#11 Fatter virkelig hat af hvad du mener? Nu citerer jeg lige hvad du skriver: "Abit NF7-S revision 2.0" - det er da ikke det board jeg linker til. Og et "Abit NF7-S revision 2.0" kan altså ikke købes i butikkerne nogen steder længere. Hvis du mener noget andet, så må du meget gerne vise mig hvor...
Hvis du tror at NF7-S2(G) clocker som de gamle, så tager du helt fejl. Og de egner sig absolut ikke til mobile-processorer eftersom der ikke engang er mulighed for indstilling af multiplier i BIOS. Endvidere har de fjernet SoundStorm samt firewire fra det kort af en eller anden mærkelig grund.
#14 Har Abit
AN7 PCI/AGP-lås - Ja
Mulighed for indstilling af multiplier, fsb,vcore - Ja
support for XP-M 2400+ processor? - Det genkender ikke CPU'en med Abit's BIOS'er, men kan sagtens køre uden problemer. Modificerede BIOS'er kan dog sagtens afhjælpe problemet og give mulighed for højere clocks.
Personligt ville jeg ikke betale den høje pris for DFI-boardet, da du stort set kan opnå ligeså gode clocks med AN7/NF7(-S) ikke -S2(G) og da socket-a er dødt. Dog kan FSB'en ikke smækkes op på 250+ som de fleste DFI'er kan "out of the box". Men du kan komme tæt derop omkring med en modificeret BIOS. Hvis du alligevel ikke har RAM til at komme derop, ville DFI'et være spild af penge IMO.