Jeg har lige undersøgt hvordan man kan undgå coldbug - og tænkte jeg lige ville dele det med jer.
Har ikke prøvet det i praksis - men har forhørt mig hos en som i dengrad har..
Coldbug kan "undgås" ved at holde temp "varm" under opstartsfasen - f.eks 10+ grader, og så først efterfølgende sætte den voldsomme køling til ! - ved at gøre dette skulle man kunne undgå coldbug ved subzero køling og derved opnå høje clocks :)
#3 tror faktisk at det vil hjælpe på Nvidia kort´nes problemer også ja... mener dog deres problem starter allerede ved ca 20grader og derunder... så sørg for at starte op ved ca 15-25grader med nvidia kort så tror jeg også at den er klaret... :e
Ja, var nemlig i den forbindelse jeg undersøgte det...
#1 Bl.a winchester har problemer med det - men dette burde virke..
#5 Har ikke vapochill men har haft MACH I - da jeg startede... - Der kunne man sætte start-temp anderledes end de -33 som den normalt bootede ved..
- Har somsagt ikke prøvet det selv, men var tha-man Lardarse der fortalte mig det... - Skal nemlig snart bruge det ::... *tiden må så vise hvad jeg mener med det ;)*
5# Jo, jo men 0# Har læst om de skillede på XS.org der bruger LN2, Cascade, tøris og hvad det ellers hedder, der får cpuen til at starte ved minus grader ;)
Desværre virker dette trick ikke for alle winchesters !!!!!
Jeg havde en winchester engang og den frøs computeren i det øjeblik den kom under 0 C uanset om den var inde i windoze eller kun i bios.
Det virker for nogen men ikke for alle om det er fordi jeg bruger en moddet mach så den køler til -60 i stedet for -30 en normal mach ligger på ved jeg ikke