havde på et tidspunkt.

Her gang jeg lagde mere end 127 GB på den disk, slettede den simpelt hen en masse filer. Det var controlleren på disken der var gået. Selv en lowlevel format kunne ikke hjælpe på det.

Har du prøvet det Active Undelete tool. Prøv at restore dine filer til en anden disk. Active Undelte kan gå flere sletninger tilbage, så bare klø på...good luck.

Når du har dine filer tilbage, kan du jo prøve at gå på producentens hjemmeside og kigge efter et disktool som kan diagnosticere den disk....men husk at prøve Active Undelete først.

Du finder den her: http://www.active-undelete.com...